سفر و اقامت در هتل های کیش

جزیره زیبای کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که از سمت شرق با تنگه هرمز، از سمت جنوب با امارات متحده عربی و از سمت غرب با عربستان و بحرین همسایه است.

سفر و اقامت در هتل های کیش

این جزیره زیبا از زمان هخامنشیان جزئی از ایران بوده که با گسترش اسلام توسط خلفای اموی مورد تصرف قرار می‌گیرد. ولی در سال ۲۴۹ هجری قمری فردی از اهالی ری تمام جزایر خلیج فارس من‌جمله کیش را مجدداً به ایران برمی‌گرداند. در حال حاضر جزیره کیش یکی از قطب‌های گردشگری جنوب ایران به‌حساب می‌آید. هتل های کیش سالانه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی فراوانی را پذیرایی می کنند.

بهترین زمان برای سفر به کیش

بهترین زمان برای سفر به این جزیره و رزرو هتل کیش، شش ماهه دوم سال است. به عبارتی باید بدانید که آب‌وهوای جزیره کیش گرم و مرطوب بوده و بارندگی‌هایی به شکل رگبار در بیشتر ماه‌های سال خصوصاً زمستان در این جزیره رخ می‌دهد. اختلاف دما در طول سال در این جزیره ۲۶ درجه سانتیگراد تخمین زده شده است. ضمن اینکه تفاوت دما در میان ماه‌های سال در این جزیره بسیار ناچیز و نادیدنی است. بر همین اساس بهترین زمان برای سفر به کیش از ابتدای دی ماه تا انتهای فروردین ماه است. البته در اردیبهشت ماه هم می‌توانید به این جزیره سفر کنید. چون هنوز رطوبت هوا افزایش پیدا نکرده است. ناگفته نماند که در فصل تابستان هم مسافران و گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند؛ چون در این فصل تفریحات آبی طعم و مزه دیگری دارد.

اقامت در جزیره کیش

جزیره کیش همیشه مملو از اقامتگاه‌های بومی و هتل‌هایی است که می‌توانند سفری جذاب و منحصربه‌فرد را برای شما رقم بزنند. هتل‌هایی چند ستاره که ستاره‌های خود را به واسطه خدمات و تنوع در کیفیت آن‌ها دریافت کرده‌اند. شما حتی این امکان را دارید که در جزیره کیش، ویلا و سوئیت اجاره کنید. ضمن اینکه انتخاب هتل‌های کیش با در نظر گرفتن بودجه شما و همین‌طور دوری و نزدیکی هتل نسبت به ساحل و مراکز خرید امکان‌پذیر خواهد بود.

از جمله هتل‌های لوکس کیش می‌توان به هتل داریوش کیش ، هتل بین المللی کیش ، هتل مارینا پارک، هتل پارمیس، هتل میراژ، هتل ایران، هتل ترنج و غیره اشاره کرد. هتل‌های میان‌رده کیش هم شامل هتل آبادگران، هتل تعطیلات، هتل گلدیس، هتل شایلی، هتل پارسیان، هتل هلیا و غیره هستند.

‌در نهایت هتل‌های اقتصادی کیش هم شامل هتل ستاره، هتل خاتم، هتل فانوس، هتل ققنوس و غیره می‌شوند.

دیدنی‌ها و جاذبه‌های کیش

ممکن است ندانید اما جزیره کیش جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری فراوانی دارد. جاذبه‌هایی مهیج و جذاب که در این منطقه آزاد می‌توانند شدیداً شما را سرگرم کنند. نکته جالبی که در این بین باید بدانید این است که سفر به کیش برای گردشگران و مسافران خارجی نیازی به ویزا ندارد. به همین دلیل در بیشتر اوقات شما این جزیره را مملو از گردشگران خارجی خواهید دید. از جمله جاذبه‌های جزیره کیش می‌توان به شهر زیبای کاریز با قدمتی ۲۵۰۰ ساله، کشتی یونانی و همین‌طور شهر باستانی حریره اشاره کرد.

ضمن اینکه این جزیره مملو از تفریحات و سرگرمی‌هایی است که مانند آن‌ها را در هیچ کجای ایران نمی‌توانید تجربه کنید. تفریحاتی مانند پاراسل، غواصی، جت اسکی، شنا، قایق‌های پدالی در کنار قدم زدن در ساحل جزیره کیش و اسکله‌های متعدد آن که می‌تواند بهترین تفریح و سرگرمی در این جزیره برای شما باشد.

ضمن اینکه شما می‌توانید سوار بر کشتی آکواریومی شده و زندگی مرجان‌ها، آبزیان، ماهی‌ها و خرچنگ‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. همچنین از دیگر جاذبه‌های لذت‌بخش جزیره کیش دوچرخه سواری دور جزیره است که لذت آن را هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

جزیره کیش و مراکز خرید آن

یکی از جاذبه‌های کیش مراکز خرید آن است. به عبارتی شما بعد از جایگزین شدن در هتل کیش باید در اولین فرصت خود را به مراکز خرید متعدد و متنوع آن برسانید. مراکز خرید کیش گلچینی از بهترین برندها و لوکس‌ترین کالاهای جهان هستند که کالاهایی مانند محصولات آرایشی بهداشتی، پوشاک، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم دیجیتال و لوازم‌خانگی، کیف و کفش، اسباب بازی و غیره را شامل می‌شوند.

همچنین برخی از مراکز خرید کیش شامل بازار پردیس ۱ و ۲، مرکز خرید سارینا ۱، مرکز خرید ونوس، بازار مروارید، بازار مریم، مرکز خرید ونوس، مرکز خرید زیتون، بازار پارس خلیج، مرکز خرید دامون، مرکز خرید پانیذ و غیره هستند.

سوغات کیش و غذاهای محلی آن

بدون شک در سفر به کیش باید سوغات فراوانی تهیه کنید و خریدهای زیادی را برای اعضای خانواده یا دوستان خود انجام دهید. از سوغات این جزیره می‌توانید پارچه‌های سوزن دوزی، پارچه‌های گلابتون دوزی، سبد، صنایع دستی، زیورآلات، تابلوهای نقش برجسته، وسایل دکوری و غیره را انتخاب کنید. همچنین انواع خوراکی‌ها مثل خرما، قهوه، شکلات، فرآورده‌های متعدد دیگر مانند شیره خرما، چیپس خرما و غیره انتخاب‌های مناسب و جذابی به‌عنوان سوغاتی هستند. البته فراموش نکنید که شما می‌توانید پوشاک مناسب و خوش قیمتی را نیز از مراکز خرید این جزیره تهیه کرده و به‌عنوان سوغاتی با خود همراه کنید.

همچنین در این سفر از غذاهای متنوع و جذاب کیش غافل نشوید. غذاهایی مثل انواع قلیه، برنج مجبوس که نوعی پلو با ادویه‌های متعدد عربی و مرغ، ماهی یا گوشت است، هریسه که حلیم جزیره کیش است، مخمر که برنجی شیرین با ماهی بوده و سمک مشوی که نوعی ماهی سرخ شده است، غافل نشوید.

البته برای چشیدن طعم غذاهای واقعی جزیره کیش توصیه می‌کنیم که حتماً به مناطق بومی آن سفر کنید. ضمن اینکه این غذاها را می‌توانید در رستوران‌های جزیره کیش هم پیدا کنید.

سفر به کیش برای تجربه بهترین‌ها در جنوب ایران

در این مطلب سفری کوتاه به جزیره کیش داشتیم و تلاش کردیم معرفی اجمالی اما مفیدی در مورد این جزیره را برای شما انجام دهیم. رزرو هتل کیش و بعد از آن بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی، تاریخی و طبیعی این جزیره به ‌قدری جذاب است که می‌‌توانید بهترین خاطره‌ها را برایتان رقم بزند. به هر حال اگر تصمیم گرفتید به سمت جزیره کیش سفر کنید مجموعه اسنپ تریپ در کنار شما خواهد بود.

 

ارسال نظر