AI Playlist اسپاتیفای رونمایی شد

اسپاتیفای از عرضه نسخه بتای قابلیت AI Playlist برای تولید فهرستی از آهنگ‌ها با درخواست از هوش مصنوعی خبر داد.

 AI Playlist اسپاتیفای رونمایی شد

به گزارش کلیک، اسپاتیفای حدود یک سال پیش، از ویژگی AI DJ پرده برداشت تا با هوش مصنوعی به کاربران آهنگ پیشنهاد کند. این شرکت حالا این فناوری را برای ساخت پلی‌لیست‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه بتای ویژگی ساخت پلی‌لیست با هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا با نوشتن دستورات و درخواست‌های متنی، فهرستی از آهنگ‌های مدنظر خود را دریافت کنند.

به گزارش تک‌کرانچ، اسپاتیفای اعلام کرد که نسخه بتای ویژگی AI Playlist ابتدا در اختیار کاربران اندروید و iOS در بریتانیا و استرالیا قرار می‌گیرد و در آینده برای کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد.

معرفی قابلیت هوش مصنوعی AI Playlist در اسپاتیفای

علاوه بر درخواست‌های استانداردتر ساخت پلی‌لیست مثلاً براساس یک ژانر یا پنجره زمانی، اسپاتیفای از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با فرمان‌هایی مثل «آهنگ‌هایی برای آرام‌کردن گربه‌ام» یا «بیت‌هایی برای مبارزه با آخرالزمان زامبی‌ها»، بتوانید فهرست پخش بسازید.

درخواست‌های کاربر می‌تواند شامل موارد مختلفی ازجمله مکان‌ها، حیوانات، فعالیت‌ها، شخصیت‌های یک فیلم، رنگ‌ها و حتی ایموجی‌ها باشد. اسپاتیفای می‌گوید بهترین پلی‌لیست‌ها با دستوراتی ساخته می‌شوند که شامل ترکیبی از ژانرها، حس‌وحال‌ها، هنرمندان و پنجره‌های زمانی باشند. این شرکت همچنین از دانش خود نسبت به سلیقه کاربر برای ساخت این پلی‌لیست‌ها بهره می‌گیرد.

حتی پس از ساخت پلی‌لیست نیز کاربران می‌توانند با کمک هوش مصنوعی آن را ویرایش و آهنگ‌ها را تعویض کنند. همچنین با سوایپ به‌سمت چپ می‌توان آهنگ‌های نامطلوب را از فهرست پخش حذف کرد.

اسپاتیفای برای این قابلیت از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) استفاده می‌کند. سپس فناوری اختصاصی شخصی‌سازی این شرکت وارد کار می‌شود تا دستور کاربر اجرا شود و فهرستی از آهنگ‌ها مطابق نظر فرد شکل بگیرد. این شرکت می‌گوید خط قرمزهایی را مشخص کرده است تا کاربران نتوانند با استفاده از هوش مصنوعی درخواست‌های نامناسب یا متمرکز بر رویدادها یا برندهای خاص داشته باشند.

ویژگی AI Playlist در زبانه Your Library در اپ اسپاتیفای قرار می‌گیرد و با لمس دکمه «+» از بالای صفحه می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر کاربر دستوری در ذهن نداشته باشد، برنامه پیشنهادهایی را برای ساخت فهرستی از آهنگ‌ها به او ارائه می‌کند.

 

ارسال نظر