حبس طویل المدت کلاهبرداران "کینگ مانی"

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به « کینگ مانی » و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد.

حبس طویل المدت کلاهبرداران "کینگ مانی"

به گزارش کلیک، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.

 رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند.
 
به گفته القاصی از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.
 
القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

گفتنی است فریدون قربانیان به عنوان متهم ردیف اول این پرونده سال ۱۴۰۰ راهی زندان شد. همسر او، شهره موسوی، نیز فروردین ۱۴۰۱ بازداشت شد.

شهره موسوی، نائب رئیس وقت فدراسیون فوتبال، اواخر فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در خصوص پرونده «کثیرالشاکی رمزارز کینگ مانی» توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.

فریدون قربانیان مشهدی، همسر خانم موسوی و مالک شبکه بازاریابی بادران و رمزارز کینگ‌مانی، نیز اواسط اسفند ۱۴۰۰ دستگیر و روانه زندان اوین شده بود.

یک منبع آگاه در آن زمان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما از این پرونده با عنوان «بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال» نام برده بود که توسط یک شرکت «بازاریابی شبکه‌ای شناخته‌شده» در سطح کشور فعالیت کرده است.

وزارت اطلاعات هم در همان روزها از بازداشت اعضای یک «شبکه سازمان‌یافته رمزارز» در کشور خبر داده بود که برخی رسانه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که منظور از این شبکه، همان «رمزارز کینگ‌مانی» است.

 

 

ارسال نظر