چرا لپ‌تاپ‌های MSI با گرافیک سری RTX40 بهترین انتخاب هستند

چرا لپ‌تاپ‌های MSI با گرافیک سری RTX40 بهترین انتخاب هستند

اگر شما هم به دنبال خرید یک لپ‌تاپ جدید هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا بدانید که چرا لپ‌تاپ‌های مجهز به گرافیک RTX 40 ام‌اس‌آی گزینه‌‌ای جذاب برای انتخاب هستند. علاوه بر این، مقایسه‌ای بین عملکرد لپ‌تاپ‌های سری RTX 40 با نسل‌های قبلی داشته و در ادامه با نسل جدید لپ‌تاپ‌های MSI آشنا می‌شویم.

گرافیک‌های سری RTX 40 جدیدترین عضو از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا هستند تا به سلطه نسل‌های قبلی پایان دهند. MSI به عنوان برند پیشرو در حوزه لپ‌تاپ‌های گیمینگ و حرفه‌ای، لپ‌تاپ‌های متنوع و مجهز به گرافیک RTX 40 را در دسته‌های مختلف و متناسب با نیاز و بودجه کاربران روانه بازار کرده است.

اما ممکن است از خود بپرسید که به عنوان یک گیمر، تولیدکننده محتوا یا کاربر حرفه‌ای، آیا ضرورتی برای خرید یک لپ‌تاپ با گرافیک RTX 40 وجود دارد؟ در ادامه سعی کرده‌ایم به این سوال پاسخ داده و همچنین به ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های RTX 40 ام‌اس‌آی و مقایسه آن با نسل‌های قبلی بپردازیم.

چرا باید به سراغ لپ‌تاپ‌های MSI با گرافیک RTX 40 برویم

کارایی لپ‌تاپ‌های سری RTX 40 نسبت به نسل‌های قبلی، به طور چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، مقدار حافظه VRAM گرافیک RTX 4050 اکنون با سری RTX 3060 برابری می‌کند و لپ‌تاپ‌های RTX 4060 ام‌اس‌آی از 8 گیگابایت حافظه VRAM برخوردارند که برای اجرای بازی‌های سنگین، گزینه خوبی به شمار می‌رود.

علاوه بر این، نباید فناوری افزایش وضوح DLSS 3 و DLSS 3.5 برای لپ‌تاپ‌های مجهز به گرافیک RTX 40 را از یاد برد. به لطف این فناوری محبوب، نرخ فریم بازی‌ها تا حد چشمگیری افزایش می‌یابد. در واقع DLSS 3 تک‌تک فریم‌های بازی را با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی می‌کند تا گیمرها علاوه بر بالا رفتن سرعت، تجربه روان‌تری را در گیم‌پلی بازی‌های منتخب شاهد باشند.

در تصویر زیر که مربوط به بازی Cyberpunk 2077 است، می‌توانید اثر فعالسازی قابلیت DLSS 3 را نسبت به حالات دیگر مشاهده کنید.

msi2

یکی دیگر از برتری‌های سری RTX 40 این است که پردازنده‌های گرافیکی این خانواده، با فناوری 4 نانومتری ساخته شده‌اند که بهبود عملکرد گیمینگ را برای نسل جدید لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی فراهم آورده و با مصرف پایین‌تر انرژی، شارژدهی و راندمان سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ را نیز بالا می‌برد.

همچنین لپ‌تاپ‌های سری RTX 40 در Ray Tracing (فناوری رهگیری پرتو) بسیار بهتر از نسل‌های قبلی عمل می‌کنند و گیمرها محیط واقعی‌تر و جذاب‌تری را در هنگام اجرای بازی‌ها تجربه می‌کنند.

با این توضیحات، بدیهی است که لپ‌تاپ‌های سری RTX 40 امتیازات بسیار بهتری را نسبت به نسل‌های قبلی در بنچمارک‌های گیمینگ کسب می‌کنند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، لپ‌تاپ‌های MSI سری RTX 40 در برخی از بازی‌ها حتی تا 2.5 برابر سریع‌تر از سری RTX 30 عمل می‌کنند که نتیجه درخشانی است.

msi3

به گفته ام‌اس‌آی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ نسل سیزدهم این شرکت، به عنوان مثال در نسخه RTX 4060 می‌توانند بازی محبوبی نظیر Battlefield را به صورت فول اچ‌دی و تنظیمات Ultra، با حدود نرخ 75fps اجرا کنند که نتیجه‌ای عالی ارزیابی می‌شود.

همچنین این لپ‌تاپ‌های گیمینگ با پیکربندی RTX 4050 نیز می‌توانند بازی Forza Horizon 5 را تا بالای 90 فریم بر ثانیه اجرا کنند که تجربه دلنشینی برای گیمرها خواهد بود. به طور کلی، این لپ‌تاپ‌های MSI می‌توانند بازی‌های سنگین رده AAA را به راحتی با نرخ فریم بالای 60 اجرا کنند تا خیال کاربران از اجرای نرم و روان بازی‌ها راحت باشد.

البته همان‌طور که گفته شد، با فعال کردن فناوری DLSS 3 هم می‌توانید در برخی بازی‌ها نظیر سایبرپانک به نتایج بسیار جالب‌تری برسید که نتیجه قدرت هوش مصنوعی در پردازش فریم‌ها توسط کارت‌های گرافیک‌ جدید انویدیاست. نرخ فریم 99fps برای این بازی، از جمله همین نتایج عالی در حالت روشن بودن DLSS 3 است.

msi4

چه لپ‌تاپ‌هایی از MSI با گرافیک RTX 40 در دسترس است

در کنار همه قابلیت‌هایی که ذکر شد، باید این نکته را در نظر گرفت که MSI لپ‌تاپ‌های سری RTX 40 خود را در رده‌های مختلف و با قیمت‌ مناسب روانه بازار کرده است. در ادامه به معرفی تعدادی از لپ‌تاپ‌های ام اس آی از سری RTX 40 خواهیم پرداخت.

لپ‌تاپ‌های سری GE و GT؛ پرچمداران MSI

لپ‌تاپ‌های این سری که با عناوین Titan و Raider نیز شناخته می‌شوند، بالارده‌ترین محصولات MSI هستند. این دو خانواده از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا بهره‌مند هستند؛ به طوری که سری Titan GT در نسخه‌های مختلف شامل گرافیک RTX 4090 با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 یا RTX 4080 با 12 گیگابایت حافظه GDDR6 با حداکثر 175 وات توان (فول‌پاور) عرضه می‌شوند.

msi5

سری Raider GE نیز قدرت فوق‌العاده در پردازش‌های گرافیکی دارد که شامل سه نسخه مختلف با پردازنده‌های گرافیکی RTX 4070، RTX 4080 و RTX 4090 است که در بالاترین مدل با 16 گیگابایت حافظه گرافیکی در دسترس است.

لپ‌تاپ‌های Katana 15، Thin GF، Cyborg 15 و Pulse؛ تجربه روان گیمینگ با بودجه‌ متعادل

عرضه لپ‌تاپ‌های سری کاتانا، سایبورگ و Thin GF با هدف کمک به گیمرهایی است که قصد خرید یک پرچمدار گران‌قیمت را ندارند اما می‌خواهند با هزینه‌ای معقول، بروزترین و بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار را تهیه کنند.

msi6

این محصولات گیمینگ مقرون‌به‌صرفه، بسته به مدل دقیق خود از پردازنده‌ نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل بهره‌مند هستند که در کنار گرافیک انویدیاRTX 4060/4070  یا RTX 4050 قدرت پردازشی بالایی را از خود نشان می‌دهند.

همچنین چنانچه در میان این لپ‌تاپ‌ها نیاز به صفحه‌نمایش حرفه‌ای‌تر و باکیفیت‌تر دارید، لپ‌تاپ‌های Pulse در اختیار شما هستند تا در کنار پردازنده قدرتمند اینتل Core i9 13900H و گرافیک RTX4060/4070، بتوانید از لذت نمایشگر IPS با وضوح QHD و نرخ نوسازی 240 هرتز نیز بهره‌مند شوید.

لپ‌تاپ‌های سری Stealth 15؛ گیم و بیزینس در کنار هم!

لپ تاپ‌های MSI Stealth 15 با در اختیار داشتن پردازنده گرافیکی RTX 4050 یا  RTX 4060در کنار پردازنده نسل سیزدهم اینتل i7-13620H می‌تواند همراه همیشگی هر گیمری باشد. طراحی ساده،‌ شکیل و باریک در کنار وزن 2.1 کیلوگرمی Stealth 15 آن را در دسته‌ لپ تاپ‌های گیمینگی جا می‌دهد که به راحتی می‌تواند در امور حرفه‌ای و بیزینسی نیز به کار رود.

msi7

نکته جالب توجه دیگر این است که علاوه بر نسخه‌ای که در بازار ایران وجود دارد و از صفحه‌نمایش 144 هرتزی IPS بهره‌مند است، بهترین نسخه سری Stealth به نمایشگر240 هرتزی OLED با زمان پاسخ‌دهی کمتر از 0.2 میلی ثانیه مجهز شده که گزینه بی‌نظیری برای گیمرها، ادیتورها و کاربران حرفه‌ای است.

لپ‌تاپ‌های سری Summit E16 Flip؛ مخصوص طراحان، بیزینس‌من‌ها و تولیدکنندگان محتوا

این محصول، گزینه جدید و کارآمدی برای کاربران حرفه‌ای و صاحبان کسب‌وکار است که دائماً در حال جابه‌جایی و برگزاری جلسات مختلف هستند. Summit E16 Flip یک لپ‌تاپ باکیفیت با نمایشگر لمسی با وضوح 2560 در 1600 پیکسل محسوب می‌شود که می‌تواند تا 360 درجه چرخیده و دستگاه شما را به یک تبلت کامل با قلم اختصاصی تبدیل کند.

علاوه بر این باید به پردازنده‌های نسل سیزدهم سری P اینتل در کنار پردازنده گرافیکی RTX 4050 و  RTX  4060 و 32 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد تا سامیت ای16 فلیپ بتواند از پس تمام کارها برآید و گزینه‌ای فراتر از یک لپ‌تاپ ساده باشد.

msi8

استفاده از فناوری اختصاصی خنک‌کنندگی Dynamic Cooler Boost نیز برگ برنده این لپ‌تاپ بوده و شارژدهی عالی باتری تا 11.5 ساعت و گرافیک قدرتمند در بدنه‌ای باریک به ضخامت فقط 16.85 میلی‌متر نیز از دیگر نکات جذاب این لپ‌تاپ هیبریدی و خاص هستند.

لپ‌تاپ‌های سری Alpha و Bravo؛ ترکیب پردازنده AMD و گرافیک انویدیا

چنانچه از علاقه‌مندان به برند AMD هستید، خبر خوب برای شما آن است که MSI لپ‌تاپ‌هایی را با ترکیب پردازنده‌های قدرتمند سری AMD Ryzen 7000 و گرافیک‌ سری RTX40 عرضه کرده است.

در مدل Alpha 17 امکان بهره‌مندی از گرافیک RTX4070 میسر شده است. همچنین در لپ‌تاپ Bravo 15 امکان انتخاب بین دو نسخه «Ryzen 9 با گرافیک RTX 4060» و «Ryzen 5 با گرافیک RTX 4050» وجود دارد. بنابراین MSI با تنوع بالای محصولات خود، دست کاربران و علاقه‌مندان به AMD را برای انتخاب گزینه مورد نظر، کاملاً باز گذاشته است.

msi9

جمع‌بندی

سری جدید از لپ‌تاپ‌های MSI با هر دو نوع پردازنده اینتل و ای‌ام‌دی، با پردازنده گرافیکی سری RTX 40 همراه شده‌اند؛ گرافیک‌هایی که با ارتقای اساسی در عملکرد و بهره‌وری نسبت به نسل قبل، دست گیمرها را برای لذت بردن از بازی‌های سنگین باز می‌گذارد. علاوه بر این MSI لپ‌تاپ‌های مجهز به گرافیک RTX 40 خود را در مدل‌های متنوع (از RTX 4050 تا RTX 4090) و بر اساس نیاز و بودجه کاربران، با قیمتی منطقی به بازار عرضه کرده است.

این لپ‌تاپ‌های جدید MSI با گارانتی ماتریس در بازار ایران در دسترس علاقه‌مندان است تا کاربران ایرانی نیز بتوانند از میان بروزترین محصولات این برند محبوب، بهترین لپ‌تاپ را با توجه به کاربری، انتظارات و بودجه خود انتخاب کنند.

msi10

برای مشاوره خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره لپ‌تاپ‌های MSI و نسخه‌های موجود در بازار ایران، می‌توانید به صفحه رسمی لپ‌تاپ‌های MSI به زبان فارسی مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر