تلگرام پلتفرمی بی طرف باید باقی بماند

بنیانگذار تلگرام گفت: دولت‌ها برای اعمال فشار بر او تلاش کرده‌اند اما تلگرام در حال حاضر ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و باید «پلتفرمی بی‌طرف» باقی‌ بماند و به یک «بازیگر ژئوپلیتیک» تبدیل نشود.

تلگرام پلتفرمی بی طرف باید باقی بماند

به گزارش کلیک دوروف در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، گفت: دولت‌ها برای اعمال فشار بر او تلاش کرده‌اند اما تلگرام در حال حاضر ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و باید «پلتفرمی بی‌طرف» باقی‌ بماند و به یک «بازیگر ژئوپلیتیک» تبدیل نشود.

دوروف می‌گوید همان زمانی که تحت فشار روسیه قرار داشت به ایده یک اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری شده روی آورد. نیکولای، برادر کوچک‌تر او، رمزنگاری را طراحی کرد.

دوروف می‌گوید از آنجایی که نمی‌توانست درخواست هیچ دولتی را بپذیرد باید از روسیه خارج می‌شد. او سوالی پیرامون ادعای کنترل دولت روسیه بر تلگرام را یک شایعه بی اساس از سوی رقبا خواند.

دوروف می‌گوید در پی خروج از روسیه و در جستجوی منزلی جدید برای شرکت خود گزینه‌هایی مثل برلین، لندن، سنگاپور و سن‌فرانسیسکو را بررسی کرده است. او می‌گوید:«ترجیح می‌دهم آزاد باشم تا اینکه دستوری از کسی بگیرم.»

به گفته او در این مکان‌ها به ویژه برای استخدام استعداد‌های جهانی کاغذبازی‌های زیادی وجود داشت و در سن فرانسیسکو نیز مردی برای سرقت گوشی به او حمله کرده بود.

او می‌گوید که مساله‌ای که بیشتر باعث نگرانی بود توجه بیش از حد آژانس‌های امنیتی ایالات متحده از جمله FBI به او است. به گفته او آژانس‌های آمریکایی تلاش کردند تا یکی از مهندسان او را استخدام کرده و راه نفوذی به پلتفرم پیدا کنند.

اما دوروف معتقد است که مهمترین چالش آفرینان برای آزادی بیان دولت‌ها نیستند بلکه این رقبایی مثل اپل و گوگل هستند که موانعی را ایجاد می‌کنند.

دوروف با اشاره به اینکه اگر تلگرام از دستورالعمل‌های گوگل و اپل پیروی نمی‌کرد از فروشگاه‌های آنها حذف می‌شد گفت: «این دو پلتفرم اساسا می‌توانند هرچیزی که توان خواندش را دارید و با گوشی هوشمند به آن دسترسی پیدا می‌کنید را سانسور کنند.»

او می‌گوید به این دلیل امارات را انتخاب کرده است که یک «کشور بی‌طرف» است و می‌خواهد دوست هرکسی باشد که با ابرقدرتی در ارتباط نیست و در نتیجه این مکان برای یک «پلتفرم بی‌طرف» مناسب است.

به گفته او تلگرام را دولت‌ها و رقبای مختلف استفاده می‌کنند اما این پلتفرم سمت کسی را نمی‌گیرد.

دوروف می‌گوید: «رقابت ایده‌های مختلف می‌تواند به پیشرفت و جهانی بهتر برای همه منجر شود.»

او می‌گوید به جز پول یا بیت‌کوین هیچ اموال بزرگی از جمله ملک، جت یا کشتی ندارد و می‌خواهد آزاد باشد.

 

 

 

ارسال نظر