نسخه OLED پی‌سی گیمینگ قابل حمل Steam Deck با قیمت 549 دلار معرفی شد

نسخه جدید Steam Deck اولین «دستگاه دستی با پنل OLED HDR» است و نسبت به نسخه اصلی 50 درصد عمر باتری بهتری را ارائه می‌کند.

نسخه OLED پی‌سی گیمینگ قابل حمل Steam Deck با قیمت 549 دلار معرفی شد

کمپانی وَلو (Valve) که مالک استور دیجیتال بازی‌های ویدیویی استیم (Steam) است، چند سال قبل پی‌سی گیمینگ قابل حمل Steam Deck را با سیستم عامل SteamOS عرضه کرده بود. حالا این شرکت از نسخه جدید این دستگاه با نمایشگر OLED و برچسب قیمت 549 دلار رونمایی کرده است که از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

نسخه OLED در واقع نسخه نهایی پی‌سی گیمینگ Steam Deck است که وَلو از همان ابتدا در نظر داشت آن را در دسترس مشتریان خود قرار دهد. طبق گفته‌های این شرکت، Steam Deck OLED از یک نمایشگر 7.4 اینچی بزرگ‌تر با نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتز و روشنایی 1000 نیت بهره می‌برد و اولین «دستگاه دستی با پنل OLED HDR» است. همچنین نسبت به نسخه اصلی 50 درصد عمر باتری بهتری دارد.

تفاوت‌های نسخه جدید Steam Deck با نسخه اصلی

به بیان دقیق‌تر، Steam Deck OLED نسخه بازسازی‌شده پی‌سی گیمینگ Valve محسوب می‌شود، اما این شرکت در توسعه آن روی عملکرد دستگاه خود تمرکز نکرده است تا نسخه جدید در زمینه‌هایی از جمله باتری، سیستم خنک‌کننده و نمایشگر عملکرد بهتری داشته باشد. با این وجود، Valve به برنامه خود برای عدم تولید دستگاه سریع‌تر برای چند سال آینده پایبند بوده است.

با این وجود، هر دو دستگاه از نظر پردازنده، عملکرد، میزان حافظه رم، طراحی و ویژگی‌های نرم‌افزاری یکسان هستند.

شرکت وَلو که سازنده بازی‌های Counter-Strike و Half-Life نیز است، در صفحه استیم دستگاه خود درباره عرضه نسخه اصلی توضیح می‌دهد:

«مدل‌های 64 و 512 گیگابایتی استیم دک LCD در حال حذف شدن هستند. ما برای همیشه آن‌ها را با تخفیف ارائه کرده‌ایم و تا زمان اتمام موجودی در بازار وجود خواهند داشت.»

نسخه OLED این پی‌سی گیمینگ در دو نسخه عرضه می‌شود: مدل 549 دلاری با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و مدل 649 دلاری با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر