اتفاق بحث‌ برانگیز برای بانوان دو و میدانی کار | تمرین مختلط غیرقانونی است

فدراسیون دوومیدانی مانع فعالیت مربیان مرد با دختران دوومیدانی‌کار شده است. دلیل این ممنوعیت به قانون عدم حضور مربیان مرد در کنار ورزشکاران زن مربوط است.

اتفاق بحث‌ برانگیز برای بانوان دو و میدانی کار | تمرین مختلط غیرقانونی است

به گزارش رسانه کلیک و به نقل از ایسنا، فدراسیون دوومیدانی به تازگی جدول زمان‌بندی تمرینی را به ورزشکاران و مربیان این رشته ابلاغ کرده است که تنها مطابق با آن حق حضور و تمرین در ورزشگاه آفتاب انقلاب، تنها سایت تخصصی دوومیدانی کشور را دارند، ‌ برنامه‌ای که انتقادات زیادی را در بین ورزشکاران و مربیان دوومیدانی ایجاد کرده است.

مسئولان فدراسیون اخیرا برای ممانعت از تمرین مرد و زن در کنار یکدیگر، جدولی طراحی کرده‌ که تمرینات ورزشکاران را محدود به ساعات خاصی از روز کرده است. زنان در روزهای زوج از صبح تا ساعت ۱۴ حق تمرین دارند و مردان در همین روزها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ شب.

در روزهای فرد هم این ساعت تمرینی برعکس اجرا خواهد شد، یعنی اول مردان و سپس زنان.

علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در این مورد به ایسنا گفت: سال‌هاست که متاسفانه حق و حقوق زنان مربی ما ضایع شده است. بر ما تکلیف شده و تکلیف خود می‌دانیم که این کار را انجام دهیم. به تساوی تفکیک جنسیتی انجام شده و خانم‌ها به راحتی می‌توانند از امکانات ورزشگاه آفتاب انقلاب استفاده کنند و هیچ مردی مزاحمتی برای آنها نداشته باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر