آیا قانون گل زده در خانه حریف حذف شده است؟

یوفا اعلام کرده بود تغییرات جدیدی در قوانین فوتبال اعمال خواهد کرد. یکی از این موارد قانون گل زده در خانه حریف است. آیا این قانون در فصل جدید فوتبال حذف شده است؟

آیا قانون گل زده در خانه حریف حذف شده است؟

حذف قانون گل زده در خانه حریف

سال ۱۹۶۶ قانون جدیدی برای رقابت‌های فوتبالی تصویب شد. این قانون امتیاز ویژه‌ای برای تیم‌های میهمان محسوب می‌شد. قانون گل زده در خانه حریف به تیم‌ها این اجازه را می‌دهد که شرایط بهتری در مقابل میزبان خود داشته باشند. این قانون برای رقابت‌های رفت و برگشتی در مراحل حذفی مسابقات اعمال شده بود.

طبق قانون گل زده خانه حریف، زمانی که نتیجه بازی دو تیم در دیدار رفت و برگشت مساوی می‌شود. تیمی که گل بیشتری در خانه حریف زده باشد، به مرحله بعدی رقابت‌ها خواهد رفت. معیار اصلی این قانون در بازی‌های مساوی تعیین‌کننده است. این قانون برای ایجاد شرایط عادلانه برای دو تیم وضع شده بود.

قانون گل زده در خانه حریف مسابقات پس از تساوی به وقت اضافه و در نهایت پنالتی کشیده خواهد شد

با این تفاسیر، یوفا تابستان سال گذشته به صورت رسمی اعلام کرد قانون گل زده در خانه حریف به طور کامل حذف خواهد شد. این کنفدراسیون پس از ۵۶ سال، از شروع فصل ۲۳-۲۰۲۲ رقابت‌های فوتبالی اقدام به حذف این قانون کرد.

با شروع مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، مسابقات حذفی به صورت رسمی بدون قانون گل زده در خانه حریف آغاز شد. در فرمت جدید رقابت‌های فوتبال، پس از تساوی در دو بازی رفت و برگشت، مسابقه به وقت اضافه و در نهایت پنالتی کشیده خواهد شد.

به این ترتیب، مسابقه پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا آخرین بازی با قانون گل زده در خانه حریف شناخته می‌شود. در این بازی پاریسی‌ها در شهر مونیخ با نتیجه ۳-۲ برنده شد. تیم PSG با وجود باخت خانگی ۱-۰ با این قانون موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی شد.

نظر شما درباره حذف قانون گل زده در خانه حریف چیست؟ آیا حذف این قانون به شرایط تیم‌ها ضربه می‌زند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر