آشنایی با لعیب، نماد جام جهانی ۲۰۲۲

لعیب به عنوان مسکات (نماد خوش‌یمنی، نشانه) جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطر معرفی شد. با نماد جام جهانی ۲۰۲۲ بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با لعیب، نماد جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، نماد رسمی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شده است که لعیب نام دارد. او یک بازیکن فوق‌العاده ماهر به نام لعیب است که چهره سرزنده و درخشان دارد و از لباس‌های سنتی عربی نیز برای نشان دادن آن استفاده شده است.

جالب است بدانید حسین اجاقی، هنرمند ایرانی، طراح لعیب است .

نام لعیب در زبان عربی به معنای بازیکن فوق‌العاده ماهر است و به گفته فیفا، او همه را تشویق می‌کند تا به خود و توانایی‌های خود ایمان داشته باشند. او لذت فوتبال را برای همه به ارمغان می‌آورد.

به گفته مقامات برگزارکننده مسابقات جام جهانی فوتبال، لعیب که تمام داشته‌های فرهنگی قطر را در خود جای داده است، شخصیتی سرگرم‌کننده و بازیگوش دارد و پیام‌آور روحیه جوانی، شادی و اعتماد خواهد بود.

نماد جام جهانی ۲۰۲۲

در دوره‌های ابتدایی جام، تنها یک پوستر به عنوان نماد بازی‌ها منتشر می‌شد و از لوگو یا عروسک‌ها خبری نبود. در سال ۱۹۵۴ که سوئیس میزبان مسابقات بود، برای اولین‌بار علاوه بر پوستر بازی‌ها، یک لوگوی اختصاصی هم رونمایی شد.

از سال ۱۹۶۶ با میزبانی انگلیس، اولین عروسک بازی‌های جام جهانی رونمایی شد و در دوره بعدی علاوه بر آن، یک توپ اختصاصی هم برای مسابقات جام جهانی طراحی شد.

در دوره قبلی زابیواکا به عنوان نماد رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شد. ببر سیبری، گربه و گرگ سه نمادی بودند که با رای مردم کشور روسیه در یک نظرسنجی اینترنتی به عنوان سه نامزد انتخابی نماد جام جهانی روسیه معرفی شدند که در نهایت نماد گرگ به نام زابیواکا به عنوان نماد رسمی بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال انتخاب شد.

ارسال نظر