هندبال ساحلی ایران به قهرمانی آسیا رسید

تیم ملی هندبال ساحلی ایران با پیروزی در بازی مقابل قطر که به پنالتی کشیده شده بود، توانست جام قهرمانی آسیا را به دست آورد.

هندبال ساحلی ایران به قهرمانی آسیا رسید

به گزارش کلیک به نقل از ورز سه، هشتمین دوره مسابقات هندبال ساحلی مردان آسیا، از تاریخ 2 فروردین 1401 با حضور شش تیم ایران، هند، قطر، عمان، ویتنام و فیلیپین در تهران آغاز شد.

این مسابقات دیروز با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. در آخرین روز این مسابقات تیم ملی هندبال ایران با حمایت هواداران و در حضور وزیر ورزش، مقابل قطر قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و با توجه به میانگین گل بهتر، عنوان قهرمانی قاره آسیا را به خود اختصاص داد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و محمد پولادگر معاون وزیر ورزش در محل برگزاری مسابقه امروز تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان حضور داشتند.

بازی تیم هندبال ساحلی ایران با قطر که جزو عنوان‌داران جهانی این رشته به حساب می‌آید، در اوج حساسیت دنبال شد.

ایران در وقت اول میلیمتری شکست خورد، در حالی که گل ثانیه‌های پایانی بازیکنان ایران توسط داوران مردود شد. در وقت دوم ایران توانست با اختلاف دو گل به پیروزی برسد.

در نهایت کار به ضربات پنالتی رسید و در حالی که دو تیم پنج ضربه نخست را تبدیل به گل کرده بود، در نهایت «عباس اسدزاده» با مهار پنالتی ششم قطر، جام قهرمانی را به ایران هدیه کرد.

اسدزاده در یکی از ضربات پنالتی خودش با هوشمندی موفق به باز کردن دروازه حریف شد.

راه یابی ایران به مسابقات جهانی هندبال ساحلی

دو تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات جهانی هندبال ساحلی را که در ماه ژوئن در یونان برگزار می‌شود، کسب کردند.

جالب است بدانید تیم نوجوانان ایران هم ظهر دیرروز توانست به قهرمانی مسابقات هندبال ساحلی آسیا دست یابد. اخیرا تیم هندبال دختران نیز به مدال طلای آسیا دست یافت ه است.

ارسال نظر