ابزارها و تکنولوژی های مورد استفاده در مدارس هوشمند

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی تکنولوژی ها و ابزارهای مورد نیاز مدارس هوشمند و بررسی امکانات برد هوشمند، امکان خرید راحت با بهترین قیمت برای شما فراهم کنیم.

ابزارها و تکنولوژی های مورد استفاده در مدارس هوشمند

یکی از مباحثی که در چند سال اخیر در آموزش رواج داشته، هوشمند سازی کلاس‌های درسی و جایگزینی آن‌ها با مدارس معمولی است. مفهوم و اساس مدارس هوشمند بر مبنای استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته در کلاس‌های درسی شکل می‌گیرد که دانش آموزان یادگیری بهتری را تجربه خواهند کرد. در این نوع مدارس دانش آموزان در یک سطح پیشرفته به کمک ابزارها و تکنولوژی‌های جدید در محیطی کاملا تعاملی رشد می‌کنند. زمانی که یک کلاس هوشمند از ابزارهایی برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند، که در این حالت دانش آموزان و معلم به منابع آنلاین دسترسی راحت دارند و اطلاعاتی فراتر از موضوع درسی کسب می‌کنند. درواقع این ویژگی، اصلی‌ترین فلسفه به وجود آمدن مدارس الکترونیکی است. علاوه بر محیط‌های آموزشی کاربردهای متنوعی را در جلسات کاری، کارهای تیمی، حرفه‌ای و ... ارائه می‌دهد.

برای هوشمند سازی مدارس از ابزارها و تجهیزات مخصوص استفاده می‌شود. حداقل ملزومات برای پروسه هوشمند سازی سیستم کامپیوتری، تخته هوشمند (برد هوشمند) و ویدئو پروژکتور است. البته در برخی مدارس از ابزارهای پیشرفته‌تری نظیر دوربین‌های مدار بسته، میکروسکوپ دیجیتالی، ویژواليزرها و ... نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است ابزارهای دیگری نظیر کیت هوشمند و سنسورهای هوشمند نیز وجود دارند که تخته‌های معمولی را هوشمند می‌کنند. در ادامه در مورد نحوه اتصال و کار با این ابزارهای کاربردی توضیحات لازم داده می‌شود.

نحوه کار و راه‌اندازی برد هوشمند

زمانی که برد هوشمند با سیستم‌های کامپیوتری و لوازم جانبی دیگر ترکیب می‌شود، یک سیستم کامل آموزشی هوشمند را تشکیل می‌دهد که می‌تواند یک کلاس درسی را به خوبی هدایت کند. این اتصال توسط کابل‌های کامپیوتری و پورت USB صورت می‌گیرد. مدل‌های وایرلس نیز می‌توانند به صورت بی سیم به این منابع متصل شوند.

پروژکتور اطلاعات و داده‌های رایانه را بر روی تخته ارسال و به نمایش می‌گذارد. اطلاعات ارائه شده توسط تخته هوشمند می‌تواند شامل تصاویر، ویدئو، اسلاید یا صفحه‌ای از اینترنت باشد. تمامی نمایشگرهای این بردها به انگشت و شی حساس هستند و از این رو کاربر می‌تواند از طریق انگشت یا قلم‌های مخصوص همانند یک ماوس محتواها را کنترل و مدیریت کند. همچنین می‌توان مطلبی را اضافه و یا پاک کرد و در آخر اطلاعات را بر روی رایانه یا لپ تاپ ذخیره کرد.

شما می‌توانید برای خرید یا مشاهده قیمت انواع برد هوشمند از طریق سایت کیومیتا که آدرس آن در زیر آمده است اقدام کنید:

فروشگاه اینترنتی کیومیتا

دیگر تکنولوژی‌های مدارس هوشمند

    • سیستم‌های کامپیوتری: در کلاس‌های هوشمند لپ تاپ یا کامپیوتر یک سیستم مرکزی محسوب می‌شود که داده‌ها را ذخیره و به کمک یک پروژکتور بر روی نمایشگر بزرگ به نمایش در می‌آورد.
  • ویدئو پروژکتور: تخته‌های هوشمند به تنهایی نیاز شما را برآورده نخواهد کرد و برای استفاده از آن یک ویدئو پروژکتور برای ارسال تصاویر و دیگر داده‌ها بر روی تخته نیاز می‌باشد. به طور کلی تخته‌های هوشمند بدون پروژکتور کارایی نخواهد داشت.

ویدئو پروژکتور به دستگاهی گفته می‌شود که برای ارائه تصاویر، ویدئو و مطالب بر روی یک دیوار یا پرده نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت فناوری‌ها و تکنولوژی در چند سال اخیر بسیاری از کلاس‌های آموزشی نظیر مدارس، دانشگاه ها و ... جهت ارائه مطالب و محتواها از این دستگاه استفاده می‌کنند.

  • پرده نمایش: در مدارس امروزی حتی اگر از بردهای هوشمند هم استفاده نکنند قطعا از ویدئو پروژکتورها استفاده می‌کنند. پرده نمایش از تجهیزات جانبی ویدئو پروژکتورها می‌باشد که برای ارائه مطالب و تصاویر به کار برده می‌شود. پرده‌ها بر اساس مواد به کار رفته در تولید آن از ذرات کریستال و گاهی نیز از الیاف‌های مخصوص استفاده می‌شود که بر کیفیت نمایش تاثیر بسزایی دارد. بر خلاف تصور عموم، کیفیت تصاویری که پروژکتور منعکس می‌کند با کیفیت و نوع پرده نمایش ارتباط مستقیم دارد. برای خرید پرده نمایش و یا اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید از طریق سایت کیومیتا و یا شماره تماس‌های فروشگاه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
  • ویژواليزر: یک دستگاه کمک آموزشی برای نمایش تصاویر می‌باشد که نمایش با کیفیت و بدون لرزش را فراهم می‌کند. این ابزار پیشرفته همانند وب کم بوده و تصاویر را از طریق ویدئو پروژکتور بر روی پرده به نمایش در می‌آورد. ویژوالایزرها طیف گسترده‌ای از داده ها اعم از نمودار، اسلاید، صفحه‌ای از کتاب و هر نمونه دیگری را برای واضح‌تر شدن اطلاعات به دانش آموزان را نمایش می‌دهد.
  • میکروسکوپ دیجیتالی: یک نوع از میکروسکوپ‌ها است که از یک دوربین دیجیتالی کوچک بهره می‌برد و به رایانه متصل می‌شود. با این میکروسکوپ دیجیتالی تصاویر به وسیله چشمی آن بر روی نمایشگر نمایش داده می‌شود و بر روی رایانه با فرمت‌های مختلف ذخیره می‌شود. یکی از موارد مهم این دستگاه در کلاس‌های هوشمند، مشاهده و بررسی همزمان دانش آموزان بر روی برد هوشمند است.

در واقع برد هوشمند خود به تنهایی یک سیستم کامپیوتری نیست و کارکرد آن متکی بر دیتا پروژکتور و رایانه است. زمانی که از یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنیم کنترل نمایشگر به وسیله ماوس انجام می‌شود، این بردها نیز دقیقا همانند یک ماوس عمل می‌کند که می‌توان آن را به ماوس‌های بزرگ تشبیه کرد که به شما کنترل کامپیوتر را با استفاده از یک نمایشگر بزرگ می‌دهد.

امروزه بسیاری از مدارس از تخته‌های الکترونیکی برای هوشمندسازی کلاس‌ها استفاده می‌کنند، اما به دلیل هزینه‌های بالای این تخته‌ها به خصوص پس از مشکلات اقتصادی اخیر ایران، شاید کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر این هزینه‌های نگهداری و تعمیر این نوع تخته‌ها نیز بسیار بالا می‌باشد. در این راستا شرکت کیومیتا در زمینه خرید این دستگاه ها شما را راهنمایی کرده تا بهترین انتخاب را متناسب با نیاز و بودجه خود داشته باشید.

ارسال نظر