روش سنجاق برای ساخت توری پنجره

بسیاری از توری‌های پنجره به صورت آماده یا رولی در رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند. در ادامه قصد داریم که نحوۀ تعویض توری‌ پنجره را به شما آموزش دهیم تا درصورت پارگی یا خرابی توری، بتوانید آن را تعویض کنید.

روش سنجاق برای ساخت توری پنجره

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت ساخت توری پنجره را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال ساخت توری پنجره در جنوب تهران باشید می‌توانید سفارش برای ساخت توری پنجره ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ابزار مورد نیاز برای ساخت توری پنجره:

  • پیچ گوشتی
  • کاتر
  • قیچی
  • غلطک توری
  • گیره
  • توری
  • لاستیک توری

انتخاب جنس توری پنجره:

وینیل و فایبرگلاس از جمله مواردی هستند که افراد هنگام خرید توری آن‌ها را انتخاب می‌کنند. یکی از دلایل اصلی این انتخاب این است که این توری‌ها، در رنگ‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شوند و شما می‌توانید با سلیقۀ خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. توری‌های آلومینیومی یکی از گزینه‌های مناسب برای توری پنجره محسوب می‌شود امّا این توری‌ها در برابر آسیب‌های خارجی مقاوم نیستند و سریعاً از بین می‌روند. توری‌های فایبرگلاسی ضدآفتاب با جلوگیری از ورودی اشعۀ فرابنفش به خانه، مانع از آسیب رسیدن به فرش و اثاثیۀ منزل می‌شوند. هرچند که این نوع از سایر توری‌ها، گران‌قیمت‌تر است. در این مقاله با توری فایبرگلاس کار می‌کنیم.

روش ساخت توری پنجره:

قدم اول ساخت توری پنجره، اندازه گیری و برش توری جایگزین:

ساخت تور پنجره

بعد از خارج کردن قاب توری از پنجره، قاب را روی سطحی صاف قرار دهید. سپس مقدار کافی توری به اندازۀ کل قاب برش دهید به طوری که کل قاب را بپوشاند. برای راحتی بیشتر، گوشه‌های توری را به گوشه‌های قاب به کمک گیره متصل و سپس شروع به برش زدن کنید.

قدم دوم ساخت توری پنجره، خارج کردن توری قدیمی:

توری به کمک یک نوار لاستیکی دور تا دور قاب چسبیده است. با استفاده از یک ابزار نوک تیز، لاستیک را از سرجای خود بلند کنید. با خارج کردن لاستیک، توری نیز به راحتی از قاب جدا می‌شود. بهتر است قبل از انجام مراحل بعدی، قاب را با دقت بشویید یا به کمک فشار هوا، گرد و خاک موجود روی قاب را بزدایید.

قدم سوم ساخت توری پنجره، قرار دادن توری جدید روی قاب:

حالا وقت این است که توری برش داده شده را روی قاب قرار دهید. بهتر است این کار را جوری انجام دهید که قسمت مقعر تور، به سمت داخل باشد. با این کار توری راحت‌تر درون قاب جای می‌گیرد و نتیجۀ نهایی صاف از آب درمی‌آید. هم چنین بهتر است توری را به قاب با کمک گیره وصل کنید تا توری صاف و یکدست و بدون برآمدگی در قاب قرار بگیرد.

قدم چهارم، تعویض لاستیک دور توری:

توصیه می‌شود که لاستیک را به همراه توری تعویض کنید و از لاستیک جدید استفاده کنید. برای جا انداختن لاستیک در قاب، از یک ابزار به شکل غلطک استفاده می‌شود. البته در ابتدا با کمک دست نیز می‌توانید نوار لاستیکی را به قاب و توری وصل و در مراحل بعدی از غلطک استفاده کنید. این کار را طوری انجام دهید که توری کاملاً صاف و محکم درون قاب جای بگیرد.

قدم پنجم ساخت توری پنجره، استفاده از غلطک:

ساخت توری پنجره

با استفاده از غلطک دور تا دور توری را فشار دهید تا کاملاً درون قاب فیکس شود. غلطک سبب می‌شود که لاستیک کاملاً درون شیار دور قاب جای بگیرد. وقتی به گوشه‌های کار رسیدید، از یک پیچ گوشتی استفاده کنید تا لاستیک را به درون شیارهای قاب هل دهید. دقت کنید که غلطک را فقط در اطراف کار استفاده کنید زیرا اگر غلطک از دستتان لیز بخورد، ممکن است توری را پاره کنید.

قدم ششم ساخت توری پنجره، جدا کردن اضافه‌های توری و نوار لاستیکی:

ساخت تور پنجره

بعد از اینکه نوار لاستیکی و توری به قاب متصل شد، اضافات توری را با کمک کاتر ببرید. هم‌چنین اگر نوار لاستیکی‌ اضافه آمده بود، با کاتر آن را جدا کنید. با بریدن اضافات توری بیرون زده از قاب، نتیجۀ نهایی تمیز از آب درمی‌آید.

ارسال نظر