چطور کارت حافظه Microsd اصل بخریم؟

نیاز روزافزون به کارت حافظه Microsd باعث بروز مشکلاتی در زمینه خرید این کارت‌های حافظه نیز شده است. بله درست حدس زدید، کارت‌های حافظه تقلبی! متاسفانه شاهد عرضه این کارت‌های حافظه تقلبی در بازار هستیم.

چطور کارت حافظه Microsd اصل بخریم؟

در این مقاله راه‌کارهایی برای شناسایی کارت‌های اصل از تقلبی ارائه می‌کنیم که می‌توانید به کمک آن‌ها یک کارت حافظه Microsd اصل بخرید.

معمولاً کارت‌های حافظه تقلبی از سایت‌های فروش آنلاین که همه چیز می‌فروشند انجام می‌شود. فروشگاه‌های تخصصی کمتر سراغ فروش کارت حافظه تقلبی می‌روند.

قیمت کارت حافظه یکی از مهم‌ترین دلایل برای تولید و عرضه کارت‌های تقلبی است. بطور حتم، کارت‌های تقلبی قیمتی پایین‌تر از انواع اصلی دارند و این قیمت وسوسه کننده است که باعث فریب خریداران می‌شود.

چطور کارت حافظه Microsd تقلبی را تشخیص دهیم؟

به عنوان یک اصل کلی و همیشگی، بهترین راه برای خرید مطمئن کارت حافظه اصل، خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر است. تجربه نشان می‌دهد سایت‌هایی که دارای مجوز و نشان اعتماد الکترونیکی یا اینماد هستند، همچنین فروشگاه‌های معتبری که عضو اتحادیه و صنف مربوطه می باشند، بهترین مراکز برای خرید امن هستند.

در هر صورت اگر هم شما محصولی تقلبی از فروشگاه‌های معتبر بخرید، این خرید قابل پیگیری است. نکته مهم اینجاست که طبق قانون هر مشتری تا ۷ روز حق دارد محصولی را که اینترنتی خریده است مرجوع کند.

روش‌های تشخیص کارت حافظه Microsd تقلبی قبل از خرید

در ادامه چند روش متداول برای تشخیص کارت‌های حافظه تقلبی که به اصطلاح رم گوشی هم گفته می‌شود توضیح دادیم.

بسته‌بندی و جعبه کارت حافظه

نخستین نکته‌ای که باید هنگام خرید کارت حافظه به آن توجه کنید وضعیت بسته‌بندی کارت است. اگرچه امروزه کارت‌های تقلبی با شبیه‌ترین بسته‌بندی نسبت به کالای اصلی عرضه‌ می‌شوند اما همچنان با دقت در چاپ حروف و رنگ بسته‌بندی می‌توانید کارت‌های تقلبی را تشخیص دهید.

کارت میکرو اس دی اصل

رنگ‌های بسته‌بندی‌ کارت‌های تقلبی معمولاً به اندازه رنگ‌های کارت‌های اصلی شفاف نیستند. همچنین حروف چاپی آن‌ها نیز شارپنس بالایی ندارند.

به اطلاعات پُشت بسته‌بندی نیز توجه کنید. کارت‌های اصلی اطلاعات زیادی را در پُشت کارت چاپ می‌کنند.

برای این که از ظاهر بسته‌بندی اصلی آگاه شوید، تصاویر بسته‌بندی را در سایت رسمی سازنده یا در فروشگاه‌های رسمی بررسی کنید.

یک راه دیگر هم این است که ویدیوهای آنباکس محصول را در یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی تماشا کنید تا از یکسان بودن بسته‌بندی با نمونه‌های اصلی مطمئن شوید.

رنگ و چاپ کارت حافظه

مسئله کیفیت چاپ رنگ و حروف همانند بسته‌بندی کارت درباره خود کارت هم صدق می‌کند. با دقت به کیفیت چاپ توجه کنید. بهترین راه برای مقایسه، مراجعه به وب سایت کارخانه سازنده است. در بسیاری از موارد، رنگ بدنه کارت‌های تقلبی تیره‌تر از نمونه اصلی است.

کارت حافظه microSD

تقریباً در پُشت تمام کارت‌های حافظه اصلی، شماره سریال کارت بطور خوانا و واضح چاپ می‌شود. این نکته را حتماً هنگام خرید کارت حافظه بررسی کنید.

خرید کارت حافظه میکرو اس دی اصل

قیمت کارت حافظه

این درست است که قیمت رم گوشی روز به روز در حال کاهش است، (هزینه نسبت به ظرفیت) اما نکته مهم اطلاع از قیمت روز کارت حافظه است. قیمت‌های بسیار پایین در یک سایت یا فروشگاه، می‌تواند دلیل خوبی برای تقلبی بودن یک کارت حافظه Microsd باشد.

تشخیص اینکه یک کارت حافظه میکرو اس دی 128 گیگابایتی با قیمت 200 هزار تومان یک کارت تقلبی است احتیاج به تخصص چندانی ندارد!

کافی است قیمت دلاری یک کارت را در سایت‌های معتبر چک کنید تا قیمت روز کارت را بدانید.

مشخصات فنی کارت حافظه

متاسفانه عدم اطلاع از ویژگی و مشخصات فنی می‌تواند باعث خرید کارت حافظه تقلبی شود. به عنوان مثال، اگر کارت حافظه‌ای با ظرفیت 64 گیگابایت و نوع SDHC دیدید بطور حتم این کارت تقلبی است زیرا کارت‌های حافظه میکرو SDHC حداکثر دارای ظرفیت 32 گیگابایتی هستند.

برند کارت حافظه

یکی از راه‌هایی که سازندگان کارت‌های تقلبی برای باور‌پذیر نمودن کارت‌های خود به کار می گیرند استفاده از نام برندهای معتبر است.

برخی از این کارت‌ها با همان نام و لوگوی برندهای اصلی عرضه می‌شوند و برخی با نام‌هایی که وجود خارجی ندارند. همچنین دیده شده که از نام برندهایی استفاده کرده‌اند که گرچه در زمینه تجهیزات الکترونیکی بسیار معتبر هستند اما هرگز کارت حافظه تولید نمی‌کنند.

روش‌های تشخیص کارت حافظه Microsd تقلبی پس از خرید

اگر به کارت حافظه‌ای که خریداری کرده‌اید مشکوک هستید می‌توانید با روش‌های زیر از اصالت آن مطمئن شوید:

تست ظرفیت کارت حافظه

آنچه که بیش از همه در مورد کارت‌های حافظه تقلبی دیده می‌شود ظرفیت غیر واقعی آن‌هاست. سازندگان کارت‌های تقلبی، کارت‌های کم ظرفیت موجود در بازار را جمع‌اوری کرده و با برنامه‌ریزی مجدد کنترلر درون آن، ظرفیت خیلی بالاتر را نمایش می‌دهند.

اگر کارت حافظه‌ای با ظرفیت زیاد را با قیمت اندک خریداری کرده‌اید باید به ظرفیت واقعی آن شک کنید. ظرفیت عملی کارت حافظه تقلبی عملاً بسیار کمتر از ظرفیت درج شده روی آن است. مثلاً یک کارت حافظه تقلبی 64 گیگابایتی فقط 8 گیگابایت ظرفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای تست ظرفیت کافی است یک فایل حجیم به اندازه ظرفیت کارت بر روی آن کپی کنید.

یا در صورت عدم دسترسی به فایل حجیم، با گوشی یا تبلت خود با رزولوشن حداکثر، فیلمبرداری کنید تا کارت حافظه پُر شود. اگر اخطار ظرفیت ناکافی قبل از رسیدن به ظرفیت نامی کارت نمایش داده شود، کارت حافظه تقلبی است. همچنین اگر نتوانید به فایل ذخیره شده دسترسی پیدا کنید نیز احتمال تقلبی بودن کارت زیاد است.

یک راه مطمئن برای تست ظرفیت استفاده از نرم‌افزار در کامپیوتر است. به کمک یک رم ریدر مناسب و سریع می‌توانید به کمک نرم‌افزار مشهور H2Testw Tool اطلاعات مهمی درباره ظرفیت واقعی کارت حافظه بدست آورید.

عملکرد این نرم‌افزار به‌حدی خوب است که توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از هر کارت حافظه‌ای، ابتدا آن را با این نرم‌افزار تست کنید تا از صحت عملکرد و اصالت کارت مطمئن شوید.

تست سرعت کارت حافظه

علاوه بر ظرفیت، کارت‌های حافظه تقلبی سرعت غیر واقعی ارائه می‌دهند. برای تست سرعت بهتر است از کامپیوتر استفاده کنید. برای این منظور ابتدا باید مطمئن شوید که یک رم ریدر با سرعت بالا در اختیار دارید در غیر اینصورت نتیجه تست دقیق نخواهد بود.

از آنجایی که کارت‌های تقلبی به سادگی در تست سرعت مشخص می‌شوند لازم نیست در ابتدا از نرم‌افزارهای خاص استفاده کنید. کافی است یک فایل حجیم با اندازه تقریبی یک یا دو گیگابایت (ترجیحاً یک فایل ویدیویی) را به درون کارت حافظه بکشید.

به سرعت متوسط انتقال فایل توجه کنید. اگر سرعت انتقال برای کارت حافظه‌ای که مدعی سرعت 95 مگابایت بر ثانیه است، کمتر از 10 تا 20 مگابایت بر ثانیه باشد، آن کارت مسلماً تقلبی است.

اگر به تست دقیق‌تری نیاز دارید می‌توانید از نرم‌افزار Speed Test از شرکت معتبر Blackmagicdesign برای سیستم عامل Mac استفاده کنید. برای سیستم عامل ویندوز، استفاده از نرم‌افزار CrystalDiskMark توصیه می‌شود.

اطلاعاتی که این نرم‌افزارها ارائه می‌کنند بسیار دقیق و با جزئیات کامل است. هنگام تست سرعت کارت با این نرم‌افزارها باید صبر و حوصله داشته باشید زیرا ممکن است تست نهایی کمی زمانبر باشد.

اپلیکیشن SD Insight نیز می‌تواند به شما در تشخیص اصالت کارت حافظه کمک کند.

اگر کارت حافظه تقلبی بود چکار کنیم ؟

اگر به هر دلیلی یک کارت حافظه تقلبی چه بصورت آنلاین یا به‌صورت حضوری خریداری کرید بهترین راه تماس با فروشنده است. در برخی موارد خود فروشنده نیز ممکن است از تقلبی بودن کارت حافظه اطلاعی نداشته باشد و اطلاع دادن به آن‌ها می‌تواند برای فروشنده نیز مفید باشد.

در اکثر موارد اگر دلایل شما برای اثبات تقلبی بودن کالایی مستدل و مستند باشد به راحتی می‌توانید محصول را مرجوع کنید.

مراکز معتبر خرید کارت حافظه کجا هستند؟

همیشه توصیه می‌کنیم کالاهای دیجیتال خود را از مراکزی تهیه کنید که مورد وثوق و اعتماد کاربران حرفه‌ای بوده و کارت‌های حافظه را با گارانتی و تضمین سلامت عرضه می‌کنند. از مراکزی مانند نورنگار با اعتبار و قدمت چند ساله می‌توانید با اطمینان کارت‌های حافظه اصلی را خریداری کنید.

ارسال نظر