دلیل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک چیست؟

دلیل شارژ نشدن گوشی بی‌سیم پاناسونیک زمانی که آن را روی دستگاه پایه شارژ قرار می‌دهید، چیست؟ در این مقاله به 4 دلیل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک می‌پردازیم.

دلیل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک چیست؟

تلفن بیسیم پاناسونیک یکی از پرکاربردترین وسایل الکترونیکی منازل محسوب می‌شود. این دستگاه‌ها از یک دستگاه پایه و یک یا چند گوشی بیسیم تشکیل شده‌اند و نسل جدید تلفن‌های خانگی به شمار می‌روند. برای شارژ کردن گوشی بیسیم و مکالمه به وسیله آن، باید روی دستگاه بیس یا پایه قرار بگیرد. یکی از مشکلات عمده‌ای که صاحبان این محصولات با آن مواجه می‌شوند، شارژ نشدن گوشی بیسیم است. این اتفاق در تلفن‌ های پاناسونیک هم رخ می‌دهد؛ البته میزان آن نسبت به سایر برندها کمتر است.

زمانی که یک گوشی بیسیم پاناسونیک بعد از قرار گرفتن روی دستگاه پایه شارژ نمی‌شود، باید به فکر پیدا کردن دلیل آن باشید. این اتفاق می‌تواند به چندین علت رخ دهد؛ اما خوشبختانه همه آن‌ها قابل رفع شدن هستند. اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که دستگاه تلفن پاناسونیک شما شارژ نمی‌شود، تا انتها با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین دلایل این اتفاق بپردازیم.

مشکل در دستگاه پای

بیس یا پایه دستگاهی است که گوشی بیسیم، از طریق ارتباط وایرلس با آن، امکان مکالمه را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این، با قرار دادن گوشی روی این دستگاه، می‌توانید باتری‌های آن را شارژ کنید. در بسیاری از مواقع، وجود برخی خرابی‌ها در بیس یا پایه، سبب شارژ نشدن گوشی بیسیم پاناسونیک می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری، از سالم بودن این دستگاه مطمئن شوید.

برای این کار، می‌توانید گوشی بیسیم خود را با یک دستگاه پایه دیگر هم امتحان کنید. اگر هم‌چنان با مشکل مواجه هستید، فعلا می‌توانید از سالم بودن بیس مطمئن شده و به سراغ سایر دلایل شارژ نشدن گوشی بیسیم پاناسونیک بروید. اما اگر با یک پایه دیگر، گوشی شما بدون مشکل شارژ شد، بهتر است اقدام به تعمیر تلفن پاناسونیک در نمایندگی مجاز Panasonic کنید

پایه شارژ تلفن بی سیم پاناسونیک

اصلی‌ترین دلیلی که می‌تواند منجر به خرابی پایه تلفن پاناسونیک شود، بی‌احتیاطی در قرار دادن گوشی بیسیم روی آن است. بنابراین سعی کنید در زمان گذاشتن گوشی روی این دستگاه، دقت کافی را داشته باشید. زیرا دندانه‌های نگه‌دارنده گوشی که روی پایه قرار دارند، بسیار حساس هستند و با کمترین فشاری، ممکن است دچار مشکل شوند. ضربه یا افتادن روی زمین هم می‌تواند از دیگر دلایل خراب شدن دستگاه بیس تلفن بیسیم پاناسونیک باشند.

تمام شدن عمر باتری‌ها

همان‌طور که می‌دانید گوشی بیسیم با استفاده از باتری کار می‌کند. زمانی که این گوشی را برای شارژ شدن روی دستگاه پایه قرار می‌دهید، در حقیقت انرژی کافی در باتری‌ها ذخیره می‌شود که این انرژی برای مکالمه‌‌های تلفنی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته مهم این‌جاست که باتری‌ تلفن بیسیم عمر محدودی دارد و تحت هر شرایطی، بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، دیگر قابل استفاده نیست.

باتری تلفن پاناسونیک

بنابراین اگر گوشی پاناسونیک شما شارژ نمی‌شود، عمر مصرفی باتری‌ها را هم بررسی کنید. برای این کار، می‌توانید از یک باتری دیگر برای امتحان وضعیت شارژ تلفن استفاده کنید. در صورتی که عمر باتری‌ها تمام شده باشد، باید به فکر خرید یک باتری جدید برای تلفن خود باشید. البته توجه داشته باشید که حتما مدل باتری متناسب با گوشی بیسیم خود را انتخاب و خریداری کنید.

گوشی‌های بیسیم پاناسونیک یا از باتری‌های کتابی (مانند HHR-P105 و HHR-P107) استفاده می‌کنند یا از باتری‌های نیم قلمی. برای اطمینان از مدل باتری متناسب با تلفن بیسیم خود، می‌توانید از فروشنده سوال کرده یا دفترچه راهنمای محصول را با دقت مطالعه نمایید. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم حتما از باتری‌های اصل و اورجینال پاناسونیک استفاده کنید. به این منظور، باید باتری تلفن خود را حتما از نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک خریداری نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، عمر باتری تلفن بیسیم پاناسونیک محدود است و در بهترین حالت تا دو سال می‌تواند برای شما کار کند. البته استفاده ناصحیح، همین مدت زمان را هم کاهش می‌دهد؛ بنابراین سعی کنید با دقت از این باتری استفاده کرده و به نکات زیر، توجه کافی داشته باشید:

  1. باتری‌های پاناسونیک را حتما به مدت 7 تا 10 ساعت شارژ اولیه کنید.
  2. با هر بار تمام شدن مکالمه، گوشی بیسیم را دوباره روی دستگاه پایه قرار ندهید.
  3. حداقل یک بار در ماه، اجازه دهید شارژ باتری‌ها به صورت کامل خالی شود.

در صورتیکه نمیدانید برای شارژ اولیه تلفن بیسیم پاناسونیک چه فعالیتی را باید انجا دهید مقاله مربوط به این آموزش را مطالعه نمایید.

خرابی آداپتور تلفن بیسیم

آداپتور تلفن بیسیم هم یکی دیگر از قطعاتی است که خرابی آن، باعث شارژ نشدن گوشی بی سیم خواهد شد. اگر تلفن شما شارژ نمی‌شود، حتما از سالم بودن آداپتور آن مطمئن شوید. برای این کار، می‌توانید از یک آداپتور دیگر برای شارژ کردن گوشی بیسیم پاناسونیک استفاده کنید. در صورتی که تلفن شما با آداپتور جدید شارژ شد، به فکر تعمیر یا تعویض آداپتور گوشی خود باشید. نوسان برق، اصلی‌ترین دلیل خراب شدن یا از کار افتادن آداپتور محسوب می‌شود.

مشکلات داخلی تلفن بیسیم

در صورتی که از سالم بودن آداپتور، پایه و باتری‌ها مطمئن شدید، باید به سراغ مشکلات درونی تلفن بیسیم بروید. در این شرایط، ممکن است پورت شارژ، اتصالات داخلی و ... خراب شده باشند. متاسفانه تشخیص این موارد کار شما نیست و باید گوشی بیسیم خود را حتما به یک نمایندگی تعمیرات مجاز ارسال کنید.

به عنوان یک توصیه مهم برای تعمیر تلفن بیسیم پاناسونیک، تنها به نمایندگی‌های مجاز این شرکت اعتماد کنید. زیرا کوچک‌ترین اشتباه یا سهل‌انگاری در زمینه عیب‌یابی، تعمیر یا تعویض قطعات این محصولات، می‌تواند منجر به خسارت‌های سنگین یا از کار افتادن همیشگی آن‌ها شود.

ایده آل گستر نمایندگی تعمیرات تلفن پاناسونیک در ایران

اگر تلفن بیسیم پاناسونیک شما شارژ نمی‌شود یا با هر مشکل دیگری مواجه شده است، بهتر است در اولین فرصت، آن را به واحد تعمیرات شرکت ایده آل گستر ارسال کنید. ایده آل گستر بیش از دو دهه است که به عنوان مرکز مجاز فروش و خدمات پس از فروش محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، در حال خدمت‌رسانی به مشتریان است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به مهندسین و تکنسین‌های فنی این شرکت اعتماد کرده و تلفن بیسیم خود را برای انجام تعمیرات یا تعویض قطعات، به آن‌ها واگذار نمایید.

تلفن تلفن‌های بیسیم پاناسونیک در واحد تعمیرات ایده آل گستر توسط کارشناسان باتجربه و متخصص، باز شده و عیب‌یابی می‌شوند. سپس و در صورت نیاز، قطعات آسیب دیده با قطعه‌های اورجینال پاناسونیک جایگزین می‌شوند. در نتیجه، تلفن شما در کمترین زمان ممکن تعمیر شده و به جهت استفاده مجدد، در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر