همه چیز درباره وام و نحوه دریافت آن

رسانه کلیک - شرایط دریافت وام مسکن کمی سخت و مشکل است. حتی برای افراد زیادی امکان پذیر نیست. اما در سایت وام چی این کار برای شما ساده شده است.

همه چیز درباره وام و نحوه دریافت آن

وام

حتما تا به حال این کلمه را شنیده اید. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اوضاع نابسامان مالی ، افراد زیادی وجود دارند که نیاز به مبلغی برای برآورده کردن خواسته هایشان و تامین نیاز های زندگیشان دارند. اینجاست که کلمه "وام" تعریف می شود. اما آیا تا به حال پیش آمده است که وام بگیرید؟ چند نوع وام وجود دارد؟ اصلا وام چیست؟ در ادامه به برسی این کلمه و معنی آن می پردازیم.

آیا می دانید وام چیست؟

ممکن است با معنی این کلمه آشنایی داشته باشید. اما به طور کلی وام ، مبلغی است که توسط شخصی به شخص دیگر قرض داده می شود. این مبلغ بسته به شرایطی که دو طرف تعیین می کنند متفاوت است. البته باید بدانید که علاوه بر تعیین میزان ، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید بررسی شوند. یکی از این عوامل ، میزان بهره وام است.

بهره وام چقدر است؟

بگذارید ابتدا توضیح مختصری در مورد بهره وام بانکی بدهیم. هر وامی ، یک مقدار مشخصی بهره دارد. در اصل فردی که آن را " وام گیرنده" می نامیم، حین اینکه قسط های وام خود را پس می دهد، باید مبلغی هم به عنوان بهره پرداخت کند. این بهره با توجه به مقدار وام و زمان باز پس دهی آن تعیین می شود. در نتیجه مقدار بهره هر وام متفاوت است. همچنین ، لازم به ذکر است که بانک های مختلف، بهره های وامی خود را با روش های خود تعیین می کنند.

انواع وام های بانکی

بانک ها وام های خود را تحت عناوین مختلفی ارائه می دهند. برای مثال بانک ملی وام های خود را تحت عنوان وام مسکن ، وام خرید خودرو، وام ازدواج، وام کشاوری و ... ارائه می دهد. این بانک حتی برای کارآفرینان مشاغل و صاحبان آن نیز وام در نظر گرفته است. علاوه بر بانک ملیف بانک های دیگری نیز این وام ها را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. در ادامه یکی از پرمخاطب ترین وام های بانکی را ذکر کرده ایم.

وام مسکن

همانطور که گفتیم، وام مسکن یکی از پرمخاطب ترین وام ها در ایران است. افرادی که قصد ازدواج و تشکیل زندگی دارند، جوانانی که رویای زندگی مستقلانه را در سر دارند و بسیاری از افراد دیگر، جویای این نوع وام هستند. همانطور که می دانید قیمت خرید خانه در ایران رشد صعودی داشته است. در این شرایط بسیاری از افرادی که قصد خرید خانه داشتند و یا فکر آن را در سر داشتند، دیگر توانایی خرید خانه را ندارند. به همین دلیل به فکر گرفتن وام مسکن می افتند. اما همانطور که در مطلب بالا نیز اشاره کردیم شرایط وام در بانک های مختلف، متفاوت است. علاوه بر این مراحل وام گرفتن کمی پیچیده و سخت است. به همین منظور ما در وام چی این عمل را برای شما ساده تر کردیم. در ادامه به بررسی ظرایط دریافت وام بانک ملی می پردازیم.

آیا با شرایط وام بانک های مختلف آشنا هستید؟

در مطالب بالا یه این مساله اشاره کردیم که تمامی بانک ها وام مسکن ارائه می دهند. اما شرایط و میزان سود آنها متفاوت است. افراد زیادی هستند که از این وام ها استفاده می کنند و یا قصد دریافت این وام ها را دارند. طبیعی است که قبل از دریافت وام، درباره همه ی بانک ها و شرایط وام دهی آنها تحقیق کنیم تا بتوانیم در بهترین شرایط وام خود را بگیریم. اما با توجه به این مساله افراد زیادی هستند که بدون اینکه درباره بانک های دیگر تحقیق کنند، مستقیم از بانکی که با شرایط آن اشنایی دارند وام می گیرند. اما به نظر شما بهتر نیست که شرایط دریافت وام از بانک های دیگر را بدانیم؟

شرایط وام بانک ملی

بانک ملی یکی از محبوب ترین بانک ها در میان مردم است. به همین منظور این بانک تسهیلات مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. از جمله این تسهیلات، ارائه وام مسکن به کاربران خود می باشد که دریافت این وام شرایط خاص خود را دارد. یکی از شرایط دریافت وام بانک ملی (مسکن) این است که یک حساب سپرده گذاری مخصوص وام مسکن افتتاح شود. ( البته ناگفته نماند که تقریبا تمامی بانک ها از این شرایط برخوردار هستند و لازم است برای دریافت وام مسکن ابتدا یک حساب سپرده افتتاح شود).

یکی از مزایای افتتاح این حساب این است که شما در عین حال که در حال دریافت وام مسکن هستید، می توانید از این حساب استفاده کنید و سود دریافت کنید. همچنین با توجه به میزان پول موجود در حسابتان و مدت ماندگاری آن در حساب ، اوراق بهاداری به شما تعلق می گیرد. این اوراق دارای ارزش 500 هزار تومان هستند. گاربرد این اوراق این است که حق تقدم شما برای دریافت وام مسکن را مشخص می کنند. از مزایای این اوراق این است که به شما امکان می دهد هر زمان که بخواهید بتوانید وام مسکن خود را دریافت کنید. با آشنایی با این شرایط می توانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا شرایط این بانک متناسب با شما می باشد یا خیر؟

وام چی ، بهترین گزینه برای دریافت وام مسکن

همانطور که مطالعه نمودید، شرایط دریافت وام مسکن کمی سخت و مشکل است. حتی برای افراد زیادی امکان پذیر نیست. اما ما در سایت وام چی این کار را برای شما ساده کردیم. در حقیقت از طریق وام چی هر کسی می تواند وام بگیرد. در این سایت می توانید امتیاز وام دیگران را بخرید و با کمترین بهره وام دریافت کنید. تنها کافی است برخی از شرایط دریافت وام بانکی را دارا باشید تا بتوانید به راحتی وام بگیرید.

ارسال نظر