چگونه آنلاین شاپ لباس بزنیم؟ 12 نکته مهم

اگر شما هم دستی در فروش لباس داشته و در این بیزنس فعال باشید، حتما می‌دانید که داشتن یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین تا چه میزان می‌تواند به کسب‌وکار شما رونق ببخشد و فروشتان را افزایش دهد.

چگونه آنلاین شاپ لباس بزنیم؟ 12 نکته مهم

چه یک بوتیک لباس داشته باشید و چه یک پیج فروش اینستاگرامی، راه‌اندازی یک سایت فروش لباس یا همان آنلاین شاپ در بستر وب می‌تواند به طرز قابل توجهی به پیشرفت شما کمک کند. اما شاید این سوال برای شما مطرح باشد که چگونه انلاین شاپ لباس بزنیم و چه کارهایی را برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق باید انجام دهیم؟

با ما همراه باشید و قدم به قدم با مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و راه‌های موفقیت آن آشنا شوید!

چگونه یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کنیم؟

سبد خرید لباس

شاید برای راه‌اندازی آنلاین شاپ لباس خود در فکر استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا پرستاشاپ یا کدنویسی تخصصی باشید. هرکدام از این راه‌ها را که انتخاب کنید خوب است بدانید که راهی زمان‌بر و طولانی در پیش دارید. همچنین اگر خودتان از دانش برنامه‌نویسی ندارید و از سازوکار CMS مورد نظرتان چندان سردرنمی‌آورید، ضرورت کمک گرفتن از یک متخصص و هزینۀ هنگفت آن را نیز به طولانی بودن این روش راه‌اندازی وب‌سایت اضافه نمایید.

پس بهتر است که سوالمان را این گونه بپرسیم:

بدون صرف وقت و هزینۀ زیاد چگونه یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کنیم؟ به تنهایی و بدون دانش برنامه‌نویسی چگونه انلاین شاپ لباس بزنیم ؟ راه‌اندازی و ساخت سایت فروشگاهی با استفاده از یک سایت ساز همان کاری است که باید انجام دهیم.

لباس فروشی آنلاین خود را مرحله به مرحله راه بیاندازید

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

برای استفاده از سایت ساز، تنها دانشی که نیاز دارید دانستن نحوۀ استفاده از اینترنت است. در واقع برای کار با آن نیازی به آشنایی با برنامه نویسی و کدنویسی ندارید. مراحل استفاده از این سیستم به صورتی طراحی شده است که تنها با چند کلیک بتوانید فروشگاه ایده‌آلتان را با سیستم یا گوشی تلفن همراه طراحی کنید:

۱) انتخاب نام فروشگاه و طراحی لوگو

اولین مرحله راه اندازی یک آنلاین شاپ لباس، انتخاب نام و لوگوی مناسب و جذاب است. بهتر است نام و لوگویی را انتخاب کنید که علاوه بر جذابیت و زیبایی، متناسب با حیطه کاری شما باشد. برای مثال اگر در نظر دارید یک فروشگاه لباس کودک راه‌اندازی کنید نام‌هایی مانند گلک پوش یا نینی استایل مناسب به نظر می‌رسند.

۲) انتخاب سایت ساز مناسب

قدم بعدی انتخاب سایت ساز مناسب است. بهتر است سایت سازی را انتخاب کنید که از کیفیت بالا، پشتیبانی قوی و کاربری ساده برخوردار باشد. همچنین قیمت منصفانه نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید در هنگام انتخاب سایت ساز در نظر بگیرید. بعضی از سایت‌سازها به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از یک دورۀ آزمایشی رایگان بررسی کنید که آیا انتظارات شما را برآورده می‌کنند یا خیر.

۳) راه اندازی سایت و شخصی سازی سایت

در این مرحله اطلاعاتی در مورد فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان از شما پرسیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در این بخش نیاز است مشخص کنید، نوع سایتی است که می‌خواهید بسازید. بین گزینه‌های مختلفی که سایت ساز در اختیارتان می‌گذارد باید قالب فروشگاه را انتخاب کنید. بنا بر میزبانی که انتخاب کرده‌اید، نام فروشگاه، زمینه کسب‌وکار و سایر اطلاعات مربوط به آن ممکن است در این مرحله یا مرحلۀ قبلی از شما درخواست شود.

همچنین اگر سایت ساز قالب‌های مختلفی را در اختیار شما بگذارد می‌توانید طبق سلیقه خود، قالب فروشگاهی مورد نظرتان را انتخاب کرده و به از همان ابتدا به آنلاین شاپ لباس خود رنگ و بویی زیبا بدهید.

۴) دسته‌بندی و قرار دادن محصولات در آنلاین شاپ

پس از گذراندن مراحل قبلی، آنلاین شاپ لباس شما آماده است. حالا وقت آن رسیده است که از طریق پنل اختصاصی و ویژه‌ای که سایت ساز میزبان در اختیارتان قرار داده است به مدیریت و ویرایش محتویات فروشگاه خود بپردازید. دسته‌بندی‌هایی که نیاز دارید را انتخاب کنید و محصولات خود را متناسب با آن‌ها در گروه مخصوص به خود قرار دهید. دسته‌بندی صحیح، مشتری به راحتی به محصولی که می‌خواهد دسترسی پیدا می‌کند و گیج نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا ، از نحوه دسته‌بندی در سایت‌های دیگر آنلاین‌شاپ‌های لباس بزرگ و معروف ایده بگیرید.

بعد از قرار دادن محصولات در سایت، دیگر وقت آن رسیده است که فروش خود را شروع کنید!

12 نکته مهم برای فروش موفق در آنلاین شاپ لباس

فروشگاه آنلاین لباس

  • اعتماد ایجاد کنید: اولین مساله‌ای که مشتری بررسی می‌کند میزان مورد اعتماد بودن و اصالت فروشگاه شماست. قرار دادن اینماد، نشان ملی ثبت، آدرس دقیق و تلفن معتبر در سایت گزینه‌هایی هستند که در مخاطب شما اعتمادسازی می‌کنند.
  • برندسازی و معرفی فروشگاه: بهتر است از راه‌های گوناگونی مانند بازاریابی و تبلیغات فروشگاه خود را به دیگران معرفی کنید و برند ویژه خود را طراحی کنید. هرقدر هم که فروشگاه شما حرفه‌ای باشد، بدون برندسازی و جذب مشتری فروش صورت نمی‌گیرد.
  • از سئو کمک بگیرید: با کمک سئو و راه‌کارهای آن سایت خود را به جایگاه‌های برتر گوگل برسانید. هرچه محصولات و مطالب شما رتبه بالاتری داشته باشند؛ بازدیدکنندۀ بیشتری به فروشگاه شما سرازیر می‌شود.
  • محتوای ارزشمند تولید کنید: باید محتوایی را در فروشگاه خود قرار دهید که بازدیدکنندۀ منفعل را به خریدار تبدیل نماید. محتوایی را در وب‌سایت خود قرار دهید که نرخ تبدیل بالاتری برای فروشگاه شما به ارمغان بیاورد.
  • باشگاه مشتریان داشته باشید: با کمک رفتن از باشگاه مشتریان در برگزاری جشنواره‌ها و ارائه تخفیف‌های اختصاصی، مشتریان سابق خود را به مشتریان وفادار و حتی تبلیغ‌کنندۀ فروشگاه خود تبدیل نمایید.
  • از تمام بخش‌های لباس عکس بگیرید: عکس‌هایی از محصول در فروشگاه قرار دهید که تمامی جوانب آن را با کیفیت و جزئیات به مشتری نشان دهد.
  • اطلاعات دقیق و صحیح بدهید: تمامی اطلاعاتی که مشتری برای خرید نیاز دارد را در اختیار او بگذارید. جنس، سایز و برند تولیدکننده مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که برای هر محصول باید در اختیار مخاطب خود قرار دهید.
  • جدول اندازه‌ها را به مشتری ارائه دهید: قرار دادن یک چارت استاندارد از سایزهای مختلف لباس می‌تواند به مشتری در انتخاب کمک کند.
  • گزینه تحویل حضوری و پرداخت در محل را فعال نمایید: علاوه بر ارسال با پست و پیک، برای مشتریانی که به سختی به آنلاین شاپ‌ها اعتماد می‌کنند؛ تحویل حضوری را نیز در نظر بگیرید. می‌توانید بخشی از مغازه، کارگاه یا انبار خود را به این کار اختصاص دهید. همچنین امکان پرداخت در محل از آن گزینه‌هایی است که تاثیر به‌سزایی در فروش می‌گذارد.
  • امکان مرجوعی به وجود بیاورید: سیستم فروشگاه خود را طوری طراحی کنید که امکان مرجوعی کالا با شرایط خاص و گزینه‌های مشخص وجود داشته باشد.
  • بسته‌بندی خاص داشته باشید: برای محصولات خود پکیجینگ خاص و منحصربه‌فرد طراحی کنید تا در ناخودآگاه مخاطبان و مشتریان خود ثبت شوید.
  • هدیه بدهید: قرار دادن یک هدیه کوچک یا یک متن صمیمانه برای تشکر از مشتری می‌تواند ماندگاری مشتری را تا حد زیادی تضمین کند.

در واقع به‌طورکلی این‌که چگونه انلاین شاپ لباس بزنیم یک بخش از کار و این‌که چطور یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم بخش دیگری از پروسۀ راه‌اندازی و مدیریت آنلاین شاپ لباس است. شما می‌توانید به کمک توصیه‌ها و نکته‌هایی که گفته شد آنلاین شاپی که به کمک سایت ساز ساخته‌اید را به یک وب‌سایت موفق تبدیل و روزهایی پررونق و پرفروش را تجربه نمایید.

ارسال نظر