چگونه خلافی عدم تمدید بیمه شخص ثالث را از اینترنت بگیریم؟

پلیس راهنمایی و رانندگی برای اینکه بتواند نظم بیشتری در جامعه برقرار کند و تردد خودرو‌ها را نظم دهد، قوانین مختلفی را در نظر گرفته است. حال اگر به هر دلیل این قوانین نقض شوند، جریمه برای راننده متخلف و خودرو صادر خواهد شد. همچنین در صورت عدم پرداخت جریمه‌ها با خلافی خودرو روبه رو خواهید شد.

چگونه خلافی عدم تمدید بیمه شخص ثالث را از اینترنت بگیریم؟

اما برخی از مواقع راننده متوجه صدور جریمه نمی‌شود که در این شرایط بهتر است هر چند وقت یکبار استعلام خلافی ماشین را دریافت کرد تا در صورت روئیت پلیس خودرو به پارکینگ منتقل نشوید. علاوه‌بر این، بسیاری از جرایم رانندگی پس از 60 روز، در صورت عدم پرداخت دو برابر خواهند شد. به همین دلیل است که استعلام، موقع و دریافت سریع ریز خلافی‌های خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. تا چند سال پیش تنها راه برای صفر کردن خلافی اتومبیل، انجام کار اداری و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 بود؛ اما اکنون با وجود اینترنت، راه‌ها و روش‌های آنلاین زیادی برای دریافت جرایم و پرداخت آن‌ها وجود دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم.اما بهتر است که با روش‌های استعلام خلافی و انواع جریمه بیشتر آشنا شوید تا در صورت توقیف خودرو نگرانی برای شما ایجاد نشود. در این مطلب سعی داریم شما را با اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر آشنا کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

چرا به قانون احترام بگذاریم؟

همه ما می‌دانیم که وضع قوانین راهنمایی و رانندگی برای رفاه بیشتر افراد است و اینکه بتوان تردد بدون خطری در خیابان‌ها داشت. از این رو اگر فردی این قوانین را رعایت نکند به طور حتم جریمه خواهد شد. به یاد آورید زمانی را که قانون بستن کمربند ایمنی وضع شد، خب بیشتر افراد با این قانون مخالف بودند اما این قانون برای حفظ سلامت و جان همه افراد وضع شد تا کاهش تصادف‌های رانندگی را رقم زند. البته که برخی از افراد تنها با اعمال جریمه مجبور به رعایت این قانون شده‌اند. در نتیجه اگر همچنان اهرم فشار جریمه از سوی پلیس نبود شاید تا الان هم فرهنگسازی مناسبی برای بستن کمربند ایمنی ایجاد نشده بود.

در نتیجه اگر فردی به قانون احترام نگذارد به طور حتم باید با سایر افراد تفاوت داشته باشد و جریمه شود. از طرفی هم اگر جریمه‌های خود را به موقع پرداخت نکنید با افزایش خلافی خودروی خود مواجه می‌شوید.

جریمه‌های رانندگی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

همانطور که اشاره شد، در صورتی خلافی برای خودرویی ثبت می‌شود که به موقع برای پرداخت جریمه‌های خود اقدام نکرده است. همچنین اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها برای تردد راحت‌تر در خیابان‌ها است بلکه برای کاهش خطرات بروز حادثه‌های رانندگی هم است. در نتیجه با وجود اهرم فشار جریمه می‌توان بیشتر افراد را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ترغیب کرد. حال اگر به هر دلیلی راننده‌ای دچار تخلف شود، پلیس راهنمایی و رانندگی انواع جریمه‌های را در نظر گرفته تا همه افراد به رعایت قانون احترام بگذارند. انواع جریمه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی به شرح زیر هستند:

  • جریمه تسلیمی: در روش تسلیمی برگه خلافی، همان طور که از نامش پیداست، پلیس برگه جریمه را با مشخصات راننده و گواهینامه، مشخصات خودرو، نوع تخلف‌، محل و زمان تخلف و مشخصات افسرتکمیل می‌کند و به راننده تحویل می‌دهد.چرا اعتراض کنیم وقتی امکان اعتراض برای جریمه‌های تسلیمی وجود ندارد؟؟ در این روش احتمال بروز خطا در بررسی تخلف پایین است؛ از طرف دیگر، خود راننده نیز شاهد و ناظر ماجرا است! جالب است بدانید اگر جریمه تسلیمی پرداخت نشود، پس از گذشت ۶۰ روز، ۲ برابر خواهد شد.
  • جریمه دوبرگی: در جریمه دو برگی، پلیس راهنمایی و رانندگی راننده متخلف را به دلیل عدم توجه به دستور توقف پلیس علاوه ‌بر جریمه نقض قوانین که شامل برگ اول خواهد بود، برای عدم توجه به دستور توقف پلیس هم جریمه خواهد کرد که شامل برگ دوم خواهد بود.
  • جریمه دوربینی: جدیدترین نوع جریمه را می‌توان جریمه‌های دوربینی نام برد که برای ثبت جرائم رانندگی است و کاربرد بیشتری در ثبت تخلفات و جریمه راننده‌های متخلفان دارند. بدین گونه که دوربین‌هایی در سطح شهر و اتوبان‌ها نصب شده تا در صورت تخلف، خودرو را جریمه کرده و پیامک ثبت جریمه را به شماره مالک ارسال کند.
  • جریمه الصاقی: پلیس راهنمایی و رانندگی در جریمه الصاقی خودروی پارک شده را که در محل پارک ممنوع رویت کرده، جریمه خواهد کرد و برگ جریمه را به ماشین الصاق خواهد کرد. در حقیقت این برگ جریمه به دلیل عدم حضور راننده در خودرو نوشته می‌شود.

چرا خلافی خودرو دو برابر می‌شود؟

هر راننده‌ای که یکبار جریمه شده باشد، می‌دانند که برای پرداخت جریمه یک فرصت و مهلت پرداخت دارد. اما اگر تاریخ مهلت پرداخت جریمه گذشته باشد، باید دو برابر مبلغ جریمه خود را پرداخت کند. اگر هم جریمه دوبرابری را پرداخت نکند میزان خلافی خودروی خود را افزایش داده و هنگام خرید و فروش خودرو یا تردد در خیابان‌ها با مشکلات روبه رو است. بدین صورت که هنگام معامله خودرو، فروشنده باید خودرو را بدون خلافی به خریدار تحویل دهد پس هنگام فروش ماشین باید میزان خلافی را صفر کند. همچنین اگر پلیس راهنمایی و رانندگی خودرویی را استعلام کند که بیش از یک میلیون تومان خلافی دارد، توقیف خواهد کرد.

جریمه دوربینی دو برابر نمی شود

اما آیا تمام جریمه‌ها مهلت پرداخت دارند و مشمول جریمه دو برابری می‌شوند؟

جریمه‌های تسلیمی، الصاقی و خودداری جزو جرائم رانندگی هستند که در صورت عدم پرداخت در مدت زمان مشخص 2 برابر خواهند شد.

روش‌‌‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

اگر خلافی خودروی شما بیشتر شود، از چه طریقی می‌توانید خلافی را استعلام گرفت و برای پرداخت آن اقدام کرد؟ پلیس راهنمایی و رانندگی برای اینکه همه افراد بتوانند برای پرداخت خلافی ماشین خود اقدام کنند، شرایط و روش‌های مختلفی را در نظر گرفته تا تمام مالک‌های خودرو در زمان کوتاهی خلافی ماشین را استعلام کرده و برای پرداخت آن اقدام کنند. این روش‌ها به شرح زیر است.

  • مراجعه حضوری به مراکز پلیس 10+: مراجعه حضوری اولین روش برای استعلام و پرداخت خلافی است که از طریق پلیس 10+ خواهد بود.
  • خلافی خودرو از طریق پیامک: برای اینکه انرژی کمتری را صرف کنید می‌توانید از طریق سامانه پیامکی برای استعلام خلافی ماشین بهره‌مند شوید. هنگام خلافی خودرو از طریق پیامک، تنها کد VIN کارت خودرو خود را باید به شماره پیامک خلافی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ کند..
  • استعلام از طریق سایت پلیس راهور: با راه اندازی سایت پلیس راهور به راحتی می‌توان به سایت پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرد و از میزان خلافی اطلاع پیدا کرد.
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی: در این نوع استعلام با برقراری تماس با سامانه تلفنی گویای راهبر راجا به شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ از جریمه‌‌های خودروی خود مطلع می‌شوید.
  • پرداخت خلافی با اپلیکیشن‌‌های موبایلی: پیشرفت تکنولوژی در همه حوزه‌ها، باعث شده که خدمات بهتری دریافت کرد. از این رو می‌توان استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن را هم از طریق اپلیکیشن‌های مختلف انجام داد.

پرداخت جریمه برای همه الزامی است

آیا عدم تهیه بیمه ثالث باعث افزایش خلافی خودرو می‌شود؟

بله. تهیه بیمه شخص ثالث یکی از قانون‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است و در صورتی که برای تمدید به موقع آن اقدام نکنید علاوه بر جریمه با عواقب جبران ناپذیری روبه رو خواهید بود. اعتبار بیمه‌ شخص ثالث می‌تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون به صرفه‌تر است. بااین‌وجود، ممکن است شرایطی پیش بیاید که بخواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید. بعضی اوقات هم مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث دارید. در این شرایط بیمه‌نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهترین گزینه برای شما است. مدت بیمه شخص ثالث اگر سالانه باشد را می‌توانید به‌صورت قسطی هم تهیه کنید. اما نکته مهمی‌ که باید بدانید این است که پلیس در صورت استعلام خودرویی که فاقد بیمه نامه ثالث است، دستور توقف و انتقال خودرو را به پارکینگ صادر می‌کند. بنابراین مهم است که به موقع برای تمدید بیمه اقدام کرد. زیرا برای آزاد سازی خودرو از پارکینگ نیاز است که ابتدای جریمه‌های خودرو را صفر کرده و بعد از آن بیمه ثالث را تهیه کنید تا مراحل آزاد سازی خودرو انجام شود.

از این رو توصیه می‌کنیم که برای تهیه به موقع بیمه ثالث از سامانه آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید. بیمه دات کام یک سامانه آنلاین مقایسه و استعلام انواع بیمه است که شرایط خرید بیمه را برای همه افراد فراهم کرده تا در زمان کوتاهی بتوانند بهترین بیمه را انتخاب کنند. کافی است که به پلتفرم‌ خرید آنلاین بیمه دات کام (https://bimeh.com) مراجعه کنید و خدمات تمام شرکت‌های بیمه‌ای را مقایسه کرده و ارزان‌ترین و بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.

ارسال نظر