چگونه به کسب درآمد حرفه‌ای از اینستاگرام بپردازیم؟

شاید شما هم بین دوستان و آشنایان خود افرادی را دیده باشید که در حال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. حتی گاهی اوقات ممکن است صحبت از عدد و ارقام مربوط به درآمدشان باشد که شاید تعجب کنید.

چگونه به کسب درآمد حرفه‌ای از اینستاگرام بپردازیم؟

واقعیت این است که کاربران زیادی در حال حاضر از اینستاگرام درآمدهای بسیار بالایی دارند. از آن جالب‌تر، این که شما هم می‌توانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید. کافی است راه و روش کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید! در این مقاله می‌خواهیم شما را با اصول کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کنیم تا اگر نمی‌دانید چه مسیری را باید طی کنید، آن را یاد بگیرید. پس اگر فکر کسب‌ درآمد از اینستاگرام هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

کسب درآمد از اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟

کاربران زیادی هستند که قصد کسب درآمد از اینستاگرام را دارند اما نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند. مسئله اصلی این است که افرادی که در حال حاضر درآمدهای چند صد میلیونی دارند، درست مانند شما نمی‌دانستند از کجا شروع کنند. بنابراین اگر شما هم شروع کنید، می‌توانید درآمدهای بسیار بالایی داشته باشید. کافی است آموزش‌هایی نظیر آموزش اینستاگرام همیار آکادمی را یاد بگیرید تا بتوانید به صورت اصولی کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید.

برای آن که بتوانید به کسب درآمد از پلتفرم اینستاگرام بپردازید، باید 4 مرحله را طی کنید:

۱- ایده مناسبی برای ارائه محصول یا خدمات داشته باشید!

اولین قدم برای کسب درآمد از اینستاگرام داشتن یک ایده مناسب است. در قدم اول باید مشخص کنید که از چه راهی قرار است کسب درآمد کنید! اگر قرار است چیزی بفروشید، باید به دنبال یک محصول پرطرفدار باشید. همچنین اگر مهارتی دارید که کاربران دیگر به آن نیاز دارند، می‌توانید خدمات ارائه کنید. اگر ایده شما مناسب باشد و کاربران به آن نیاز داشته باشند، به راحتی می‌توانید پول خوبی به جیب بزنید! بنابراین قدم اول که همان انتخاب ایده مناسب است، بسیار مهم است. پس به دنبال ایده‌ای باشید که کاربران به آن علاقه یا نیاز دارند و حاضرند بابت آن هزینه کنند.

۲- صفحه اینستاگرام خود را راه‌اندازی کنید!

پس از آن که ایده خود را انتخاب کردید، زمان راه‌اندازی پیج اینستاگرام رسیده است. شما باید صفحه خود را راه‌اندازی کنید و محصول یا خدمات خود را در آن ارائه کنید. اگر محصولی برای ارائه دارید، آن را به بهترین شکل ممکن در پست‌ها و استوری خود منتشر کنید! توجه داشته باشید که برای محصول، عکاسی و سناریو مناسب برای تبلیغ آن اهمیت زیادی دارد. اگر خدمات ارائه می‌کنید، در مورد خدمات خود محتوای ارزشمند و کاربردی تولید کنید. مثلاً اگر در حال ارائه خدمات گرافیک هستید، به کاربران آموزش‌های رایگان بدهید تا بتوانند به شما اعتماد کنند.

۳- بازاریابی را به خوبی انجام دهید!

تا زمانی که نتوانید بازاریابی محصول یا خدمات خود را به درستی انجام دهید، نظر کاربران نسبت به شما جلب نمی‌شود. بنابراین قدم بسیار مهمی که در کسب‌وکار اینستاگرامی اهمیت بسیار زیادی دارد، بازاریابی درست است. بازاریابی موفق زمانی اتفاق می‌افتد که شما مخاطب خود را به درستی شناخته باشید! در این صورت می‌دانید که نیاز مخاطب شما چیست و به چه چیزی علاقه دارید. سپس می‌توانید نیاز مخاطب را بررسی کنید و بگویید که چه محصول یا خدماتی می‌تواند نیازش را رفع کند! سپس محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. البته مسئله بازاریابی کمی پیچیده‌تر از آن است اما با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی می‌توانید فروش بسیار خوبی را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید.

۴- از فروش خود، کسب درآمد حرفه‌ای کنید!

پس از آن که ایده مناسب انتخاب کردید، صفحه اینستاگرام را راه انداختید و بازاریابی درست انجام دادید زمان فروش فرا می‌رسد. در واقع هنگامی که بازاریابی خوبی انجام داده باشید، مشتری از شما خرید می‌کند. خرید مشتری از شما به معنای کسب درآمد است! هر چقدر فروش شما بیشتر باشد، مشخص می‌شود که فروش حرفه‌ای‌تری دارید. فروش در اینستاگرام هم تکنیک‌های خاص خود را دارد و بستگی به نوع کسب‌وکارتان خواهد داشت! یادگیری فرآیند فروش تاثیر بسیار زیادی روی افزایش درآمد و کسب درآمد از اینستاگرام شما خواهد داشت و باید حتماً برای آن اهمیت زیادی قائل باشید.

پیشنهاد ویژه؛ دوره آموزش اینستاگرام

به کسب درآمد از اینستاگرام علاقه دارید و می‌خواهید مانند هزاران کاربری که درآمدهای بسیار بالا دارند باشید؟ آموزش اولین قدم برای آن است. یکی از دوره‌هایی که در زمینه آموزش اینستاگرام به شما کمک زیادی می‌کند، دوره آموزش اینستاگرام همیار آکادمی است.

این دوره سرفصل‌های زیر را به کاربران خود ارائه می‌کند:

  • اصول ایجاد اکانت حرفه‌ای اینستاگرام
  • آموزش ایجاد محتوای پوساز در اینستاگرام
  • تکنیک‌های افزایش فالوور اینستاگرام
  • آموزش اینستاگرام ویژه بلاگرها
  • آموزش اینستاگرام ویژه کسب‌وکارها
  • آموزش افزایش فروش فوق‌العاده
  • آموزش فروش محصول در اینستاگرام
  • آموزش فروش خدمات در اینستاگرام
  • آموزش فروش دوره‌های آموزشی در اینستاگرام
  • آموزش کسب درآمد به عنوان ادمین در اینستاگرام

روش‌های کسب درآمد حرفه‌ای از اینستاگرام

اکنون که با آموزش کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با روش‌های کسب درآمد از آن آشنا شوید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد و اگر صفحات مختلف را در اینستاگرام ببینید با روش‌های مختلفی آشنا می‌شوید. در حالت کلی 4 روش وجود دارد که تمام روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام زیرمجموعه آن هستند. این روش‌ها عبارتند از:

۱- کسب درآمد از فروش محصول

همه ما صفحاتی در اینستاگرام دیده‌ایم که محصول بفروشند! حتی ممکن است شما هم جزء کاربرانی باشید که از کسب‌وکارهای اینستاگرامی خرید خود را انجام می‌دهید. بنابراین یکی از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام، راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی برای فروش محصول است. رقابت این حوزه بستگی به نوع محصول شما دارد! مثلاً حوزه پوشاک و لباس رقابت بسیار زیادی دارد اما فروش آن هم بسیار عالی است. در واقع اگر بتوانید در میدان رقابت این حوزه پیروز شوید، ماهانه صدها میلیون تومان سود می‌کنید و می‌توانید کسب‌وکارتان را بسیار موفقی داشته باشید.

۲- کسب درآمد از فروش خدمات

صفحات زیادی در اینستاگرام هستند که درآمد خوبی از ارائه خدمات دارند! خدمات به دو گروه خدمات آنلاین و خدمات حضوری تقسیم می‌شوند. مثلاً اگر شما طراح گرافیک هستید، می‌توانید در زمینه خدمات گرافیک فعالیت کنید و از طریق صفحه اینستاگرام خود پروژه بگیرید. اما اگر شما در حوزه فنی خودرو فعالیت دارید و یک مکانیک هستید، باید صفحه خود را به افرادی که در شهر یا موقعیت جغرافیایی شما هستند معرفی کنید. بنابراین کسب درآمد از خدمات بستگی به نوع آن دارد و معمولاً خدماتی که به صورت آنلاین قابل ارائه هستند، درآمدهای بسیار بالایی دارند.

۳- کسب درآمد از فروش دوره آموزشی

شما هم در اینستاگرام افرادی زیادی را دیده‌اید که دوره‌های آموزشی به کاربران ارائه می‌کنند؟ این دسته از صفحات معمولاً توسط یک فرد یا تیم متخصص در یک حوزه فعالیتی مدیریت می‌شود که آموزش‌های مربوط به آن حوزه را ارائه می‌کنند. برای مثال دوره آموزش موبایل گرافی همیار آکادمی یکی از دوره‌هایی است که به صورت آنلاین ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند آن را خریداری و دانلود کنند. اگر شما هم در یک حوزه خاص متخصص هستید و می‌توانید آموزش تهیه کنید، به راحتی می‌توانید به کسب درآمد از فروش دوره آموزشی کنید و میلیون‌ها تومان درآمد داشته باشید.

۴- کسب درآمد از تبلیغات

آخرین روش کسب درآمد از اینستاگرام تبلیغات است! در واقع صفحات زیادی وجود دارند که به ازای انتشار تبلیغ در صفحه خود، هزینه دریافت می‌کنند. بلاگرها معمولاً از طریق تبلیغ صفحات و کسب‌وکارهای دیگر درآمد کسب می‌کنند و البته درآمدهای بسیار بالایی دارند. شما هم می‌توانید یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید که فالوورهای زیادی دارد و به ازای انتشار تبلیغ، درآمد کسب کنید. حتی بسیاری از افراد در حال حاضر به دنبال این هستند که یک بلاگر مطرح شناخته شوند و بتوانند بابت هر تبلیغ، ده‌ها میلیون تومان هزینه دریافت کنند. اگر شما هم فکر می‌کنید توانایی آن را دارید، می‌توانید همین امروز شروع کنید اما آموزش‌های لازم نظیر موبایل گرافی را یاد بگیرید تا محتوای باکیفیت تولید کنید.

دوره آموزش موبایل گرافی

آموزش موبایل گرافی

بسیاری از کاربران بر این باورند که برای تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام باید حتماً دوربین و سیستم حرفه‌ای داشته باشند! اما شاید باورش کمی عجیب باشد اگر بگوییم که بسیاری از بلاگرها و افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، با استفاده از موبایل میان‌رده خود این کار را انجام می‌دهند. برای آن که بتوانید محتوای حرفه‌ای با کمک موبایل میان‌رده خود انجام دهید، نیاز به دوره موبایل گرافی دارید. در دوره موبایل گرافی همیار آکادمی هر چیزی که برای تولید محتوای حرفه‌ای با استفاده از یک موبایل نیاز دارید به شما آموزش داده شده است.

این دوره سرفصل‌های زیر را به کاربران خود آموزش می‌کند:

  • مقدمات موبایل گرافی
  • آموزش عکاسی حرفه‌ای با موبایل
  • آموزش ادیت و ویرایش حرفه‌ای عکس
  • آموزش تصویربرداری حرفه‌ای
  • آموزش نورپردازی حرفه‌ای
  • آموزش ادیت ویدیو با موبایل
  • آموزش استفاده از کروماکی یا پرده سبز
  • آموزش صدابرداری
  • آموزش ویرایش صدا
  • آموزش تکنیک‌های تصویربرداری
  • تکنیک‌هایی برای چالش‌های تیک تاک

اگر به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید و نمی‌خواهید در ابتدای مسیر بابت آموزش هزینه کنید، همیار آکادمی یک سایت عالی در این زمینه است. در واقع در همیار آکادمی می‌توانید پست‌های جذاب و کاربردی ببینید و با استفاده از آن کسب درآمد از اینستاگرام را یاد بگیرید. همچنین آموزش‌های رایگان دیگری هم در این سایت وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای آن را یاد بگیرید.

ارسال نظر