جای «قهرمان» اصغر فرهادی کدام فیلم جایزه گلدن گلوب را برد؟

برندگان گلدن گلوب هفتاد و نهم اعلام شدند، اما فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی، از دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب 2022 بازماند.

جای «قهرمان» اصغر فرهادی کدام فیلم جایزه گلدن گلوب را برد؟

رقیب ژاپنی فرهادی، برنده گلدن گلوب فیلم غیرانگلیسی زبان شد

شنبه شب فهرست برندگان گلدن گلوب هفتادونهم توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و در غیاب اهالی رسانه و فرش قرمز سلبریتی‌ها اعلام شد. اما فیلم قهرمان اصغر فرهادی که یکی از نامزدهای بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب 2022 بود این بار از کسب جایزه بازماند.

فیلم «ماشینم را بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی فیلمساز ژاپنی، در بخش بهترین فیلم خارجی یا غیرانگلیسی زبان، برنده جایزه گلدن گلوب شد. از دیگر رقبای این بخش، فیلم‌های «کوپه شماره ۶» ساخته یوهو کاسمانن از کشور فنلاند، «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو از ایتالیا و «مادران موازی» ساخته پدرو آلمادوار از کشور اسپانیا بودند.

معرفی دیگر برندگان گلدن گلوب 2022

  • جایزه بهترین فیلم درام، به فیلم «قدرت سگ» تعلق گرفت.
  • جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، به «داستان وست ساید» ساخته استیون اسپیلبرگ رسید.
  • جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی، برای ساخت فیلم «قدرت سگ»، به جین کمپیون اعطا شد
  • «کودی اسمیت مک‌فی» برای بازی در فیلم وسترن «قدرت سگ»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم موزیکال یا کمدی به «ریچل زگلر» از داستان وست ساید رسید و همبازی او، «آریانا دبوز»، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.
  • جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم درام برای بازی در فیلم ریکاردوس بودن به «نیکول کیدمن» اعطا شد و همبازی او، «ویل اسمیت»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم درام را به خانه برد.
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی به «اندرو گارفیلد» برای بازی بی‌نظیری که در فیلم تیک تیک بوم ارائه داده بود، رسید.

درباره فیلم Drive My Car ریوسوکه هاماگوچی

گفتنی است فیلم ژاپنی «ماشینم را بران» که بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب شد، نخستین بار در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

همچنین این فیلم جوایز معتبر و درخشان دیگری از جمله جایزه بهترین فیلم آسیاپاسیفیک، جایزه بهترین فیلم حلقه منتقدان نیویورک و جایزه انجمن ملی نقد فیلم آمریکا را از آن خود کرده است.

ماجرای این فیلم درباره بازیگر و کارگردان بااستعداد تئاتری است که در حالی که در سوگ مرگ همسرش به سر می‌برد، با یک راننده فیلسوف، راهی سفر شده و با او به بحث و گفتگوهای جالبی می‌پردازد.

برگرفته از: ایرنا، باشگاه خبرنگاران، خبرآنلاین

ارسال نظر