گمانه‌زنی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۲ | کدام کارگردان‌های شاخص شانس حضور دارند؟

ساخته‌های جدید کارگردانان سرشناس سینمای جهان، از ایناریتو، وس اندرسون و کلر دنی تا نوری بیلگه جیلان، فرصت حضور در فهرست فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۲ را دارند.

گمانه‌زنی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۲ | کدام کارگردان‌های شاخص شانس حضور دارند؟

جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۲ در سایه شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا به کار خود پایان داد، اما نتوانست به نوعی شور و اشتیاق مورد انتظار یک جشنواره سینمایی را که بسیاری‌ها به آن امیدوار بودند، ایجاد کند. حالا همه نگاه‌ها بار دیگر به سوی جشنواره کن دوخته شده و این جشنواره فرصت برگزاری یک دوره پرستاره در دوران پساکرونا را در مقابل خود می‌بیند.

برگزارکنندگان هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در حال برنامه‌ریزی برای برپایی این رویداد سینمایی از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه) به صورت حضوری هستند و عده بسیاری از فعالان در عرصه سینمای امیدوارند این نخستین جشنواره بزرگ و به واقع جهانی از آغاز همه‌گیری کرونا باشد.

باید منتظر ماند و دید در نهایت آثار کدام فیلمسازان نظر تیری فرمو، مدیر جشنواره کن و دیگر اعضای هیئت انتخاب این جشنواره سینمایی را جلب خواهند کرد. نشریه هالیوود ریپورتر با توجه به تاریخ اکران برخی آثار سینمایی، به معرفی فهرستی محتمل از فیلم‌هایی پرداخته که شانس حضور در کن ۲۰۲۲ را دارند.

شاید جذاب‌ترین اتفاق کن را بتوان حضور الخاندرو گونزالز اینارینو با فیلم جدیدش در این رویداد سینمایی دانست.

او با کسب 5 جایزه اسکار با فیلم‌های موفقی چون «بردمن» و «بازگشته»، در حال آماده‌سازی فیلم جدیدش «باردو» (یا وقایع‌نگاری اشتباه مُشتی حقیقت) است؛ یک کمدی نوستالژیک درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مشهور مکزیکی که برای مواجهه با گذشته خودش و واقعیت کنونی کشورش به مکزیک بازمی‌گردد. فیلمبرداری این فیلم پاییز سال گذشته به پایان رسید.

فیلم « الویس » ساخته باز لورمن درباره زندگی الویس پرسلی با بازی تام هنکس، کلوین هریسون و کودی اسمیت-مک‌فی، «جرایم آینده» ساخته دیوید کراننبرگ،‌ «مثلث اندوه» به کارگردانی روبن اوستلند، «پسر» به کارگردانی فلورین زلر، «سیارک شهر» از وس اندرسون، «ستاره‌های ظهر» به کارگردانی کلر دنی، «او گفت» به کارگردانی ماریا شرادر، «نشان دادن» ساخته کلی رایکارد، «تاپ‌گان: ماوریک» ساخته جوزف کاسینسکی، انیمیشن «لایتیر» محصول جدید کمپانی پیکسار به کارگردانی انگوس مک‌لین،‌ «استخوان‌ها و همه» به کارگردانی لوکا گوادانینو، «امیلی» از فرانسس اوکانر، «موجودات خدا» به کارگردانی مشترک سیلا دیویس و آنا رز هولمر، «مردان انیس» ساخته مارک جنکین،‌ «بچه‌های مردم» به کارگردانی ربکا زلوتوفستکی، «دوباره پاریس را ببین» از آلیس وینوکور، «دون ژوان» به کارگردانی سرژ بوزون، «بلوند» به کارگردانی آندرو دومنیک و «روی علف‌های هرز» جدیدترین ساخته نوری بیلگه جیلان، فیلم‌هایی هستند که در رادار کن برای رونمایی در هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر