عکس های جدید و بیوگرافی مینا وحید بازیگر سریال افرا

مینا وحید این روزها سریال افرا را از شبکه یک تلویزیون به روی آنتن دارد؛ بازیگر جوانی که تاکنون در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرده است.درادامه توجه شما را به عکس های جدید و بیوگرافی مینا وحید جلب می نمائیم.

عکس های جدید و بیوگرافی مینا وحید بازیگر سریال افرا

عکس های جدید و بیوگرافی مینا وحید بازیگر سریال افرا

مینا وحید بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران، متولد 17 مرداد 1366 و متولد شهر رشت است. وحید با فیلم سینمایی «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی به دنیای سینما و بازیگری وارد شد، ولی شهرت او در سینما با فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان رقم خورد؛ فیلمی که کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد و مینا وحید را بیش از پیش به عالم سینما معرفی کرد.

او همچنین در فیلم سینمایی «کفش‌هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، در کنار رضا کیانیان به نقش‌آفرینی پرداخته و ایفاگر نقش دختر مردی بود که به فراموشی و آلزایمر شدید مبتلاست و از خارج از کشور به ایران می‌آید تا از پدرش پرستاری و مراقبت کند. حضور نام‌هایی چون کیومرث پوراحمد، رضا کیانیان و مجید مظفری در کنار هم باعث دیده شدن این فیلم بود و در کنار آن‌ها بازی وحید هم مورد توجه قرار گرفت.

مینا وحید در سریال شهرزاد مینا وحید در سریال شهرزاد

در مجموع این بازیگر در فیلم‌های سینمایی زیر نقش‌آفرینی کرده است:

  • آتش سبز، کارگردان: محمدرضا اصلانی
  • ساعت به وقت صفر، کارگردان: احمد معظمی
  • گیرنده، کارگردان: مهرداد غفارزاده
  • حنا، کارگردان: افشین صادقی
  • دوران عاشقی، کارگردان: علیرضا رئیسیان
  • کفش‌هایم کو، کارگردان: کیومرث پوراحمد
  • هایلایت، کارگردان: اصغر نعیمی
  • کرمچاله، کارگردان: وحید داوودی
  • بعد از تو، کارگردان: فرهاد نجفی
  • آن دیگری، کارگردان، امیر توکلی

مینا وحید در تلویزیون

مینا وحید علاوه بر بازی روی پرده سینمایی، تاکنون در چند مجموعه تلویزیونی هم نقش‌آفرینی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه‌هایی چون «دختران حوا»، «بانوی عمارت» و «افرا» در تلویزیون و «شهرزاد» و «جزیره» در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد.

او در مجموعه شهرزاد ایفاگر نقش مریم مهرزاد بود؛ دختری جوان و روشنفکر از دوستان فرهاد (مصطفی زمانی) که نامزد بابک دوست فرهاد (با بازی امیرحسین رستمی) است؛ اما سرهنگ خسرو تیموری (هومن برق‌نورد) به او علاقه‌مند شده و می‌کوشد او را به برقراری رابطه با خود مجبور کند.

وحید همچنین در بانوی عمارت، دیگر مجموعه تلویزیونی که محتوایی تاریخی داشت و به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد از شبکه 3 سیما روی آنتن رفت، نقش جواهر را ایفا می‌کرد؛ پیشکار یک عمارت تاریخی که به توطئه پرداخت و سرنوشتی متفاوت برایش رقم خورد.

شاید خواندن این مطلب هم برایتان جالب باشد: کدام سریال جایگزین زخم کاری خواهد شد؟

خلاصه داستان سریال افرا چیست؟

«در پگاه مه‌آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصل وصلت شوم اخلاق و منفعت. چشمانِ پیر افرا، یگانه شاهد این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچ‌کس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است...»

مینا وحید در سریال افرا مینا وحید در سریال افرا

حاج محمود (مهدی سلطانی) کارخانه چای و برنج دارد و به خاطر اعتبار کارخانه به شهرت رسیده است و یک پسر به نام مسعود و یک دختر به اسم مائده دارد. مسعود به اصرار حاج محمود بعد از فوت عمویش با دخترعموی خود که دکتر جراح است ازدواج می‌کند، اما از آنجا که مسعود در محیط‌بانی کار می‌کند و این ازدواج اجباری بوده، تفاهم ندارند و تصمیم به طلاق می‌گیرند از طرفی پیمان برادر وحید (کارگر حاج محمود) عاشق مائده شده، ولی حاج محمود مخالف است.

این خلاصه‌ای از داستان سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مجید مولایی است که مینا وحید در آن نقش مهتاب فروزش را ایفا می‌کند؛ یعنی همان زنی که به اجبار با مسعود (با بازی روزبه حصاری) ازدواج کرده است، اما تفاهم ندارند و می‌خواهند از هم جدا شوند.

شما برایمان بنویسید: بازی مینا وحید را در کدام‌یک از فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی مختلف بیشتر پسندیده‌اید؟ نظراتتان را می‌خوانیم.

ارسال نظر