ایران آماده پاسخ به حمله نظامی در صورت شکست مذاکرات وین

یک تحلیلگر سرشناس عرب درباره احتمال حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای در وین، گفت: ایران آماده پاسخ به هرگونه حمله نظامی است.

ایران آماده پاسخ به حمله نظامی در صورت شکست مذاکرات وین

«عبد الباری عطوان» سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم و تحلیلگر سیاسی عرب با اشاره به ضعف‌های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران گفت: «اوضاع آمریکا در منطقه در حال بدتر شدن است و اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران شکست بخورد، این کشور برای پاسخ به هرگونه حمله، آمادگی دارد و منطقه در آستانه تغییرات کلی است و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز محال است بتواند در تایوان علیه چین و در اوکراین علیه روسیه و همچنین با ایران بجنگد.»

عطوان در سخنان هفتگی تصویری‌اش در یوتیوب گفت: «اکنون می‌خواهم درباره جنگ صحبت کنم. من نمی‌خواستم درباره جنگ صحبت کنم، اما خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بسیار ارشد آمریکایی اعلام کرد اسرائیل و آمریکا در حال تدارک طرح نظامی علیه ایران هستند تا تأسیسات هسته‌ای این کشور را هدف قرار دهند. بنی گانتس وزیر جنگ همراه رئیس سازمان اطلاعات جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) اکنون در واشنگتن هستند و با آمریکایی‌ها در این خصوص در حال طراحی و توافق‌اند.»

کامل‌تر بخوانید: رزمایش اسرائیل و آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران

ایران از جنگ باکی ندارد و موضعش را تغییر نخواهد داد

وی ادامه داد: «پرونده ایران الان بسیار ملتهب است. ایرانی‌ها می‌گویند شما همه تحریم‌های تحمیلی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو کنید تا درباره توافق هسته‌ای صحبت کنیم. ایرانی‌ها می‌گویند خسارات کامل این چهار سال را نیز بدهید، زیرا این شما بودید که از توافقنامه خارج شدید. سخن ایرانی‌ها بسیار روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد. ایرانی‌ها بر این گفته پافشاری می‌کنند. ایرانی‌ها همچنین با صحبت از موشک‌ها مخالفند. به نظر من ایران، موضعش را تغییر نخواهد داد. فشار‌ها و تهدید به جنگ با هدف در تنگنا قرار دادن ایران است. ایرانی‌ها هم می‌گویند ما از جنگ باکی نداریم، بفرمایید!»

۶ کشوری که می‌گویند ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد دارای سلاح هسته‌ای هستند!

عبدالباری عطوان در ادامه اظهارتش گفت: «اگر آمریکا و اسرائیل به ایران حمله کنند، صد در صد ضرر خواهند کرد. این را کارشناسان علوم نظامی می‌گویند، مردم عادی نمی‌گویند. بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل مدعی است ایران بزرگترین خطر برای صلح جهان است. ایران چه کرده است که بزرگترین خطر است؟ ایران خطرناک نیست بلکه اسرائیل، خطری برای صلح جهانی است. رئیس موساد گفت ما به هیچ وجه به ایران اجازه نخواهیم داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد. شش کشوری که با ایران مذاکره کردند تا سلاح هسته‌ای تولید نکند، همگی دارای سلاح هسته‌ای هستند. پس چرا ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد؟ اسرائیل نیز سلاح هسته‌ای دارد.»

روسیه و چین سکوت نمی‌کنند

وی افزود: «درباره حمله به ایران باید بگویم حتی اگر اسرائیل بمب‌های جدید و مادر بمب‌ها را برای نابود کردن تأسیسات هسته‌ای ایران در دل کوه‌ها خریداری کند، باز هم کاری از پیش نخواهد برد، مگر آنکه از سلاح هسته‌ای استفاده کند و اگر از سلاح هسته‌ای استفاده کند، روس‌ها و چینی‌ها می‌گویند سکوت نخواهیم کرد.»

این تحلیلگر عرب ادامه داد: «سرهنگ کنستانتین گفت اسرائیل اولا هم مرز با ایران نیست، دوم اینکه به هیچ وجه نمی‌تواند در برابر موشک‌های بسیار بسیار پیشرفته ایران مقابله کند و سوم آنکه اگر ایران موشکهایش را به اسرائیل شلیک کند، اسرائیل به یک جای کاملا غیر قابل سکونت تبدیل خواهد شد، به طور کامل نابود و به خاکستر تبدیل می شود. این حرف را سرهنگ کنستانتین روسی گفته نه عبد الباری عطوان. او گفت ایران به شدت از تأسیسات هسته‌ایش حمایت می‌کند. ایران کنار چین و روسیه جزو چند کشور پیشرفته تولید کننده موشک و پهپاد در جهان است.»

اسرائیل ترسیده، ایران موشک دارد

عطوان در انتهای اظهاراتش گفت: «این تصویری است که از ایران وجود دارد. اسرائیلی‌ها ترسیده اند. آن‌ها تهدید می‌کنند تا ایران در مذاکرات هسته‌ای امتیاز بدهد. این شما بودید که از مذاکرات هسته‌ای بیرون رفتید. همین بنیامین نتانیاهو به سازمان ملل متحد رفت و عکس‌هایی نشان داد که حاکی از آن بود ایران سلاح هسته‌ای دارد. نتانیاهو الان پشیمان است که چرا از طریق داماد ترامپ به وی فشار آورد تا از توافق هسته‌ای خارج شود. الان اسرائیلی‌ها می‌گویند‌ ای کاش از این توافق خارج نمی‌شدیم. ایران موشک دارد، حزب الله لبنان بیش از ۱۵۰ هزار فروند موشک دارد، غزه موشک دارد. در جنگ اخیر در ماه مه گذشته، اسرائیل یازده روز در انزوا قرار گرفت و نتوانستند از پناهگاه‌ها خارج شوند. اوضاع آمریکا در منطقه در حال بدتر شدن است. اگر مذاکرات شکست بخورد، ایران برای پاسخ به هرگونه حمله آمادگی دارد. منطقه در آستانه تغییرات کلی است. بایدن محال است که بتواند در تایوان با چین و در اوکراین با روسیه و هم زمان با ایران بجنگد.»

منبع: افکار

ارسال نظر