ترافیک تهران نتیجه نخریدن واگن مترو و نگرفتن اتوبوس!

رییس شورای شهر تهران افزایش ترافیک و آلودگی هوای تهران را نتیجه کم‌کاری‌های دو دولت گذشته و نخریدن واگن مترو و تامین نکردن اتوبوس دانست.

ترافیک تهران نتیجه نخریدن واگن مترو و نگرفتن اتوبوس!

مهدی چمران پیش از آغاز بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، گفت: «در خصوص ترافیک و آلودگی هوا متاسفانه چیز جدیدی نداریم که به مردم بگوییم. نتیجه کم کاری یا کار نکردن، نخریدن واگن برای مترو، نگرفتن اتوبوس و یا در حقیقت ندادن اتوبوس توسط دولت‌های دو دوره گذشته، آن چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم.»

۶۰۰۰ اتوبوس به ۲۲۰۰ اتوبوس رسیده و هزار واگن به ۴۰۰ واگن مترو!

وی افزود: «ما نه تنها نتوانستیم وضعیت را بهتر کنیم بلکه وضعیت بدتر شده است. تلاش بسیاری کردیم در دوره چهارم که ۶۰۰۰ اتوبوس برای تهران حفظ شود، اما این ۶۰۰۰ اتوبوس به ۲۲۰۰ اتوبوس رسیده و شرایط بدتر شده است. واگن‌های مترو از هزار واگن به ۴۰۰ واگن رسیده و به این ترتیب مسلما مردم در فشار می‌افتند.»

وی با اشاره به ترافیک سنگین موجود در پایتخت، گفت: «هنگامی که مسافر زیاد می‌شود و مردم مشاهده می‌کنند که با مترو و اتوبوس نمی‌توانند سفرهای راحت و خوب انجام دهند، اجبارا به سراغ اتومبیل‌های شخصی می‌روند و هنگامی که اتومبیل‌های شخصی به شهر آمد نتیجه همان ترافیکی است که مشاهده می‌کنید.»

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران

بازگشایی کامل مدارس ترافیک را ۲۰درصد افزایش می‌دهد

رئیس شورای شهر تهران افزود: «البته هنوز مدارس و دانشگاهها به طور کامل باز نشده اند قطعا اگر باز شوند حداقل ۲۰ درصد به این ترافیک اضافه خواهد شد.»

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گره گشا نیست

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی‌های لازم برای بخش حمل و نقل عمومی در بودجه سال جاری مدیریت شهری ، گفت: «چیز خاصی که بتواند گره گشا باشد در این بودجه پیش بینی نشده است. در حقیقت این بودجه معمولی است و ضمنا بودجه را به گونه ای تصویب کردند که بسیار باز و دست بالا گرفته شده و این بودجه محقق نخواهد شد. البته من فکر نمی‌کنم که این کار عمدی بوده باشد. ان‌شاءالله که این طور نبوده اما با خود تصور کردند که امسال تورم بیشتر است خب ما هم بودجه را دست بالا بگیریم.»

مهدی چمران همچنین صبح امروز در واکنش به تذکر اعضا در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران با بیان اینکه مسئول کسانی هستند که در دوره های گذشته مسئول کاستن آلودگی هوا بودند اما کاری نکردند، گفت: «این فرار رو به جلو است و این زدن انگ و محرمانگی به شورای شهر در حالی است که مردم خوب می‌فهمند که این حرفها جز تهمت ناروا چیزی نیست.»

وی با بیان اینکه این فشار ترافیک و آلودگی هوا در حالی است که هنوز مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی نشدند و اگر باز شوند حداقل ۲۰ درصد به این ترافیک اضافه می‌شود، گفت: «موتورسیکلت‌ها منابع آلوده هستند، اما اگر دست به آنها بزنید می‌گویند که آنها قشر مستضعف هستند. البته این موتورها به حمل و نقل کمک می‌کنند چرا اگر مسافران این موتورها به حمل و نقل عمومی بیایند فشار به ناوگان مضاعف می‌شود و آنها به حمل و نقل کمک می‌کنند.»

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شبها تهران در اختیار کامیونها است و مردم آلودگی آنها را استنشاق می‌کنند، گفت: «جلسه‌ای در وزارت کشور در این خصوص تشکیل شد و من به نقل از آنها می‌گویم اجازه مصرف سوخت‌های نامساعد را به آنها ندادند و امیدواریم شاهد افت گاز نباشیم که مجبور شویم سوخت نیروگاه ها را تغییر دهیم.»

بیشتر بخوانید: سهم نیروگاه‌ها در آلودگی هوا بیشتر است یا مصرف کنندگان گاز؟

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری در کنار بیش از ۲۰ دستگاهی که در امر کاهش الودگی هوا نقش دارند، می‌تواند نقشِ محور و هماهنگ کننده را ایفا کند، گفت: «از کمیسیون حمل و نقل شورا می‌خواهیم که جهادگونه در مسئله ترافیک، تامین واگن و اتوبوس وارد شود و اگر ضرورت دارد همه ما در شورا در خدمت هستیم که حداقل کار کوچک اما مهم، انجام شود.»

منبع: ایسنا

ارسال نظر