عوارض پوشیدن شلوار جذب برای مدت طولانی

به تن داشتن شلوار و به طور کلی لباس‌های تنگ برای مدت طولانی سلامت شما را به خطر می‌اندازد. در این مقاله با عوارض پوشیدن شلوار جذب به عنوان یک پوشاک پرطرفدار آشنا می‌شویم.

عوارض پوشیدن شلوار جذب برای مدت طولانی

عوارض پوشیدن شلوار جذب در طولانی‌مدت

ظاهرا مد شلوارهای تنگ و جذب هرگز از بین نمی‌رود. اگر شما هم طرفدار شلوارهای جذب هستید، بهتر است به محض رسیدن به خانه، لباس خود را عوض کرده و شلوار راحت‌تری بپوشید. چون پوشیدن شلوار جذب برای مدت طولانی مشکلات متعددی را به همراه دارد.

به تن داشتن شلوار و به طور کلی لباس‌های تنگ برای مدت طولانی سلامت شما را به خطر می‌اندازد. در این مقاله با عوارض پوشیدن شلوار جذب به عنوان یک پوشاک پرطرفدار آشنا می‌شویم.

1- آسیب به پا

پوشیدن شلوار تنگ برای مدت طولانی می‌تواند به عضلات و اعصاب پاهای شما آسیب برساند. ترکیب شلوار جذب با کمربند محکم موجب بی‌حسی، درد و سوزنی شدن جلوی ران‌ها شده که به آن «سندروم شلوار جذب» گفته می‌شود.

2- کاهش گردش خون

یکی دیگر از عوارض پوشیدن شلوار جذب کاهش گردش خون است. اگر حس کردید پاهای شما خسته و سنگین شده‌اند، بهتر است یک شلوار راحت‌تر را جایگزین شلوار جذب خود کنید. پوشیدن لباس‌های تنگ در اطراف کمر، گردش خون را کاهش می‌دهد و رگ‌ها به سختی می‌توانند خون را به قلب و سایر اندام‌های بدن برسانند.

3- سوزش معده

سوزش معده و سردل یکی دیگر از عوارض پوشیدن شلوار جذب است. لباس‌های تنگی که به شکم فشار می‌آورند، می‌توانند موجب رفلاکس معده شوند که یکی از شایع‌ترین مشکلات روده به حساب می‌آید. طبق بررسی‌های انجام‌شده، یک فرد سالم در صورت پوشیدن شلوار جذب برای دو هفته به احتمال قوی دچار رفلاکس معده خواهد شد.

4- تأثیر روی فرم بدن

پوشیدن شلوار تنگ شاید در ابتدا بدن شما را صاف و محکم نگه دارد، ولی در درازمدت باعث خمیدگی شما می‌شود. شلوار جذب تعادل سالم بین کمر و باسن را مختل می‌کند. این لباس در حین خم شدن به کمر فشار آورده و متعاقبا دیسک‌های ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

5- اختلال در باروری

از دیگر عوارض پوشیدن شلوار جذب می‌توان به اختلال در باروری اشاره کرد. پوشیدن روزانه شلوار جذب، ریسک عفونت‌ها و تحریکات خاص نظیر ولوودینیا را افزایش می‌دهد. سندروم ولوودینیا به درد مزمن در ناحیه خصوصی شما اشاره می‌کند. پوشیدن شلوار تنگ خطر ابتلا به ولوودینیا را تا 4 برابر افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید: تفاوت شلوار جین مام استایل با مام فیت

لباس‌های جذب همیشه طرفدار دارند و زیبایی بدن در آن‌ها دوچندان می‌شود. ولی پوشیدن شلوار تنگ برای مدت طولانی می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. سبک لباس پوشیدن خود را در طول هفته تغییر دهید و از بدن خود در برابر آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

ارسال نظر