ارزش رمزارز یرن فایننس با رشد ۳۸۰ برابری از بیت‌کوین عبور کرد

رسانه کلیک - رمزارز  یرن فایننس یا (YFI) با رشدی حیرت‌آور توانست ارزشی بیش از بیت‌کوین داشته باشد. اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این رشد حباب باشد.

ارزش رمزارز یرن فایننس با رشد ۳۸۰ برابری از بیت‌کوین عبور کرد

در حال حاضر بیت‌کوین رهبر بازار رمزارز است. بنابراین انتظار نمی‌رود یک رمزارز ناشناخته به نام یرن فایننس با رشد بی‌سابقه خود بتواند از بیت‌کوین عبور کند و با قیمتی معادل۱۳/۲ دلار در بازار معامله شود. به گفته کارشناسان این رشد قیمت به دلیل افزایش تقاضا برای توکن‌های مبتنی بر DeFi به وجود آمده است.

Andre Cronje در ماه گذشته رمزارز یرن فایننس را مبتنی بر پروتکل DeFi معرفی کرد. این رمز ارز اولین پروتکل روی بلاکچین اتریوم است که به مالکان این امکان را می‌دهد که شبکه را به صورت کامل کنترل کنند. در این راستا این پلتفرم به کاربران امکان اجرای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متنوع را می‌دهد.

قیمت توکن به صورت طبیعی با افزایش تقاضا با افزایش حجم سرمایه قفل شده در یرن فایننس افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد یرن فایننس بیش از ۶۷۰ میلیون دلار سرمایه را جذب کرده است. یکی دیگر از دلایل ارزش بالای یرن فایننس عرضه پولی فوق‌العاده آن است که بیش از ۳۰ هزار نشده است و از سایر توکن‌ها کمتر است. با وجود اینکه قیمت آن از ۱۳ هزار دلار بیشتر شده است اما ارزش بازار آن همچنان زیر ۴۰۰ میلیون دلار باقی مانده است.

بنیان‌گذار این رمزارز گفته است این افزایش قیمت هیجانی است؛ بنابراین باید مراقب حبابی بودن آن بود. برخی دیگر از کارشناشان مانند «Ian Lee» هم سبقت گرفتن YFI از بیت‌کوین را تنها به دلیل ایجاد یک جو روانی دانسته‌اند.

ارسال نظر