دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به کجا رسید؟

نبرد قانونی شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنان ادامه دارد. تنها وقتی که مراحل ارائه اسناد به پایان برسد و کیفیت مدارک هر دو طرف را مشاهده کنیم، می‌توانیم قدرت استدلال آن‌ها را دریابیم.

دادگاه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به کجا رسید؟

بررسی دادگاه ریپل

دادگاه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ریپل در آستانه یک هفته‌ی پرماجرا است؛ زیرا مهلت ارائه اسناد (دستور دادنامه) برای بسیاری از مدارک باقی‌مانده است.نبرد قانونی ریپل و SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار که در تلاش است پرونده‌ای ایجاد کند که نشان دهد ارز دیجیتال ریپل (XRP) به‌عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری فروخته شده و بنابراین یک اوراق بهادار است، از مسائل فنی، از جمله نحوه ساخت دفتر کل، ماهیت (غیر) متمرکز بودن آن دیگر موارد خودداری خواهد کرد؛ زیرا SEC متوجه شده است بحث درباره این موارد برای آن‌ها شکست را رقم خواهد زد.

بنابراین در عوض، SEC قصد دارد از جانب "بازاریابی" حمله کند. بحث در اینجا این است که شرکت ریپل، XRP را مانند یک اوراق بهادار به بازار عرضه کرد و با آن مانند یک سهم رفتار کرد. این کمیسیون ادعا خواهد کرد که ریپل سعی کرده قیمت XRP را دست‌کاری کند. این یک حمله از جناح است و قوی‌ترین استدلال نیست، اما ممکن است تنها سلاح SEC باشد.

شاکی درخواست کرده که تعدادی از کارکنان Ripple، از جمله سه نفر از اعضای تیم بازاریابی، یکی از اعضای تیم بازار XRP و اعضای تیم مالی ریپل، پیام‌هایی که در پیام‌رسان Slack ردوبدل کرده‌اند را به دادگاه ارائه دهند.

شاید این سؤال پیش بیاید که تیم بازاریابی چه ربطی به این دارد که XRP یک اوراق بهادار است یا خیر؟ مطلقا هیچ ربطی ندارد. اما آنها همه چیز را دررابطه‌با نحوه بازاریابی ریپل و رفتار با XRP انجام می‌دهند. حدود یک‌سوم از کل درخواست‌های SEC مربوط به اقدامات بازاریابی یا تأثیر شرکت ریپل بر ارز دیجیتال XRP است.

اقدامات شرکت ریپل در دادگاه

درخواست برای ارائه اسناد داخلی SEC در مورد اینکه آیا XRP و اتر اوراق بهادار هستند یا خیر، توسط قاضی دستور داده شد اما فایده‌ای نداشت. این امر ممکن است در هفته آینده با پایان ارائه اسناد تغییر کند.

مت سالمون مشاور حقوقی شرکت ریپل در جدیدترین درخواست دادگاهی گفت: «اسناد ارائه شده در این مورد تأیید کرده‌اند که در بسیاری از همین مدت زمان، مشارکت کنندگان بازار و خود SEC هنوز در مورد اینکه دارایی‌های دیجیتال به طور کلی یا به طور خاص XRP، اوراق بهادار بوده اند یا خیر، اطمینان نداشته‌اند. همین امر، در مورد مشمولیت ریپل در قوانین اوراق بهادار فدرال، شبهه ایجاد می‌کند.»

احتمالاً این بدان معناست که شرکت ریپل شواهدی دارد که نشان می‌دهد خود SEC نیز از اوراق بهادار بودن XRP مطمئن نبوده است.

در نتیجه، شاکی بر آنچه شرکت ریپل، به‌ویژه در بازاریابی برای XRP انجام داده است، تمرکز خواهد کرد. شرکت ریپل نیز بر آنچه SEC انجام داده است متمرکز خواهد شد؛ یعنی درک کمیسیون از ماهیت XRP و عدم راهنمایی مناسب.

تنها هنگامی که کیفیت اسناد و مدارکی را که هر طرف ارائه خواهند داد مشاهده کنیم، می‌توانیم بدانیم که پرونده آن‌ها چقدر قوی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال ریپل (XRP) | با ارز دیجیتال بانک‌ها آشنا شوید

ارسال نظر