معرفی ارز دیجیتال ریپل (XRP) | با ارز دیجیتال بانک‌ها آشنا شوید

ریپل یک شبکه انتقال پول است که برای تأمین نیازهای صنعت خدمات مالی طراحی شده است. XRP، ارز دیجیتال متناسب برای کار در شبکه ریپل، به طور مداوم در فهرست 6 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار قرار دارد.

معرفی ارز دیجیتال ریپل (XRP) | با ارز دیجیتال بانک‌ها آشنا شوید

آشنایی با ارز دیجیتال ریپل ( XRP )

ریپل پس از اصلاح اوج ماه آوریل خود، در حال حاضر در یک سطح قیمت جذاب مبادله می‌شود. این قیمت نسبتا پایین ممکن است آن را برای خیلی از سرمایه‌گذاران و مبادله‌گران، بسیار وسوسه برانگیز کند.ارز دیجیتال ریپل

XRP توسط شرکت ریپل (Ripple) مستقر در سانفرانسیسکو صادر شده است و ارز دیجیتال بومی RippleNet است. این به این معنی است که ریپل در دنیای واقعی کاربرد دارد و مانند خیلی از ارزهای دیجیتال دیگر، تنها یک دارایی بی‌ثبات نیست. همچنین مشارکت شرکت ریپل با بانک‌های سراسر جهان برای پرداخت‌ها برون‌مرزی مبتنی بر بلاک چین، استفاده آینده از XRP را افزایش خواهد داد.

شبکه ریپل نه تنها معاملات XRP را پردازش می کند، بلکه می تواند برای سایر ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال و کالاها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ریپل همچنان یکی از بحث‌برانگیزترین ارزهای دیجیتال است. بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، از روزهای ابتدایی به دلیل ساختار متمرکز بودن آن و کنترل شرکت ریپل بر روی عرضه XRP، از این ارز دیجیتال انتقاد می‌کردند.

بااین‌حال، بزرگ‌ترین ضربه به XRP زمانی وارد شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ایالات متحده علیه این شرکت شکایت کرد و ادعا کرد که XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است، و شرکت ریپل آن را به طور غیرقانونی فروخته است.

پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ریپل از چندین صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده حذف شد و قیمت آن نیز به حدود 0.13 دلار کاهش یافت.

اما، پس از آنکه ریپل در آسیا محبوب شد و پشتوانه پیدا کرد، شرایط نیز کاملا تغییر کرد. نهنگ‌ها در این ریزش قیمت مقادیر بسیار زیادی ریپل خریدند و قیمت‌ها را بالا بردند. هنگامی که انتظارات در کل بازار مثبت شده بود، قیمت ارز دیجیتال ریپل نیز طی یک ماه به 1.83 دلار رسید.

بنیان‌گذار CryptoClear، جانی مک‌کملی (Johnny McCamley)، درباره این درگیری قانونی اظهار داشت: «شکایت کمیسیون تنها وضوح نظارتی در ریپل و قلمداد نشدن آن به‌عنوان یک اوراق بهادار را به تأخیر می‌اندازد. کاری که این شکایت انجام می‌دهد، ترساندن سرمایه‌گذاران خرده و ترغیب آن‌ها به فروش و ترساندن سرمایه‌گذاران جدید از خرید XRP است.»

بیشتر بخوانید: فروش عمده ریپل توسط مدیر سابق و ماجرای میلیاردر شدن ناخواسته او!

نحوه استخراج ریپل

استخراج یا ماینینگ (Mining)، سیستم تأیید توزیع شده است که توسط اکثر ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌شود. این کار هم تراکنش‌ها را تسهیل می‌کند و هم مکانیسمی را فراهم می‌کند که ارزهای جدید به سیستم وارد شوند. ارزهای جدید معمولا به‌عنوان پاداش تأیید‌کنندگان برای کارشان در پشتیبانی از شبکه به آن‌ها ارائه می‌شود. به‌عنوان‌مثال، بیت کوین دارای محدودیت عرضه 21 میلیون توکن است که با بررسی بیشتر و بیشتر معاملات، به طور مداوم منتشر می‌شود.

در مقابل، ریپل «از قبل استخراج شده» است، به این معنی که دفتر کل ریپل 100 میلیارد توکن ایجاد کرده که به‌صورت دوره‌ای به منتشر می‌شوند. شرکت ریپل حدود 6 درصد از آن را به‌عنوان انگیزه برای کمک به رشد این ارز دیجیتال و موفقیت آن برای خود نگه‌داشته است. تقریبا 48 درصد دیگر در ذخیره‌ای برای عرضه منظم به بازار از طریق فروش نگهداری می‌شوند.

قابل‌درک است که این مسئله باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است؛ زیرا ممکن مقدار زیادی ریپل یکجا آزاد شود و باعث کاهش ارزش ریپل در گردش شود. این نگرانی کاملا منطقی است؛ زیرا چیزی که به هر ارزی ارزش می‌دهد کمبود نسبی آن است.

تیم انکنیگ (Tim Enneking)، مدیر شرکت Digital Capital Management، می‌گوید: «این شرکت سعی کرده است با اجرای چندین مکانیسم (اعتماد، آزاد کردن قابل پیش‌بینی و غیره) عدم اطمینان را کاهش دهد.» این تمایز استخراج در برابر از پیش استخراج شده ممکن است دلیلی برای درگیری این شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار باشد؛ زیرا ممکن است کمیسیون به همین دلیل تصور کند که ریپل به اوراق بهادار نزدیک‌تر است تا ارز دیجیتال.

به‌هرحال، ریپل نیز مانند ارزهای دیجیتال دیگر خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد. ممکن است برخی سرمایه‌گذاران و کاربران با نگاه‌کردن به تسویه‌حساب‌های سریع، هزینه تراکنش‌های بسیار پایین و شبکه مبادلات بسیار تطبیق‌پذیر آن، بتوانند از متمرکز بودن، از پیش استخراج شده بودن و درگیری‌های حقوقی این پروژه چشم‌پوشی کنند.

نظر شما درمورد ارز دیجیتال ریپل چیست؟ آیا خرید XRP سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود؟ نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر