نام تهران و کرج در فهرست مناطق تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک

اینترنت ماهواره ای استارلینک در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود. نام تهران و کرج نیز در فهرست مناطق تحت پوشش به چشم می‌خورد.

نام تهران و کرج در فهرست مناطق تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

شرکت اسپیس ایکس از مدت‌ها پیش در حال ارسال صدها ماهواره استارلینک به مدار نزدیک زمین است تا یک شبکه اینترنتی پرسرعت را برای مردم دنیا ایجاد کند. در حال حاضر کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی امکان استفاده از این اینترنت را دارند. حال خبر رسیده که نام تهران و کرج نیز به فهرست مناطق تحت پوشش اینترنت استارلینک اضافه شده است.

اگر وارد سایت رسمی استارلینک شوید و مانند شکل زیر معادل لاتین تهران را جستجو کنید، خواهید دید که استان‌های تهران و البرز در فهرست مناطق تحت پوشش وجود دارند.

ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران نیز چندی پیش طی یک مصاحبه تلویزیونی، از امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران خبر داد و گفت شهروندان می‌توانند با پرداخت 600 دلار و خرید تجهیزات مربوطه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شود. وی افزود در صورت نصب این تجهیزات در مجتمع‌های مسکونی، هزینه بین مشترکین تقسیم شده و به لحاظ مالی فشار کمتری به افراد وارد می‌شود.

ارسال نظر