بزرگترین حمله سایبری اسراییل را آفلاین کرد

 به گفته مقامات رژیم صهیونیستی بزرگترین حمله سایبری به سایت‌های دولت این رژیم اتفاق افتاده است و باعث آفلاین شدن آن‌ها شده است.

بزرگترین حمله سایبری اسراییل را آفلاین کرد

حمله سایبری اسراییل را آفلاین کرد

به گزارش کلیک به نقل از همشهری، جزئیات منتشر شده نشان می‌دهد که عامل این عملیات که سایت‌های دولت این رژیم را از دسترس خارج کرد، از یک حمله DDos پیچیده استفاده کرده است.

هجوم آنی ترافیک باعث اختلال در شبکه اپراتورهای محلی مخابرات در سرزمین‌های اشغالی شد. حملات DDos ساده خیلی راحت مهار می‌شوند اما پیچیدگی این حمله باعث شد تا مقام‌های رژیم صهیونیستی مجبور به قطع دسترسی بین‌الملل به سرورهای سایت‌ها شوند تا بتوانند به‌تدریج آنها را بازیابی کنند.

به‌گزارش وب‌سایت «سکیوریتی آنلاین»، این حملات شامل وب‌سایتهای وزارت بهداشت این رژیم، وزارت کشور، وزارت دادگستری و وب‌سایت دفتر نخست‌وزیری بود. به‌عنوان یک روش واکنش اضطراری، مقام‌های این رژیم مستقیما دسترسی بین‌المللی به این وب‌سایت‌ها را قطع کردند.

داده‌ها نشان می‌دهد شدت این حمله سایبری به حدی بود که در ساعت 4 بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی، اتصال شبکه اپراتور این رژیم به‌طور ناگهانی از 100 درصد به 5درصد کاهش یافت. ادامه یافتن یک ساعته این حمله DDos به‌عنوان نشانه‌ای از پیچیدگی این حمله گسترده شناخته می‌شود.

حمله محروم‌سازی از سرویس توزیع‌شده

«حمله محروم‌سازی از سرویس» که در انگلیسی به آن Denial of Service attack یا به اختصار DoS می‌گویند، تلاش برای خارج کردن رایانه یا رایانه‌ها و منابع شبکه از دسترس کاربران مجازش است. در واقع هر حمله‌ای علیه دسترس‌پذیری به‌عنوان حمله DoS تلقی می‌شود.

اگرچه انگیزه انجام آن ممکن است، تفاوت‌هایی داشته باشد، اما به‌طور کلی شامل تلاش برای قطع موقت یا دائمی یا تعلیق خدمات یک میزبان متصل به اینترنت است. اما در یک حمله محروم‌سازی از سرویس توزیع‌شده (DDoS) ترافیک ورودی که به سمت قربانی سرازیر می‌شود از منابع مختلفی سرچشمه می‌گیرد. استراتژی‌های پیچیده‌تری برای کاهش این نوع حمله مورد نیاز است، زیرا صرفا تلاش برای مسدود کردن یک منبع کافی نیست و باید به‌دنبال سد کردن ترافیک ورودی از سوی منابع مختلف بود که کار را طبیعتا سخت‌تر می‌کند.

به‌طور کل منطقی است که این نوع حملات فقط دسترسی به وب‌سایت را فلج می‌کند و داده‌های محرمانه را نمی‌دزدد.

واکنش مقامات اساراییل به حمله سایبری بزرگ

یکی از مقامات مسئول در این خصوص در توییتر خود نوشت: «در چند ساعت گذشته، یک حمله محروم‌سازی از سرویس توزیع‌شده (DDoS) به یک ارائه‌دهنده ارتباطات شناسایی شد که در نتیجه برای مدت کوتاهی از دسترسی به تعدادی از سایت‌ها ازجمله سایت‌های دولتی جلوگیری کرد. از این ساعت همه سایت‌ها برای فعالیت بازگشته‌اند.»

پس از مواجهه با یک حمله ترافیکی ناگهانی در مقیاس وسیع که باعث آفلاین شدن وب‌سایت شد، دولت رژیم اشغالگر قدس با قطع اتصال اینترنت توانست با هر زحمتی که بود فعالیت این وب‌سایت‌ها را بازگرداند.

پس از قطع ارتباط بین‌المللی اینترنت توسط سیستم خودمختار، اتصال نقاط نظارتی از 100درصد به صفر درصد کاهش یافت، اما دسترسی عادی در سرزمین‌های اشغالی برقرار شده است. پس از این حمله، وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی جلسه‌ای اضطراری برگزار و اعلام کرد که در حال بازسازی سایت‌هاست.

هر چند مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند شرایط به حالت عادی بازگشته است، اما گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که اتصال به وب‌سایت‌های برخی ادارات دولتی این رژیم هنوز بسیار سخت و با سرعت بسیار پایین صورت می‌گیرد.

افزایش حملات سایبری همزمان با جنگ اوکراین

وب‌سایت چک پوینت ریسرچ (CPR) یک به‌روزرسانی در مورد حملات سایبری مشاهده شده در سرتاسر روسیه و اوکراین ارائه کرده است. در 3 روز اول نبرد، حملات سایبری به دولت و بخش نظامی اوکراین به میزان خیره‌کننده 196درصد افزایش یافت.

با این حال، حملات سایبری به همه صنایع، نه فقط بخش دولتی یا نظامی در اوکراین و روسیه به بالاترین حد خود رسید. در اوکراین، افزایش 20 درصدی در حملات سایبری کلی به تمام صنایع از آغاز عملیات روسیه ثبت شده است. در روسیه، افزایش یک درصدی در حملات سایبری کلی به تمام صنایع در این بازه مشاهده شده است.

رواج DDos

اولین حمله محروم‌سازی از سرویس توزیع‌شده شناخته شده در سال 1996 زمانی رخ داد که Panix، که اکنون یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی است، برای چند روز توسط یک سیل SYN آفلاین شد، تکنیکی که به یک حمله DDoS کلاسیک تبدیل شده است.

طی چند سال، حملات DDoS بسیار رایج شدند و شرکت سیسکو پیش‌بینی می‌کند که تعداد کل حملات DDoS از 7.9میلیون در سال 2018 به بیش از 15 میلیون تا سال 2023 خواهد رسید؛ یعنی 2 برابر.

حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های ارتباطی رژیم صهیونیستی، چند روز پس از حمله موشک‌های نقطه‌زن سپاه پاسداران به پایگاه ‌های موساد در اربیل صورت گرفته است.

ارسال نظر