حکم دادگاه اپل و اپیک گیمز | پرداخت های رمزارزی iOS در راه است

اپل نمی‌تواند به مسدود کردن گزینه‌های پرداخت خارجی ادامه دهد، بنابراین ممکن است به‌زودی پرداخت‌های رمزارزی در دستگاه‌های آیفون و آیپد آسان‌تر شود.

حکم دادگاه اپل و اپیک گیمز | پرداخت های رمزارزی iOS در راه است

حکم دادگاه اپل و اپیک گیمز

به دلیل حکمی که امروز در دادگاه اپل در برابر سازندگان بازی فورتنایت، اپیک گیمز (Epic Games)صادر شد، استفاده از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال برای پرداخت در اکوسیستم iOS اپل ممکن است به‌زودی بسیار آسان‌تر شود.

قاضی ایوون گونزالس راجرز با صدور حکم دائم در این پرونده، دستور داد که اپل دیگر نمی‌تواند توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS را برای پرداخت از طریق خدمات خارجی منع کند.

در حال حاضر، توسعه دهندگان برنامه روی این پلتفرم تنها می‌توانند پرداخت‌ها را از طریق اپل هدایت کنند که 30 درصد از کل درآمد حاصل از خریدهای برنامه را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

این حکم تا 90 روز دیگر اجرا می‌شود، مگر اینکه این دستور توسط دادگاه عالی متوقف شود. این ضربه بزرگی به اپل و استراتژی اکوسیستم منزوی آن است که از زمان راه‌اندازی اپ‌استور در سال 2008 درآمد زیادی را به همراه داشته است. گزارش شده است که اپ‌استور اپل تنها در سال 2020، 64 میلیارد دلار درآمد ناخالص داشته است.

شرکت اپیک گیمز، در آگوست 2020 اکوسیستم قفل‌شده‌ی اپل را به چالش کشید و نسخه iOS بازی فورتنایت را به‌روز کرد تا امکان خرید مستقیم ارز بازی (V Bucks) را مستقیما از اپیک اضافه کند. این امر شرایط توسعه‌دهندگان اپل را نقض کرد و بازی از اپ‌استور حذف شد. این درگیری منجر به این نبرد قانونی شد که امروز با حکم قاضی برطرف شد.

جالب است که نسخه اندروید بازی فورتنایت نیز به دلیل درگیری جداگانه از فروشگاه گوگل‌پلی حذف شد.

در صورت اجرایی‌شدن حکم امروز، اپل مجبور می‌شود به توسعه دهندگان ساخت برنامه‌های آیپد و آیفونی را که دارای طیف وسیع‌تری از گزینه‌های پرداخت از طریق خدمات خارجی هستند، بدهد.

این ممکن است در نهایت راه را برای استفاده بسیار آسان‌تر از کیف پول‌های ارز دیجیتال برای پرداخت کالا و خدمات باز کند. حکم امروز همچنین ممکن است میلیاردها دلار هزینه برای اپل به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تصمیم اپل برای استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون‌های جدید قطعی نیست

ارسال نظر