شرکت‌های سهامی عام و خاص اکنون 1.6 میلیون بیت کوین دارند!

مقدار بیت کوینی که در اختیار شرکت‌های جهان است به‌صورت مداوم در حال افزایش است و اکنون 1.6 میلیون بیت کوین در اختیار شرکت‌ها قرار دارد.

شرکت‌های سهامی عام و خاص اکنون 1.6 میلیون بیت کوین دارند!

درصد عظیم دارایی بیت کوین شرکت‌ها

بر اساس داده‌های Bitcoin Treasuries، شرکت‌هایی که در ترازنامه خود بیت کوین دارند، در حال حاضر مالک 1.6 میلیون بیت کوین هستند که تقریبا معادل 8 درصد از کل عرضه 21 میلیونی بیت کوین است.

شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy) با دارایی 11708،991 بیت کوین، معادل حدود نیم درصد از کل عرضه بیت کوین در میان شرکت‌ها پیشرو است. بیت کوین 75 درصد از کل ارزش بازار این شرکت نرم‌افزاری را تشکیل می‌دهد. این شرکت اطلاعاتی نرم‌افزاری که دیروز 3،907 بیت کوین دیگر را به ارزش 177 میلیون دلار به‌صورت نقدی خریداری کرده است‌، با دو راهبرد بسیار ساده اما موثر میانگین هزینه دلاری (DCA) و نگه‌داری طولانی‌مدت یا هودل (HODL)، در میان شرکت‌ها پیشتاز بوده است.

تسلا همچنان 43،200 بیت کوینی را که در ابتدای سال 2021 به دست آورده بود را در اختیار دارد و در رتبه دوم شرکت‌ها قرار دارد. در جایگاه‌های بعدی پس از این سازنده ماشین‌های الکتریکی، سه شرکت اسکور (Square)، ماراتون دیجیتال هولدینگز (Marathon Digital Holdings) و کوین بیس (Coinbase) قرار دارند.

4 شرکت برتر بیت کوین‌دار 4 شرکت برتر بیت کوین‌دار

در حال حاضر شرکت‌هایی سهامی عام و خاص، دولت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در مجموع 1،660،473 بیت کوین که تقریبا 7.91 درصد از کل عرضه است را در اختیار دارند. این آمار بیت کوین‌های گم شده یا غیرقابل‌دسترس را شامل نمی‌شود و بنابراین درصد مالکیت شرکت از سکه‌هایی که واقعاً قابل‌استفاده هستند، بیشتر است.

باتوجه‌به اینکه اکثر شرکت‌هایی که بیت کوین به ترازنامه خود اضافه کردند، این کار را در سال 2020 یا 2021 انجام دادند، رقابت برای جمع‌آوری بیت کوین توسط سازمان‌ها به‌تازگی آغاز شده است. با درک بیشتر شرکت‌ها از بیت کوین و امکانات منحصربه‌فرد آن در سال‌های آینده، این رقابت داغ‌تر خواهد شد و در نتیجه آن عرضه در بازار کاهش خواهد یافت.

شاید برایتان جالب باشد: معرفی جالب‌ترین اندیکاتور ارزهای دیجیتال؛ شاخص ترس و طمع بیت کوین چیست؟

ارسال نظر