نسخه پایدار اندروید ۱۲ چه زمانی به طور رسمی منتشر می‌شود؟

اوایل امسال نسخه توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ در اختیار کاربران قرار گرفت. حال به نظر می‌رسد زمان عرضه نسخه پایدار این سیستم‌عامل نزدیک باشد. 

نسخه پایدار اندروید ۱۲ چه زمانی به طور رسمی منتشر می‌شود؟

اوایل سال میلادی جاری بود که اولین نسخه اندروید ۱۲ مخصوص توسعه دهندگان در اختیار برخی کاربران قرار گرفت. بعد از گذشت حدود ۴ ماه، اولین نسخه بتا این سیستم‌عامل در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. اما سوال اینجاست که بالاخره چه زمانی نسخه پایدار اندروید ۱۲ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت؟

خوشبختانه شرکت گوگل درباره برنامه انتشار نسخه‌های اندروید امسال خود بطور واضح نموداری را در اختیار کاربران قرار داده است تا ابهامات پیرامون این موضوع بطور کامل برطرف شود. لازم به ذکر است این نسخه با تغییرات بصری و امنیتی چشمگیری همراه شده است.

درحال حاضر جدیدترین بتا منتشر شده نسخه ۳ بوده و با توجه به جدول زمان‌بندی فوق، به نظر می‌رسد عرضه نسخه چهارم بتا در فاز سوم برنامه گوگل یعنی در مرحله "Platform Stability" در اختیار کاربران قرارگیرد.

با نگاه به جدول ارائه شده ممکن است این سوال پیش آید که زمان ارائه نسخه نهایی در چه تاریخی خواهد بود؟ با توجه به سابقه این غول فناوری، پیش‌بینی این موضوع چندان هم سخت نیست.

سال گذشته پیش از انتشار اندروید ۱۱ تنها سه نسخه بتا از آن منتشر شد که با عرضه سومین نسخه، دقیقا یک ماه بعد و با معرفی گوشی پیکسل ۵، ورژن پایدار این سیستم‌عامل بطور جهانی در اختیار کاربران قرار گرفت.

بنابراین انتظار می‌رود سیستم‌عامل امسال گوگل از برنامه‌ای مشابه پیروی کرده و احتمالا نسخه نهایی اندروید ۱۲ همزمان با معرفی پیکسل ۶ و در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

شما از کدامیک از نسخه‌های اندروید استفاده می‌کنید؟ به نظر شما نسخه پیشرو می‌تواند مشکلات قبلی این سیستم‌عامل را برطرف کند؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر