عراق قول لغو ویزا برای ایرانیان را عملی نکرد

وزیر کشور اعلام کرد سفر به عراق از مرز زمینی با ویزا امکان‌پذیر است، زیرا دولت عراق قول لغو ویزا را عملی نکرده است.

عراق قول لغو ویزا برای ایرانیان را عملی نکرد

واکسن‌های ایرانی مورد تایید عراق نیست

به گزارش کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور درباره شرایط سفر به عتبات عالیات و واکسن‌های تایید شده از سوی عراق در جمع خبرنگاران گفت: «این موضوع نیازمند مذاکره وزارت امور خارجه با طرف عراقی است تا واکسن‌های ایرانی در فهرست واکسن‌های تأیید شده این کشور قرار گیرد.»

بنا به مقررات اعلام شده از سوی مسئولان عراقی، تنها زائرانی اجازه ورود به این کشور را دارند که یکی از شش واکسن تأییدشده بین‌‌المللی کرونا (فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون اند جانسون، سینوفارم و سینواک) را دریافت کرده باشند. در این فهرست، نامی از واکسن‌های تولیدی ایران وجود ندارد.

همچنین تمامی مسافران بالای ۱۲ سال با ارائه گواهینامه معتبر واکسیناسیون کرونا که از آخرین نوبت تزریق آن ۱۴ روز گذشته باشد، یا ارائه جواب منفی آزمایش پی‌سی‌آر که حداکثر ۷۲ ساعت از تاریخ آن گذشته باشد، اجازه ورود به عراق را دارند.

سال گذشته، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت شهریور گفته بود طبق توافقی که با مقامات عراقی صورت گرفته، این کشور همه واکسن‌ها از جمله «برکت» را به رسمیت می‌شناسد. او گفته بود زائران ایرانی که دو نوبت واکسن آنها از سوی وزارت بهداشت تأیید شده، کارت واکسن می‌گیرند و این کارت برای عراق معتبر خواهد بود.

همچنین بخوانید: اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت | شلیک به کنسولگری آمریکا و 2 پایگاه موساد

ارسال نظر