قابلیت ترجمه بلادرنگ در زوم به کمک هوش مصنوعی تقویت می‌شود

رسانه کلیک - سازندگان زوم در تلاش هستند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی شرکت kites GmbH، قابلیت ترجمه بلادرنگ را در پلتفرم خود بهبود داده و آن را به کنفرانس‌های ویدئویی اضافه کنند.

قابلیت ترجمه بلادرنگ در زوم به کمک هوش مصنوعی تقویت می‌شود

زوم یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین برنامه‌های موجود برای برقراری تماس‌های تصویری و برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات آنلاین است. سازندگان این برنامه اخیرا از عقد یک قرارداد با کمپانی kites GmbH خبر داده‌اند. این شرکت استارت آپی به طور خاص برای توسعه ترجمه ماشینی بلادرنگ به وجود آمده و عموما در این زمینه فعالیت می‌کند.

همکاری زوم و kites GmbH بدون شک تأثیر قابل توجهی در بهبود پلتفرم خواهد داشت؛ چراکه زوم تصمیم گرفته است قابلیت ترجمه بلادرنگ را به کنفرانس‌های ویدئویی نیز اضافه کند. بدین ترتیب کاربرانی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند به برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند.

کمپانی kites GmbH متشکل از 12 دانشمند و محقق بوده که قرار است به زوم در بهبود ویژگی‌های مربوط به ترجمه کمک کنند. سازندگان برنامه به تازگی قابلیت ترجمه بلادرنگ رونوشت و متون مختلف را به پلتفرم اضافه کرده‌اند که متأسفانه فعلا مختص کاربران انگلیسی زبان است. با اضافه شدن اعضای kites GmbH به گروه، این ویژگی به زودی برای مردم غیر انگلیسی زبان نیز قابل دسترس خواهد بود.

سازندگان اپلیکیشن زوم چندی پیش امکان استفاده از ضمیر در پروفایل را نیز برای کاربران خود فراهم آورده‌اند. ضمایر شخصی به صورت پیش‌فرض برای دیگران قابل رؤیت هستند. البته کاربر می‌تواند با رفتن به قسمت تنظیمات یا همان Settings، گزینه مورد نظر خود را برای نمایش یا عدم نمایش ضمایر انتخاب کند.

ارسال نظر