قابلیت جدید گوگل مسیج و هشدارهای زلزله در گوشی های اندرویدی

رسانه کلیک - طبق اعلام قبلی گوگل، این غول تکنولوژی قصد دارد تا به زودی قابلیت جدید گوگل مسیج و امکان هشدار در زمان وقوع زلزله را به گوشی‌های هوشمند اندرویدی اضافه کند. 

قابلیت جدید گوگل مسیج و هشدارهای زلزله در گوشی های اندرویدی

روز گذشته شرکت گوگل درباره امکاناتی که قرار است به اندروید اضافه کند اعلام کرد: امکان نمایش هشدار وقوع زلزله و قابلیت جدید گوگل مسیج (امکان ارسال پیام رمزگذاری شده) بزودی برای کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

امکان ارسال اعلانات درباره وقوع زلزله ابتدا در ماه آگوست رونمایی شد؛ قابلیتی که از شتاب سنج های تلفن‌های هوشمند برای تشخیص حرکات ناگهانی زمین استفاده می‌کند. در صورت تشخیص زلزله، گوشی کاربر سیگنالی را به همراه محل وقوع لرزش به سرور تشخیص زلزله گوگل ارسال می‌کند.

سپس سرور اطلاعاتی را که از چندین تلفن اندرویدی دریافت کرده، ترکیب می‌کند تا مطمئن شود در آن محل، زمین لرزه‌ای رخ داده است یا خیر. نهایتا، در صورت تایید این اتفاق، سیستم به طور خودکار هشدارهایی را به دستگاه‌های اندرویدی ارسال می‌کند تا کاربران بتوانند به سرعت محلی امن برای خود پیدا کنند.

این سیستم فعلا در کشورهای نیوزیلند، یونان، ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در دسترس قرار گرفته است و بزودی در نقاط دیگر جهان قابل استفاده خواهد بود.

گوگل در این خصوص اعلام کرد:

اولویت ما ابتدا ارائه سرویس هشدار زلزله به کشورهایی است که خطر وقوع زلزله در آنها بیشتر گزارش شده و امیدواریم که در سال‌های آینده بتوانیم تمام نقاط دنیا را تحت پوشش این قابلیت قرار دهیم.

برای کاربرانی که از پیام‌رسان داخلی گوگل (Google Messenger) استفاده می‌کنند نیز خبر خوبی داریم. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند شانس خود را برای استفاده از قابلیت ارسال پیام رمزگذاری شده امتحان کنند.

البته خدمات مورد اشاره برای کاربرانی که قصد ارسال پیام به یک مخاطب با سیستم‌عامل iOS دارند، فراهم نبوده و این قابلیت فقط بین دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده است. به یاد داشته باشید برای استفاده از سرویس پیام رمزگذاری شده، شما باید حتما گزینه RCS را در تنظیمات اپلیکیشن فعال کرده و از بروز بودن نسخه برنامه مطمئن شوید.

ارسال نظر