قیمت گلکسی زد فولد 3 سامسونگ چند است؟

بازار گوشی‌های هوشمند کم‌کم داغ می‌شود و سامسونگ با عرضه گوشی‌های جدید فلیپ و فولد جدید، رقابت را برای سایرین سخت کرده است. با این وجود، قیمت گلکسی زد فولد 3 برق از سر مشتری می‌پراند!

قیمت گلکسی زد فولد 3 سامسونگ چند است؟

مرور مشخصات و قیمت گلکسی زد فولد 3

گوشی‌های انعطاف‌پذیر هر سال پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌شوند. کمپانی کره‌ای سامسونگ به عنوان یکی از پیشگامان ساخت گوشی انعطاف‌پذیر، به دستاوردهای قابل‌توجهی در این حوزه دست یافته و به تازگی Galaxy Z Fold 3 را روانه بازار کرده است.

گلکسی فولد 3 شباهت بسیاری به گوشی‌های سری نوت داشته و پشتیبانی از قلم S Pen میزان این شباهت را افزایش می‌دهد. این محصول انعطاف‌پذیر به خوبی توانسته از عهده چالش‌های فنی برآید. فولد 3 اولین اسمارت فون ضدآبی است که حداکثر عمق 1.5 متری آب را طی 30 دقیقه تحمل می‌کند.

محصول تاشوی سامسونگ دارای دو پنل مجزا است. پنل اصلی 7.6 اینچی از نوع آمولد X2 دینامیک انعطاف‌پذیر بوده و حداکثر نرخ نوسازی آن به 120 هرتز می‌رسد. نمایشگر 6.2 اینچی کاور نیز از نوع آمولد X2 دینامیک با نرخ نوسازی 120 هرتز است.

تراشه اسنپدراگون 888 با CPU هشت هسته‌ای و گرافیک آدرنو 660 در کنار رم 12 گیگابایتی، مشخصات فنی قدرتمندی را به این گوشی بخشیده‌اند.

با این حال، باتری 4400 میلی‌آمپری چندان پاسخگوی مشخصات فنی نیست و در واقع یکی از مهم‌ترین معایب Z Fold 3 به حساب می‌آید. این باتری از شارژ سریع 25 واتی، شارژ سریع بی‌سیم 11 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می‌کند.

سیستم عکس‌برداری شامل سه سنسور 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی، دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی در زیر نمایشگر اصلی و همین‌طور دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در پنل کاور می‌شود.

پشتیبانی از فناوری‌های 5G، وای فای 6، بلوتوث 5.2، NFC، GPS، اسکنر اثر انگشت (در کناره دستگاه) و همچنین پشتیبانی از دستورات زبان طبیعی Bixby و تجربه دسکتاپ انحصاری سامسونگ (DeX) از دیگر قابلیت‌های گوشی گلکسی فولد 3 محسوب می‌شوند.

انعطاف‌پذیر پرچم‌دار جدید از رابط کاربری One UI 3.1.1 مبتنی بر اندروید 11 استفاده کرده و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز روانه بازار شده است.

این دستگاه از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و قیمت آن بر حسب حافظه داخلی حساب می‌شود. مدل 256/12 گیگابایتی با قیمت 1799.99 دلار و مدل 512/12 گیگابایتی با قیمت 1899.99 دلار در وب‌سایت رسمی سامسونگ به فروش می‌رسد.

بنابراین می‌توان گفت قیمت گوشی گلکسی زد فولد 3 در ایران بین 49 میلیون تومان تا 53 میلیون تومان متغیر است، البته در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن!

ارسال نظر