مشخصات داخلی آیفون 13 با مدل‌های قبلی فرق دارد

در راستای وعده اپل در بهبود فناوری شارژ سری آیفون 13، گزارش‌های اخیر به کاربرد باتری بزرگ‌تر و اجزای داخلی کوچک‌تر در گوشی‌های آینده اشاره می‌کنند.

مشخصات داخلی آیفون 13 با مدل‌های قبلی فرق دارد

مشخصات سری آیفون 13

گزارش‌های قبلی به این موضوع اشاره داشته‌اند که آیفون 13 آینده با فناوری شارژ سریع بهبود یافته ساخته می‌شود. به نظر می‌رسد سری جدید گوشی‌های اپل قرار است از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی کند.

افشاگری جدید درباره آیفون‌های آینده به ظرفیت باتری مربوط می‌شود. ظاهرا در گوشی‌های جدید، اندازه باتری افزایش پیدا کرده و در عوض اجزای داخلی کوچک‌تر می‌شوند.

طبق گزارش Digitimes، اپل از باتری‌های بزرگ‌تری در آیفون‌های آینده استفاده خواهد کرد. جاسازی باتری بزرگ به شرطی امکان‌پذیر می‌شود که فضای کافی درون دستگاه وجود داشته باشد. به بیان بهتر، اپل از اجزای کوچک‌تری برای صرفه‌جویی در فضایی درونی برای تعبیه باتری بزرگ‌تر استفاده می‌کند.

ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا کاربرد قطعات غیرفعال یکپارچه (IPD) را برای تجهیزات داخلی افزایش دهد. تجهیزات داخلی به کار رفته در گوشی‌های آینده، از اندازه کوچک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار هستند.

با افزایش چشمگیر IPDها، شرکای تراشه ساز مثل TSMC و Amkor فرصت‌های تجاری فوق‌العاده‌ای را به دست می‌آورند. نه تنها گوشی‌های آیفون، بلکه احتمالا تبلت های آیپد و لپ‌تاپ‌های مک بوک نیز به اجزای داخلی کوچک‌تری مجهز خواهند شد.

گذشته از این‌ها، اپل به تازگی خبر تولید انبوه نسل ششم تراشه‌های TSMC را مورد تأیید قرار داده است. گوشی‌های هوشمند آینده به این تراشه‌ها مجهز می‌شوند.

چندی پیش، گزارش دیگری درباره سری آیفون 13 لو رفت و از ضخامت بیشتر این محصولات نسبت به آیفون 12 خبر ‌داد. با اینکه افشاگری Digitimes به کاربرد تراشه‌های نسل ششم TSMC اشاره نمی‌کند، اما حداقل می‌توان انتظار داشت که آیفون‌های آینده باتری بزرگ‌تر و اجزای کوچک‌تری دارند.

برای خواندن گزارش‌های متعدد، شایعات و اخبار بیشتر در مورد گوشی‌های سری آیفون 13 اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر