نرخ تازه سازی متغیر برای نمایشگر آیفون در پتنت جدید اپل

رسانه کلیک - پتنت جدید اپل به نرخ تازه سازی متغیر برای نمایشگر گوشی، از 60 هرتز تا 240 هرتز اشاره می کند. این نمایشگر احتمالا در مدل های آیفون 13 به کار گرفته می شود.

نرخ تازه سازی متغیر برای نمایشگر آیفون در پتنت جدید اپل

اکثر سازندگان گوشی های هوشمند در تلاش هستند تا نمایشگری با نرخ تازه سازی بالاتر را به وجود آورند.

به نظر می‌رسد که کمپانی اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست و قصد دارد تا قدمی در این عرصه بردارد. کمپانی کوپرتینویی به تازگی از پتنتی رونمایی کرده که به نرخ تازه سازی متغیر برای نمایشگر گوشی هوشمند آیفون اشاره می کند.

این پتنت توسط دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) منتشر شده و یک نمایشگر برای گوشی آیفون را به تصویر می کشد.

این نمایشگر در صورت فعال بودن حالت high Refresh قادر خواهد بود تا هر گونه محتوایی را با سرعت دو، سه یا حتی چهار برابر نرخ تازه سازی معمولی، بروزرسانی کند.

نرخ تازه سازی نمایشگر

نرخ تازه سازی نمایشگر می تواند به طور خودکار، از 60 هرتز به 120، 180 و 240 هرتز تغییر یابد. شایان ذکر است که در حال حاضر، تمام مدل های آیفون به نرخ تازه سازی 60 هرتزی مجهز هستند. البته، آیپد پرو با فناوری پروموشن (ProMotion) دارای نرخ تازه سازی متغیر تا 120 هرتز است.

قبلا شایع شده بود که آیفون 12 اپل با نرخ تازه سازی 120 هرتزی عرضه می شود، هرچند که بعدها، خلاف این شایعه ثابت شد. با این حال، به نظر می رسد که مدل های آیفون 13 به فناوری ProMotion با نرخ تازه سازی متغیر برای نمایشگر مجهز خواهند بود.

تکاپوی رقبا

بسیاری از رقبای اپل در حال عرضه ویژگی های پیشرفته ای هستند که امکان استفاده از نرخ تازه سازی 120 هرتزی یا 240 هرتزی را در گوشی های هوشمند فراهم می آورند.

ولی غول کوپرتینویی احتمالا به سبب محدودیت باتری دستگاه های هوشمند خود، از کاربرد نرخ های بالا برای تازه سازی نمایشگر امتناع کرده است تا مبادا کارایی باتری را کاهش دهد.

اما حالا با توجه به گزارش های منتشر شده، مشکل کارایی باتری با نرخ تازه سازی بالاتر حل شده است و اپل می تواند از فناوری نمایشگر LTPO برای مدل های آیفون 13 استفاده کند.

ارسال نظر