آماده ورود پناهندگان افغانی به خراسان رضوی هستیم

به نقل از معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اگر کسی از افغانستان به صورت پناهنده وارد ایران شود، آمادگی برپایی اردوگاه‌های اسکان موقت در تایباد و تربت جام وجود دارد.

آماده ورود پناهندگان افغانی به خراسان رضوی هستیم

محمدعلی نبی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر در پذیرش مهاجرین افغان به کشور مشکل خاصی پیش نیامده است، اظهار کرد: آن دسته از افغان‌هایی که ویزا داشته‌اند، توانسته‌اند بدون مشکل خاصی و به صورت قانونی وارد کشور شوند و در مورد اینکه مثلا عده‌ای از مردم افغانستان به صورت گروهی بخواهند از مرز وارد کشور شوند، گزارشی نداشته‌ایم.

همچنین بخوانید : تکذیب درگیری طالبان و نیروهای مرزی ایران

وی افزود: نزدیکترین مسیری که از افغانستان به ایران وجود دارد، مسیر هرات است و در طی این یک هفته‌ای که هرات سقوط کرده است، ما گزارشی در مورد افزایش مهاجرت‌ها یا اینکه کسی بدون ویزا بخواهد از افغانستان وارد ایران شود، نداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در مورد چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مورد کسانی که این روزها در حال مهاجرت از افغانستان به ایران هستند، بیان کرد: مانند تمام افرادی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند، بر طبق مقررات هلال احمر از این افراد در مرز کشور تست کرونا می‌گیرد و محل اسکان آن‌ها ثبت می‌شود.

نبی‌پور در مورد طرح اسکان موقت اتباع افغانستانی در سه استان مرزی کشور، عنوان کرد: ما پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر افرادی از افغانستان بخواهند به صورت گروهی از مرزها وارد کشور شوند و پناهنده شوند، آن‌ها را در اردوگاه‌های موقت، اسکان دهیم. خوشبختانه در حوزه خراسان رضوی تا به حال کسی به عنوان پناهنده وارد نشده است، اما اگر کسی به صورت پناهنده از افغانستان به ایران وارد شود، ما آمادگی برپایی این اردوگاه‌ها را در تایباد و تربت جام داریم.

بیشتر بدانید: تأثیر سقوط افغانستان بر قیمت دلار در ایران

منبع: ایسنا

ارسال نظر