کانسپت آئودی Skysphere خلاقیتی بی‌نظیر در طراحی خودرو

ظاهرا صنعت خودرو به محدوده خلاقیت جالبی رسیده است. هر وسیله‌نقلیه که تولید می‌شود بیانگر  ارتباط آن با نسل بعدی خودروهاست. خودروسازی وجود دارد که خودروهای مفهومی‌اش، بسیار جذاب هستند.

کانسپت آئودی Skysphere خلاقیتی بی‌نظیر در طراحی خودرو

در سال 2018 آئودی با معرفی کانسپت PB18 E-Tron تلاش کرد تا با استفاده از پلت‌فرم اسکیت‌بورد، آنچه را که یک EV باید داشته باشد را مهیا کند. خودروساز تصور می‌کرد که خودروی بدون داشتن شفت محرک در فضای داخلی، می‌‌تواند یک سوپراسپرت با جایگاه رانندگی قابل تعویض بسازد.

از آن پس این شرکت تصمیم گرفته است با استفاده از کانسپت Skysphere این ایده را توسعه دهد، که نمای بیرونی رودستر را بر اساس این که شما رانندگی کنید یا اتومبیل بصورت خودران حرکت کند، تغییر می‌دهد.

در حالت رانندگی خودران (سطح 4 SAE)، Skysphere به عنوان یک اتاق مسافر بزرگ مجلل در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند مسیر خود را به صورت آرام طی کند. اما تعویض به حالت رانندگی توسط انسان باعث می‌شود جلوی خودرو 10 اینچ عقب بکشد تا فاصله بین محورها کوتاه‌تر شود و تعادل خودرو برای سرعت بالاتر بیشتر حفظ شود.

آئودی

این خودرو همچنین حدود 1/5 اینچ به زمین نزدیک می‌شود و پدال‌ها از زیر پا بیرون می‌آیند تا بتوانید رانندگی خودرو را به عهده بگیرید. پانل‌های راکر در زیر خودرو نیز تغییر وضعیت می‌دهند و تنظیمات نورپردازی جلو پنجره خودرو نشان دهنده این است که اتوموبیل در چه وضعیتی قرار دارد.

خودروی Skysphere فقط یک موتور الکتریکی دارد که در محور عقب قرار گرفته است. آئودی اظهار داشته که این موتور قادر به تولید 624 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور است و می‌تواند این خودرو 2 تنی را در عرض 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

چیزی که بیشتر قابل توجه است این است که باطری این خودرو می‌تواند 310 مایل شارژ نگه دارد، هر چند این مقدار شارژ تنها در حالت خودران امکان‌پذیر است.

فرمان خودرو نیز می‌تواند توسط راننده تنظیم شوند و خودرویی با سرعت عمل بالاتر تحویل راننده بدهد. سیستم تعلیق آلومینیومی با توجه به شرایط جاده و ترجیحات راننده سازگار است و Skysphere در همه حالت در ارتفاع 47 اینچ باقی خواهد ماند.

در فضای داخلی خودرو، یک صفحه نمایش لمسی قرار گرفته است که کار با آن بسیار راحت است. آئودی می‌خواهد صاحبان فرضی چنین خودرویی بتوانند هر کاری که ممکن است در رایانه شخصی با همان سهولت انجام دهند را با مانیتور خودرو به سادگی انجام دهند. این امر با عقب‌نشینی فرمان به داخل داشبورد در حالت خودران بیشتر محقق می‌شود.

آئودی در توضیحات بیشتری گفت: «این خودروهای مفهومی دارای طراحی جدیدی هستند که فضای داخلی خودرو را به عنوان فضای مخصوص راحتی سرنشینان تجسم می‌کنند و فقط به توسعه تکنولوژی فکر نمی‌کنند. این موضوع در چیدمان متغیر فضای داخلی، ناپدید شدن کنترل‌ها و وسعت زیاد کابین منعکس می‌شود. این اتوموبیل در حالت خودران، نه تنها به هر دو مسافر اجازه می‌دهد از سفری راحت و دلپذیر لذت ببرند، بلکه آن را با خدمات جدید ترکیب می‌کند.»

آئودی Skysphere قرار است اولین خودروی خود را در نمایشگاه Pebble Beach Concours d'Elegance اواخر این ماه رونمایی کند.

ارسال نظر