آغاز مذاکرات اوکراین و روسیه در بلاروس برای پایان جنگ

آغاز مذاکرات اوکراین و روسیه در بلاروس و با هدف پایان دادن جنگ، ساعتی پیش در حالی روی داد که اوکراینی‌ها پنجمین روز حمله روسیه به خاکشان را تجربه می‌کنند. 

آغاز مذاکرات اوکراین و روسیه در بلاروس برای پایان جنگ

به نقل از منابع خبری روسیه، این جلسه در شهر گومل در بلاروس تشکیل شده است. هیات مذاکراه کننده اوکراین که روز گذشته وارد بلاروس شده است، شامل پنج نفر است و معاون وزیر خارجه این کشور، ریاست هیات مذاکراه کننده را برعهده دارد.

هیات مذاکره کننده روسیه نیز متشکل از کارشناسان و مقاماتی از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و دفتر ریاست جمهوری این کشور روز گذشته و پیش از هیات اوکراینی، وارد بلاروس شدند.

شب گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در تماس تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، 24 ساعت آینده را برای اوکراین بسیارحیاتی و مهم دانست.

در حال حاضر دسترسی برخی بانک‌های روسیه به شبکه سوئیفت قطع شد ه و تحریم‌های مختلف بر روسیه افزایش یافته است. از طرفی هزینه روزانه حمله به اوکراین برای روسیه ۲۰ میلیارد دلار در هر روز برآورد شده که با مقاومت بیشتر اوکراین، می‌تواند هزینه سنگینی برای روسیه باشد. با این حال دیروز در برابر تحریم‌ها و اقدامات اروپا بر علیه روسیه، پوتین دستور آماده باش اتمی روسیه را صادر کرد. آغاز مذاکرات اوکراین و روسیه در بلاروس می‌تواند امیدی برای پایان جنگ این دو کشور باشد.

برگرفته از: ایرنا

حجم ویدیو: 948.47K | مدت زمان ویدیو: 00:00:06 | دانلود ویدیو
ارسال نظر