آموزش گام به گام نصب ویندوز 10 از طریق گوشی اندرویدی

رسانه کلیک - فلش‌های USB ابزارهای بسیار مهم و قدرتمندی هستند که کاربردهای زیادی دارند اما در دسترس همه‌ کاربران نیستند. از طرفی همیشه نمی‌توان از آن برای نصب سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده کرد. یکی از ابزارهایی که می‌توانید از آن برای نصب سیستم‌عامل ویندوز روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید، گوشی اندرویدی است.

آموزش گام به گام نصب ویندوز 10 از طریق گوشی اندرویدی

در این مطلب قصد داریم تا نحوه نصب سیستم‌عامل ویندوز از طریق ابزار DriveDroid که روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد را آموزش دهیم. نصب سیستم‌عامل ویندوز از این طریق تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

قبل از نصب سیستم‌عامل ویندوز از طریق DriveDroid باید ابزارها و نرم‌افزارهای زیر را در اختیار داشته باشید.

  • دستگاه اندرویدی روت شده
  • 5 گیگ حافظه خالی روی دستگاه اندرویدی
  • فایل ISO سیستم‌عامل ویندوز 10

نحوه نصب ویندوز 10 از طریق ابزار DriveDroid در سیستم‌عامل اندروید

ابتدا ابزار DriveDroid را از این آدرس روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

توجه داشته باشید که نسخه فعالی این ابزار با سیستم‌عامل اندروید 9 خیلی خوب کار می‌کند.

نصب سیستم‌عامل ویندوز 10 وقتی این اپلیکیشن را نصب کردید، باید تنظیمات مربوط به اپلیکیشن و اجرای USB را انجام دهید. برای این کار اپلیکیشن DriveDroid را اجرا کنید، و از صفحه باز شده روی گزینه Setup کلیک کنید.

نصب ویندوز 10 بعد از کلیک روی این گزینه، در صفحه باز شده روی دکمه Proceed کلیک کنید و اجازه دسترسی اپلیکیشن به فایل‌ها روی گوشی را صادر کنید.

نصب سیستم‌عامل ویندوز 10 بعد از انجام این مراحل، دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید.

بعد از متصل کردن دستگاه اندرویدی به کامپیوتر، مانند تصویر زیر از صفحه باز شده روی گوشی گزینه Standard Android Kernel را انتخاب کنید.

نصب سیستم‌عامل ویندوز 10 در نهایت اپلیکیشن مدیریت فایل را روی کامپیوتر خود باز کنید و مشخص کنید که می‌خواهید دستگاه اندرویدی متصل شده به لپ‌تاپ مانند USB شناخته شود و یا مانند یک درایو CD تا بتوانید فرایند نصب ویندوز 10 را آغاز کنید.

نصب ویندوز 10 اگر دستگاه شما در این پنجره شناخته نشد، به صفحه قبلی روی گوشی خود برگردید و یکی دیگر از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

ایجاد فایل Image قابل بوت یا Bootable

وقتی مراحل نصب و تنظیمات اپلیکیشن DriveDroid را به درستی انجام دادید نوبت به ایجاد فایل ISO برای نصب سیستم‌عامل ویندوز می‌رسد.

ابتدا از این آدرس فایل ISO آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز 10 را دانلود کنید و آن را روی حافظه داخلی دستگاه اندرویدی در سیستم‌عامل اندروید خود کپی کنید.

ابزار DriveDroid را اجرا کنید و روی علامت + که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Add image file را انتخاب کنید.

اندروید روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید تا بتوانید به فایل ISO سیستم‌عامل ویندوز 10 دسترسی پیدا کنید.به محض انجام این کار روی علامت چک ‌مارک در بالای صفحه کلیک کنید.

نصب ویندوز 10 فایلی را دانلود کردید انتخاب کنید و سپس روی آیکون CD-Rom کلیک کنید.

اندروید به ین ترتیب فایل مربوط به ویندوز 10 در حالت Mount شده قرار می‌گیرد. یک نوتیفیکیشن نیز روی صفحه برای شما نمایش داده می‌شود.

نصب ویندوز 10 در نهایت کامپیوتر خود را ریست کنید و آن را به اصطلاح از روی فایل Windows Iso بالا بیاورید. از اینجا به بعد مراحل نصب ویندوز 10 دقیقاً مانند زمانی است که فایل نصب را از روی USB را سی‌دی اجرا می‌کنید.

ارسال نظر