آپدیت امنیتی iOS 12.5.4 برای محصولات قدیمی اپل عرضه شد

رسانه کلیک - کمپانی اپل به‌ تازگی آپدیت امنیتی مهم iOS 12.5.4 را برای محصولات قدیمی خود عرضه کرده است که قابل ارتقا به سیستم عامل iOS 13 نیستند.

آپدیت امنیتی iOS 12.5.4 برای محصولات قدیمی اپل عرضه شد

کمپانی اپل به تازگی یک آپدیت امنیتی را برای مدل‌های قدیمی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ عرضه کرده است که قادر به نصب iOS 13 و نسخه‌های بالاتر نیستند. نسخه 12.5.4 سیستم عامل iOS در حال حاضر برای محصولات مختلف مثل آیفون 5 اس، آیفون 6، آیفون 6 پلاس، نسل ششم آیپاد تاچ، آیپد ایر، آیپد مینی 2 و آیپد مینی 3 قابل‌دسترس است.

به‌روزرسانی جدید، آپدیت‌های امنیتی مهمی را برای دستگاه‌های مذکور به همراه دارد. اپل به تمام کاربران توصیه کرده که به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید را روی دستگاه‌های قدیمی خود نصب کنند. آپدیت امنیتی مهم iOS 12.5.4 با شماره بیلد 16H50 عرضه شده است.

تمام دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی جدید روی آن‌ها نصب می‌شود، قابلیت پشتیبانی از iOS 13 را از دست می‌دهند. اما اپل وعده داده که در صورت نیاز، به‌روزرسانی‌های امنیتی بیشتر به این نسخه اضافه می‌شوند. طبق گفته‌های کمپانی کوپرتینویی، به‌روزرسانی جدید برای حذف کدهای آسیب‌پذیری طراحی شده که موجب اختلال در حافظه می‌شوند.

به علاوه، دو مشکل مرتبط با موتور مرورگر وب Webkit در آپدیت امنیتی مهم iOS 12.5.4 رفع شده‌اند. یکی از مشکلاتی که خوشبختانه از طریق به‌روزرسانی جدید حل شده است، افراد مهاجم را قادر به ساخت محتوای وب خطرناک و اجرای کدهای دلخواه می‌کند. این حمله به مهاجم اجازه می‌دهد تا هر دستوری را روی سیستم قربانی به اجرا درآورد.

اپل خیلی زود از آسیب‌پذیری‌های موجود باخبر شد و تصمیم گرفت به منظور منع سوءاستفاده گسترده از آن‌ها، راه‌حل مقابله را از طریق به‌روزرسانی جدید در اختیار کاربران نگران خود قرار دهد.

برای نصب به‌روزرسانی جدید روی دستگاه‌های سازگار، کافی است به اپلیکیشن Settings رفته و با مراجعه به بخش General، گزینه Software Update را انتخاب کنید.

ارسال نظر