آپدیت نسخه ۹ اتومبیل‌های خودران تسلا منتشر شد

پس از سال‌ها انتظار شرکت تسلا بالاخره از نسخه ۹ بتا سیستم اتومبیل‌های خودران خود همراه بهبودهایی در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرد. 

آپدیت نسخه ۹ اتومبیل‌های خودران تسلا منتشر شد

شرکت تسلا بالاخره بعد از مدت‌ها رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل خودروهای خودران خود، بالاخره نسخه بتا آن را در اختیار کاربران قرار داد.

گفته می‌شود نصب نسخه ۹ بتا بدون عیب نبوده و ممکن است از خودرو اشتباهاتی در لحظات حساس و اضطراری سر بزند. بنابراین هنوز نمی‌توان به فرمان خودران بطور کامل اتکا کرد.

ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل شرکت تسلا طی سال‌های اخیر در فضای مجازی به بدقولی معروف شده است. آقای ماسک ابتدا اعلام کرد نسخه ۹ در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. سپس این زمان به سال ۲۰۱۹ موکول شد. جالب اینجاست از ۲۰۱۹ تا امروز کاربران زیادی در انتظار این بروزرسانی بوده‌اند.

این یعنی نزدیک به ۴ سال تاخیر در انتشار یک بروزرسانی سیستمی! حال این نسخه پیرو وعده آخر آقای ماسک در ماه گذشته در اختیار کاربران قرار گرفته است. وی در توییت ماه گذشته خود دلیل این تاخیر در انتشار را عدم پیش‌بینی سختی رفع ایرادات سیستمی و نرم‌افزاری بیان کرد.

طبق اسکرین‌شات منتشر شده از تغییرات اعمال شده در این بروزرسانی، کمپانی تسلا به بهبود دیداری رانندگی اشاره کرده است که با حضور آنها اطلاعات بیشتری از محیط اطراف روی صفحه نمایش ماشین به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین بهبودهایی در دوربین داخلی کابین اعمال شده است و بر اساس اعلام تسلا، این تغییرات دقت در رانندگی را افزایش می‌دهد.

بعلاوه هشدارهای صوتی نیز به سیستم اتومبیل اضافه شده تا به راننده یادآوری کند هنگام استفاده از سیستم رانندگی خودکار چشم خود را از جاده برندارند.

گفته می‌شود این هشدار صوتی توسط دوربین دوربین داخل کابین انجام شده و تصاویر ثبت شده توسط آن به سرورهای تسلا ارسال می‌شوند (البته کاربران می‌توانند در صورت عدم تمایل به ارسال تصاویر، این گزینه را غیرفعال کنند.)

از دیگر تغییرات اعمال شده می‌توان به رفع بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری گزارش شده توسط کاربران اشاره کرد. در واقع نسخه جدید با از بین بردن مشکلات ورژن قبلی و اضافه کردن برخی ویژگی‌های جدید در تلاش است تا مشتریان این کمپانی را از محصولات خود راضی نگه دارد.

حال باید دید چه زمان نسخه ۹ پایدار سیستم‌عامل خودروهای تسلا در اختیار مشتریان این غول فناوری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر