سنسور LiDAR تنها در مدل های پرو آیفون 13 استفاده می‌شود

ظاهرا شرکت اپل تصمیم گرفته است مانند سال گذشته، سنسور LiDAR را تنها در مدل های پرو آیفون 13 (آیفون 12S) به کار ببرد.

سنسور LiDAR تنها در مدل های پرو آیفون 13 استفاده می‌شود

کاربرد حسگر LiDAR در سری آیفون 13 پرو

کاربری به نام @dylandkt چندی پیش با انتشار یک توییت در صفحه خود، از تجهیز آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به سنسور LiDAR خبر داد. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد مدل‌های معمولی و مینی آیفون 13 نیز این قطعه را دریافت خواهند کرد.

اسکنر لایدار به کمک فناوری ToF، امکان اندازه‌گیری دقیق فاصله بین سوژه و سنسور را برای دستگاه فراهم می‌آورد. این ویژگی کاربرد فراوانی به ویژه هنگام استفاده از واقعیت افزوده (AR) و ثبت تصاویر پرتره در حالت شب دارد.

اپل نخستین بار در آیپد پرو (2020) و سری آیفون 12 پرو از حسگر لایدار استفاده کرد. به همین خاطر است که کاربران آیفون 12 معمولی و مینی قادر به گرفتن تصاویر پرتره در حالت شب نیستند.

اطلاعات فوق هنوز رسما به تأیید شرکت نرسیده‌اند؛ اما با توجه به سابقه درخشان @dylandkt در خصوص لو دادن اطلاعات صحیح، بعید نیست اپل این بار نیز از به کار بردن LiDAR در مدل‌های معمولی و مینی صرف نظر کند.

سری آیفون 13 احتمالا از قابلیت زوم بالاتری نسبت به نسل قبل برخوردار هستند. همچنین گفته می‌شود سنسور تله فوتوی این محصولات نیز به‌روزرسانی‌های متعددی را دریافت می‌کند. به هر حال باید تا زمان ورود این پرچمداران به بازار منتظر بمانیم تا ببینیم کدام یک از اطلاعات فوق به حقیقت می‌پیوندند.

ارسال نظر