از سیستم عامل جدیدی اپل واچ رونمایی شد

رسانه کلیک - شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2020 که دیشب برگزار شد، از آخرین ورژن سیستم عامل اپل واچ خود یعنی watchOS 7 رونمایی کرد. 

از سیستم عامل جدیدی اپل واچ رونمایی شد

در این ورژن، قابلیت Activity به Fitness تغییر نام پیدا کرده است و ویژگی‌های جدیدی مانند پایش خواب به آن اضافه شده‌اند. قابلیت پایش خواب این امکان را به کاربران می‌دهد تا ساعت خواب و بیدار شدن خود را تنظیم کنند و با ویبره اپل واچ خود از خواب بیدار شوند. تقریبا از سال ۲۰۱۵ همه کاربران به دنبال این قابلیت بودند که در آخر در ورژن watchOS 7 به اپل واچ اضافه شد. نمایش مسیر برای دوچرخه‌سواری و پایش تندرستی برای تمرینات مبتنی بر رقص نیز از کاربردهای دیگر اپلیکیشن Fitness است.

watchOS 7

حالت جدید Wind Down نیز به این ورژن اضافه شده است که شورتکات‌های مختلفی برای سایلنت کردن نوتیفیکیشن‌ها، کنترل Apple Music، فعال کردن برنامه Calm (مدیتیشن) و تنظیمات خانه هوشمند در اپلیکیشن Home از جمله قابلیت‌های این حالت هستند.

یکی از تغییرات سیستم عامل جدید اپل واچ که شاید مورد استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار بگیرد، قابلیت سفارشی‌سازی واچ‌فیس‌ها است که اربران می‌توانند واچ فیس مورد علاقه خود را خصی‌سازی کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

watchOS 7

شرکت اپل در نسخه جدید خود به فکر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز بوده است و قابلیتی را به سیستم عامل اپل واچ خود اضافه کرده است که هنگام شست‌وشو دست افراد، حرکات دست و صدای شیر آب را ردیابی می‌کند و ۲۰ ثانیه شمارش معکوس انجام می‌دهد تا به کاربران کمک کند دست‌های خود را به‌خوبی بشویند. اتمام ۲۰ ثانیه را نیز با ویبره و صدا به کاربران اطلاع می‌دهد.

سیستم عامل watchOS 7 در پاییز امسال برای اپل واچ های سری ۳ به بعد منتشر می‌شود و برای بهره‌مندی از آن حداقل به آیفون 6s با سیستم عامل iOS 14 نیاز است.

ارسال نظر