اسکوتر برقی BMW به بازار می‌آید!

رسانه کلیک - اسکوتر برقی BMW سال‌هاست که بر سر زبان‌ها افتاده است. البته آن را با اسکوترهای معمولی مقایسه نکنید! اولین مورد از این اسکوترها سال 2017 به بازار آمد. این وسیله‌نقلیه مفهومی که قرار است آینده را رقم بزند، بسیار گران قیمت است!

اسکوتر برقی BMW به بازار می‌آید!

کمپانی BMW در نوامبر 2020 از اسکوتر مفهومی خود مدل CE 04 رونمایی کرد. در حال حاضر این خودروساز دست به تولید این وسیله‌نقلیه زده است.

روز چهارشنبه، این شرکت اعلام کرد که CE 04 جدید، به طور رسمی بخشی از مجموعه 2022 خواهد بود و انتظار می‌رود در بازار جهانی عرضه شود. این سواری بسیار بامزه و شیرین بوده و دارای ظاهری کاملا آینده‌نگرانه است.

اسکوتر برقی

این اولین اسکوتر برقی BMW نیست که تولید شده است. این شرکت در سال 2014، اولین اسکوتر خود را با عنوان C Evolution ارائه داد که فروش خوبی در ایالات متحده نداشت. دلیل فروش نه چندان رضایت‌بخش آن، شاید به این دلیل بود که از زمان خود جلوتر بود؛ شاید هم به این دلیل بود که قیمت آن 13000 دلار بود.

قیمت CE 04 تقریبا از 12000 دلار شروع می‌شود. تمام هدف BMW Motorrad Concept Link «چشم‌انداز آنچه در آینده در محیط شهری مهم خواهد بود» است. بنابراین شاید BMW اهمیتی ندهد که این وسیله‌نقلیه فروش خوبی داشته باشد یا خیر. اما تا زمانی که BMW سوختی بسیار ارزان‌تر از بنزین تولید نکند، این اسکوتر جدید نمی‌تواند تضمین کننده ایجاد گردوخاک در شهرها باشد! زیرا شما به راحتی می‌توانید وسپای جدید را با قیمت زیر 5000 دلار خریداری کنید.

اسکوتر BMW

سخنگوی BMW Motorrad اعلام کرده که قیمت CE 04 در حد موتورسیکلت‌های میان‌رده و بسیار ارزان‌تر از یک ماشین الکتریکی است. وی گفت: «این وسیله‌نقلیه می‌تواند امیدی باشد برای کسانی که بودجه خرید یک ماشین برقی را ندارند!»

BMW scooter

فلوریان رامهیلد، مدیر پروژه BMW CE 04 در بیانیه‌ای عنوان کرد: «BMW CE 04 جدید و زیبا بوده و در عین حال نوآوری استراتژی الکتریکی BMW Motorrad را به رخ کشیده است. این سواری مخصوص مناطق شهری قرار است در بازارهای اروپا و آسیا، CE 04 به عنوان یک وسیله‌نقلیه شهری به بازار عرضه شود.

حداکثر قدرت CE 04 حدود 42 اسب بخار و حداکثر سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت است. این موتور در کمتر از 2 ساعت شارژ می‌شود.

scooter

باتری تخت این اسکوتر وسط آن قرار گرفته است. محفظه دیگری برای قرار دادن کلاه ایمنی و کابل شارژ نیز تعبیه شده است. سیستم ترمز احیاکننده، به بازگرداندن انرژی به باتری بسیار کمک می‌کند که اگر از این سواری در شهر استفاده شود، این اتفاق بسیار می‌افتد. همچنین یک صفحه نمایش‌رنگی 10.25 اینچی در دسته فرمان با سیستم ناوبری و یک درگاه شارژ USB-C قرار داده شده است.

اسکوتر بی ام و

این وسیله‌نقلیه به صورت استاندارد در رنگ سفید عرضه می‌شود، اما برای سفارش رنگ‌های دیگر, 225 دلار به قیمت آن اضافه می‌شود.

CE 04 بخشی از برنامه کلی BMW است و این شرکت قصد دارد تا سال 2025 حدود 2 میلیون و تا سال 2030 حدود 10 میلیون از این وسیله‌نقلیه برقی را به مشتریان تحویل دهد.

ارسال نظر