اوراکل برنده‌ی اصلی رقابت با مایکروسافت بر سر خرید تیک‌ تاک

رسانه کلیک - مایکروسافت اعلام کرد، پیشنهاد این شرکت برای خرید تیک تاک از سوی صاحب امتیاز این اپلیکیشن رد شده است. به نظر می‌رسد اوراکل برنده‌ی اصلی رقابت باشد.

اوراکل برنده‌ی اصلی رقابت با مایکروسافت بر سر خرید تیک‌ تاک

مایکروسافت در بیانیه‌ی جدید خود اعلام کرد که پیشنهاد این کمپانی برای خرید تیک تاک از سوی کمپانی صاحب امتیاز آن، یعنی بایت دنس رد شده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد این شرکت چینی قصد دارد تا با کمپانی اوراکل، دیگر کمپانی معروف آمریکایی وارد معامله شود.

مایکروسافت در بیانیه‌ی خود گفته است:

ما مطمئن هستیم که پیشنهاد ما برای کاربران تیک‌تاک، پیشنهاد خوبی خواهد بود و همچنین امنیت ملی را نیز به خوبی فراهم می‌کرد. برای تحقق این اتفاق ما قصد داشتیم با ایجاد تغییراتی مطمئن شویم که تیک‌تاک به بالاترین استانداردهای امنیتی که مقصود ما است، خواهد رسید. این استاندارها شامل امنیت ملی، حفظ حریم شخصی، امنیت کاربران آنلاین و جلوگیری از نشر هرگونه اطلاعات غلط است. و ما این انتظارات را صریحاً در بیانیه‌ی ماه اوت خود عنوان کردیم. اکنون ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم این سرویس چگونه در بخش‌های بالا تکامل می‌یابد.

هرچند مایکروسافت به طور دقیق از تغییراتی که قصد اعمال بر روی این سرویس داشت حرفی به میان نیاورده است اما امروز اخباری دال بر رد پیشنهاد مایکروسافت از سمت بایت دنس منتشر شد که عنوان می‌کند بایت دنس تصمیمی برای فروش سرویس های تیک تاک در آمریکا ندارد. در عوض با شرکت اورکل شریک می شود تا بتواند تحریم های آمریکا را دور بزند. برای حفظ کاربران این سرویس، کمپانی آمریکایی خریدار این سرویس باید تغییراتی در نوشتن الگوریتم این برنامه، که باعث موفقیت این برنامه نیز بود، لحاظ شود. بایت دنس اعلام کرده است که هم مقامات آمریکایی و هم خریداران احتمای را از این تغییرات باخبر خواهد کرد.

بیانیه‌ی مایکروسافت چند روز قبل از ضرب الاجل 15 سپتامبر تعیین شده توسط دونالد ترامپ اعلام شده است. مایکروسافت در اوایل ماه اوت تأیید کرد که در حال بررسی خرید امتیاز تیک تاک در ایالات متحده است. به گزارش نیویورک تایمز گزارش اکنون با خارج شدن مایکروسافت از رقابت، اوراکل تنها خریدار شناخته شده آمریکایی است. وال استریت ژورنال در خبر خود اوراكل را به عنوان برنده این رقابت نام برد، هرچند كه از زمان رد این پیشنهاد توسط ByteDance ، اوراكل یا مقامات آمریكایی آن را تأیید نکرده‌اند.

مجله وال استریت اضافه کرد که : "اوراکل به عنوان همکار مورد اعتماد تیک‌تاک در آمریکا معرفی شده است. و احتمالا ساختار این همکاری بر این است که تیک‌تاک به طور یکجا فروخته نشود."

یک منبع آشنا به این موضوع، تایید کرده است که تیک‌تاک برنامه دارد تا همکاری خود را با اوراکل به پیش ببرد. اگرچه متن قرارداد و اینکه آیا فی نفسه می‌توان آن‌ را مالکیت خطاب کرد، نامعلوم است.

اوراکل از سمت خود نیز مشخص نکرده است که چطور می‌خواهد تیک‌تاک را وارد استراتژی‌ موجود بکند. همچنین نحوه هماهنگی تیک‌تاک با سرویس‌های تجاری ایالات متحده نیز در هاله ای از ابهام است. در این رابطه سوالاتی نیز از مایکروسافت و ByteDance پرسیده شده است. در صورت دریافت جواب مناسب آن را به اطلاع شما خواهیم رساند

ارسال نظر