اولین مانیتور گیمینگ 34 اینچی دنیا با نرخ نوسازی 165 هرتز!

رسانه کلیک - شرکت TCL چین اولین مانیتور گیمینگ 34 اینچی دنیا با انحنای فوق‌العاده زیاد و با نرخ نوسازی 165 هرتزی را تولید کرده است و احتمالا اواخر ماه جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. 

اولین مانیتور گیمینگ 34 اینچی دنیا با نرخ نوسازی 165 هرتز!

شرکت TCL چین از اولین مانیتور گیمینگ 34 اینچی R1000 با نرخ نوسازی 165 هرتز در دنیا رونمایی کرد. نسبت طول به عرض این نمایشگر 21:9 و رزلوشن آن 3440×1440 پیکسل است. همچنین این نمایشگر نرخ نوسازی فوق‌العاده زیاد 165 هرتز و طراحی سوپر منحنی R1000 دارد.

شرکت TCL اعلام کرده است که برای تولید این محصول چندین مشکل فنی را پشت سر گذاشته است. اولین مشکل این بود که خمیدگی مانیتور سوپر منحنی R1000 بسیار بیشتر از مانیتور منحنی R1500 است و هر چه انحنای نمایشگر بیشتر باشد، ساخت شیشه‌ای که بتواند تا آن حد خم شود دشوارتر می‌شود. به همین دلیل این شرکت برای ایجاد تعادل یکنواخت در خم شدن شیشه و کاهش فشار روی شیشه، طراحی نور پس زمینه را بهینه سازی کرد.

مانیتور گیمینگ 34 اینچی

مشکل دوم این بود که هرچه انحنا بیشتر باشد، تاثیر آن بر کیفیت تصویر صفحه بیشتر و تنظیم کیفیت دشوارتر خواهد بود؛ اما خوشبختانه شرکت TCL به این مشکل هم غلبه کرد و راه‌حلی برای آن پیدا کرد. در نهایت این نمایشگر با موفقیت همه آزمایشات را پشت سر گذاشت و به مرحله تولید انبوه رسید.

به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در‌ آینده همین مانیتور را در سایز 49 اینچ و سایزهای دیگر نیز تولید کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت مانیتور 34 اینچی سوپر منحنی خود را با موفقیت بهشرکت سامسونگ عرضه کرده و در آینده‌ای نزدیک (به احتمال زیاد اواخر ماه جاری میلادی) به بازار عرضه خواهند شد.

ارسال نظر