اپلیکیشن Google Fit فردا همراه با سیستم تشخیص ضربان قلب معرفی می‌شود

رسانه کلیک - طبق گزارشات منتشر شده در فضای مجازی، شرکت گوگل هشتم ماه مارچ یعنی فردا، اپلیکیشن Google Fit را برای گوشی های پیکسل خود منتشر خواهد کرد.

اپلیکیشن Google Fit فردا همراه با سیستم تشخیص ضربان قلب معرفی می‌شود

شرکت گوگل در اوایل ماه فوریه امسال، ویژگی های جدیدی که به قدرت دوربین گوشی متکی هستند، در یک رویداد سلامت محور معرفی کرد.

طبق گزارشات منتشر شده، اپلیکیشن Google Fit توانایی تشخیص میزان ضربان قلب و تنفس را به واسطه استفاده از دوربین پیکسل های گوگل دارد.

برای استفاده از ردیاب ضربان قلب، تنها باید انگشت خود را روی دوربین عقب نگه داشته و کمی بر روی آن بفشارید. این برنامه با مشاهده تغییرات جزئی رنگ در زیر پوست، ضربان قلب شما را محاسبه می کند.

چگونگی استفاده از ردیاب تنفسی

استفاده از ردیاب میزان تنفس کمی پیچیده تر است، زیرا باید مطمئن شوید که دوربین جلویی حدود ۳۰ ثانیه از قسمت سینه به بالای شما دید خوبی داشته باشد سپس شما باید تلفن را روی یک سطح ثابت قرار داده و مطمئن شوید سر و سینه شما در قاب دوربین قرار دارند.

سپس این قابلیت با اندازه گیری حرکات کوچک قفسه سینه، نفس های شما را در هر دقیقه محاسبه می کند. البته هنوز مشخص نیست که استفاده از این ابزار چقدر میتواند دقت لازم را برای دادن اطلاعات دقیق به کاربر داشته باشد زیرا وسایلی مثل کلاه و یا لباس های ضخیم می‌توانند بر روی نتیجه اعلام شده توسط این برنامه تاثیر مستقیم بگذارند.

البته خبر بد برای کاربران اندرویدی درباره این قابلیت این است که در حال حاضر فعلاً گوگل قصد دارد فقط بر روی گوشی های پیکسل خود، از ابزار فوق استفاده کند.

برای استفاده از این برنامه بر روی دیگر دستگاه های اندرویدی، شما باید زمان بیشتری را جهت گسترش این امکانات بر روی دیگر برند ها صبر کنید. گوگل به کاربران اندرویدی قول داده است تا در آینده استفاده این ابزار کاربردی برای دیگر گوشی ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

ارسال نظر